۱۴۱۵۰۴۳
۲ نظر
۲۴۳۳
۲ نظر
۲۴۳۳
پ

کشورهای که برای ایرانیان ویزای توریستی صادر می کنند

بر اساس قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی، صدور ویزای توریستی از جانب برخی از کشورها به سادگی صورت می‌گیرد، بنابراین این کشورها مقاصد مناسبی برای سفرهای خارجی از طریق ویزای توریستی هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با این کشورها آشنا کنیم.

یکی از شیوه‌های دریافت ویزا برای سفرهای خارجی، اخذ ویزای توریستی است. این نوع ویزا که دریافت آن از سایر ویزاها ساده‌تر است، به افراد فرصت می‌دهد تا مجوز سفر و اقامتی کوتاه مدت در یک یا چند کشور خارجی را داشته باشند. بر اساس قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی، صدور ویزای توریستی از جانب برخی از کشورها به سادگی صورت می‌گیرد، بنابراین این کشورها مقاصد مناسبی برای سفرهای خارجی از طریق ویزای توریستی هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با این کشورها آشنا کنیم.

کشورهای که برای ایرانیان ویزای توریستی صادر می کنند

کشورهای اروپا، آسیا و آفریقا

شاید فکر می‌کنید که دریافت ویزای توریستی از کشورهای اروپایی ممکن نیست اما این تصور اشتباه است. برخی از کشورهای قاره اروپا به سادگی ویزای توریستی را برای ایرانیان صادر می‌کنند. سفر به بعضی از کشورهای آفریقایی و آسیایی نیز از طریق دریافت ویزای توریستی ممکن است. بنابراین خوب است که کشورهای صادر کننده ویزای توریستی را بشناسیم تا بتوانیم برای سفرهایی آسان با ویزای گردشگری به آنها برنامه‌ریزی نماییم.  

کشورهای اروپایی

به منظور دریافت ویزای توریستی برای بسیاری از کشورهای اروپایی باید ویزای شینگن یا شنگن دریافت نمایید. در میان کشورهای اروپا 29 کشور عضو شینگن هستند که با دریافت ویزای توریستی برای هر کدام از آنها می‌توان به بقیه نیز سفر کرد. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیختنستاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، کرواسی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. اخذ ویزای شینگن برای کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس از همه ساده‌تر است.

کشورهای آسیایی

سفر به برخی از کشورهای قاره آسیا، اعم از خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی نیاز به ویزا ندارد. اما رفتن به بعضی از این کشورها مستلزم دریافت ویزا است. خوشبختانه صدور ویزای توریستی برای ایرانیان توسط بسیاری از کشورهای آسیایی به سادگی انجام می‌شود. این کشورها عبارتند از:

  • دبی:

ویزای توریستی دبی به صورت آنلاین صادر می‌شود. شما برای دریافت ویزای دبی نیازی به حضور در سفارت ندارید، بلکه باید به آژانس‌های گردشگری مراجعه نمایید. از آنجایی که ویزای دبی به صورت آنلاین صادر می‌شود، حتی نیاز ندارید که به آژانس مراجعه حضوری داشته باشید و می‌توانید با ورود به پلتفرم آژانس مورد نظر و ارسال تصویر دیجیتال مدارک، چند تماس تلفنی در صورت نیاز برای دریافت ویزای گردشگری دبی اقدام نمایید. مدت زمان اقامت در دبی با ویزای توریستی بسته به نوع ویزا، 10 روزه و یا یک ماهه است.

  • تایلند:

 یکی دیگر از کشورهای آسیایی صادر کننده ویزای توریستی برای ایرانیان تایلند است. این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی بی‌نظیری است و سفر به جزایر آن، تصویری از بهشت را ایجاد می‌کند. صدور ویزای توریستی تایلند نیاز به تمکن مالی 50 میلیون تومانی دارد.

  • هندوستان:

 سفر به کشور هفتاد و دو ملت می‌تواند رویایی باشد. این کشور مقصد گردشگران بسیاری از سراسر جهان است که با آیین‌ها و رسومات متنوع و مناظر بی‌نظیر خودنمایی می‌کند. صدور ویزای توریستی به هند برای ایرانیان به سادگی انجام می‌پذیرد.

  • روسیه:

روسیه کشوری آسیایی اروپایی است که برای سفر به آن باید ویزای توریستی دریافت کرد. ویزای توریستی روسیه از طریق سفارت صادر می‌شود.

  • چین:

 کشور چین با صدور ویزای توریستی 90 روزه، اجازه اقامت 30 روزه به ایرانیان را می‎دهد. به یاد داشته باشید که صدور ویزای چین نیاز به ۴۰0 میلیون تومان تمکن مالی دارد.

  •  سنگاپور:

 اداره مهاجرت سنگاپور، که لقب آمریکای آسیایی را دارد، با صدور ویزای توریستی الکترونیکی به گردشگران، اجازه اقامت کوتاه مدت را در این کشور می‌دهد.

