adexo3
۱۴۲۱۸۵۸
۳۳۰
۳۳۰
پ

رپورتاژ آگهی

جا انداختن فنر دستگیره در چگونه است؟

دستگیره در ممکن است بعد از مدتی به دلایل زیادی دچار خرابی و یا مشکل بشود. یکی از مشکلاتی که اکثرا برای دستگیره درها اتفاق می افتد، در رفتن فنر درب ها می‌باشد، اما لازم نیست برای حل این مشکل سراغ قفل ساز بروید. ما اینجا راهکارهایی را برای شما معرفی می کنیم که شما بتوانید براحتی در منزل این مشکل را حل کنید.

دستگیره درب، از مهمترین قسمت های در انواع درب ها به شمار می‌رود. دستگیره مهمترین قسمتی است که به وسیله آن درب ها را باز و بسته می‌کنیم. دستگیره در ممکن است بعد از مدتی به دلایل زیادی دچار خرابی و یا مشکل بشود. یکی از مشکلاتی که اکثرا برای دستگیره درها اتفاق می افتد، در رفتن فنر درب ها می‌باشد، اما لازم نیست برای حل این مشکل سراغ قفل ساز بروید. ما اینجا راهکارهایی را برای شما معرفی می کنیم که شما بتوانید براحتی در منزل این مشکل را حل کنید.

برای جا انداختن فنر دستگیره در این اقدامات را انجام دهید:

  • فنر را بررسی کنید: باید فنر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم است یا نه؟ اگر فنر به طور کلی خراب شده باشد، ممکن است نیاز به تعویض آن باشد.
  • بررسی نیروهای وارد شده بر فنر: بررسی کنید نیروهایی که توسط برخی اهرم های دستگیره روی فنر اعمال می‌شود مناسبت است یا نه؟ ممکن است نیاز داشته باشید که این نیروها و اهرم ها را دوباره تنظیم کنید.
  • تنظیم فشار فنر: امکان دارد فنر به دلیل فشار نامناسب، کار نکند، فشار فنر را تنظیم کنید.
  • تمیز کردن فنر: ممکن است علت کار نکردن فنر دستگیر آلودگی یا خراشیدگی فنر باشد. در این صورت لازم است پس از بررسی فنر اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • تعویض قطعات دستگیره: شاید دستگیره نیاز به تعویض قطعات دیگری داشته باشد تا این امکان را بدهد که فنر دستگیره درس کار کند، به همین منظور سایر قطعات دستگیره را به درستی بررسی کنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید. 

با انجام این اقدامات می توانید فنر دستگیره در خود را جا بیندازید، در صورتی که هیچ کدام از این اقدامات پاسخگوی نیاز شما نبود. توصیه می شود برای تعمیر دستگیره در به کارشناسان این امر مراجعه کنید.

جا انداختن فنر دستگیره در چگونه است؟

انواع دستگیره در

همانطور که در سایت یراق آمده است:

دستگیره در برای انواع درب ها دارای گونه های مختلف است : دستگیره در چوبی، دستگیره کابینت، دستگیره فرار یا دستگیره خروج اضطراری یا دستگیره پنیک ، دستگیره در پنجره، دستگیره در کمد، دستگیره دیجیتال یا دستگیره الکترونیکی از انواع دستگیره محسوب می شوند که بستگی به مکان و اندازه در یا سلیقه فرد قابل انتخاب می باشد. مثلا در دستگیره کابینت می توان دستگیره کابینت دوپیچ و یا تک پیچ را انتخاب کنیم که در نوع دستگیره کابینت دوپیچ سایز ها و طرح های مختلفی وجود دارد و یا در دستگیره در می توان دستگیره در پلاک و یا دستگیره رزت یا دستگیره دو تکه را انتخاب کرد و یا در دستگیره های کمد نیز مانند دستگیره های کابینت انتخاب آن به دو صورت دو پیچ و تک پیچ و در طرح های مختلف وجود دارد. حتی دستگیره های فرار یا دستگیره های خروج اضطراری و یا اصطلاحا دستگیره پنیک خود دارای انواع دو زبانه و تک زبانه و ماژولار و حتی دستگیره فرار تخت و میله ای طبقه بندی می شود.

انواع فنر دستگیره در

فنر دستگیره درب ها انواع گوناگونی دارند، اما تمام انواع فنر دستگیره های در، در یکی از این دو گروه جای می‌گیرند:

  1. فنرهای فشاری: این نوع از فنرها با تولید نیروی فشار، باعث باز و بسته شدن درها می‌شوند. این فنرها زمانی که فشار بر آنها وارد می‌شود، با انتقال فشار به دستگیره باعث بازشدن در می‌شوند و وقتی فشار از روی آنها برداشته می‌شود و یا به عبارتی دستگیره رها می‌شود به حالت اولیه خود باز می‌گردند.
  2. فنرهای کششی: در این نوع فنرها برای باز و بسته کردن در از نیروی کششی استفاده می‌شود. زمانی که فنرها کششی را تحمل می‌کنند، طول آنها بیشتر می‌