کشورهای آفریقایی

برای سفر توریستی به بسیاری از کشورهایی آفریقایی نیازی به دریافت ویزا از طریق سفارت نیست و می‌توان ویزای گردشگری را در فرودگاه دریافت کرد. بعضی از این کشورها نیز برای ایرانیان ویزای الکترونیک صادر می‌کنند. به طور کلی کشورهایی که به ایرانیان ویزای توریستی (فرودگاهی و الکترونیک) می‌دهند، عبارتند از: جمهوری بنین، ماداگاسکار، کیپ ورد، اتیوپی، کنیا، موزامبیک، تانزانیا، رواندا، گینه بیسائو، توگو، سومالی، زیمبابوه مجمع الجزایر قُمُر، اوگاندا، سنگال، سیرالئون، سیشل، گینه، نیجریه، جیبوتی، مالاوی، زامبیا، ساحل عاج، گابن، لسوتو و موریتانی.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی

به منظور اخذ ویزای توریستی باید اعتبار گذرنامه یا پاسپورت شما بیشتر از 6 ماه باشد. این موضوع در واقع برای تمامی سفرهای خارجی صدق می‌کند و شما حتی برای خرید بلیط نیز به پاسپورتی نیاز دارید که اعتبار آن از 6 ماه کمتر نباشد. عکس پرسنلی و فرم درخواست ویزا از مدارک اصلی اخذ ویزای توریستی است که شما برای تقاضای ویزا از هر کشوری، باید آن را ارائه دهید. از سایر مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی می‌توان به رسید هزینه صدور ویزا اشاره کرد که برای کشورهای مختلف، متفاوت است. برای پرداخت این مبلغ باید مقررات دریافت ویزا برای هر کشور را از طریق سایت سفارت‌های آنها بررسی کنید تا بدانید که دقیقا چه مبلغی را برای ویزای آن کشور پرداخت نمایید.

یکی دیگر از مدارکی که بعضی از کشورها برای صدور ویزای توریستی درخواست می‌کنند، گواهی تمکن مالی است. این مدرک ثابت می‌کند که شما در طول سفر هزینه کافی برای اقامت در کشور مقصد خود را خواهید داشت. مبلغ تمکن مالی بر اساس قوانین مهاجرتی هر کشور متفاوت است. مدرک دیگری که بسیاری از کشورها به ویژه پس از دوران کرونا به آن نیاز دارند، گواهی سلامت جسمی و نداشتن بیماری‌های واگیردار است. نداشتن سوء پیشینه مدرکی است که اداره مهاجرت بعضی از کشورها مانند استرالیا برای صدور ویزا از شما درخواست می‎کنند. مدارک مربوط به محل اقامت در طول سفر و اسناد مالکیت به منظور اثبات این که کشور مقصد را در موعد مقرر ترک کرده و به کشور خود باز می‌گردید، از سایر مواردی است که برای اخذ ویزای توریستی از بعضی کشورها، باید ارائه دهید.

راهنمای آنلاین دریافت ویزای توریستی در ایران

امکان دریافت ویزای توریستی به صورت آنلاین، یکی از خدمات اداره مهاجرت بعضی از کشورها مانند امارات است. این روش دریافت ویزا به شما کمک می‌کند که بدون نیاز به حضور در سفارتخانه و کارهای اداری پردردسر مانند گرفتن وقت سفارت، نیاز به مترجم و... ویزای توریستی آنلاین را دریافت نمایید. دریافت ویزای توریستی آنلاین برای دبی تنها از طریق آژانس‌های گردشگری انجام می‌شود و شما نمی‌توانید به صورت شخصی برای آن اقدام نمایید. اگر بخواهید با گذرنامه ایرانی ویزای آنلاین بگیرید، فرقی ندارد که از کجا و چه کشوری اقدام کنید. با توجه به آنلاین بودن فرایند درخواست و دریافت این نوع ویزای توریستی، می‌توان آن را از داخل ایران و همچنین از خارج کشور تقاضا و دریافت کرد.

کشورهای که برای ایرانیان ویزای توریستی صادر می کنند

بنابراین برای دریافت ویزای توریستی به صورت آنلاین تنها کافی است که یک حساب کاربری در یکی از آژانس‌های گردشگری معتبر ایجاد نمایید. ایجاد این حساب با یک نام کاربری، یک شماره تلفن و یا یک ایمیل آدرس انجام می‌شود. پس از آن شما می‌توانید در صفحه ویزای دبی درخواست خود را برای نوع ویزا ثبت نمایید. پس از ارائه تصویر دیجیتال مدارک و پرداخت هزینه‌های لازم، ویزا در کوتاه‌ترین مدت بین 2 تا 5 روز کاری برای شما صادر می‌شود.   

هزینه ویزای توریستی بر اساس کشورهای مختلف

اداره مهاجرت هر کشوری برای صدور مجوز ورود به خاک آن کشور مبلغ مشخصی را تعیین می‎کند. رسید این مبلغ جزء مدارکی به شمار می‌آید که برای دریافت ویزا باید پرداخت کرد. به عنوان مثال هزینه ویزای توریستی شینگن برای سفر به کشورهای اروپایی، بین 60 تا 80 یورو متغیر است. هزینه ویزای توریستی دبی چیزی نزدیک به 80 دلار است و هزینه ویزای توریستی کشورهای آفریقایی بین 29 تا 90 دلار آمریکا متغیر است. هزینه ویزای توریستی برای کشورهای آسیایی نیز بسته به هر کشوری متفاوت است.

نکات مهم برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای گردشگری

اگر قصد دارید که ویزای گردشگری شما ریجکت نشود، بهتر است که به نکاتی توجه نمایید. مهم‌ترین موضوع برای ریجکت نشدن ارائه کامل مدارک است. فرقی ندارد که کشور مقصد شما ویزای گردشگری آنلاین صادر می‌کند و یا می‌بایست برای دریافت ویزا به سفارت بروید. در هر حال ارائه دقیق و کامل مدارک به همراه رسید هزینه صدور ویزا شرط اولیه جلوگیری از ریجکت شدن ویزای شما است. نداشتن سوء پیشنیه، ارسال نکردن مدارک و گواهی‌های جعلی و ارائه مدارک قانع کننده برای بازگشت از کشور مقصد در زمان مقرر، از سایر مواردی است که مانع ریجکت شدن ویزای گردشگری شما خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فعلا که هلند وایرانیان والان سفارتخونشونو تعطیل کردند تا طلوع ثانوی

    • ناشناس

      کشورهای اروپایی رو خوب اومدی😂

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج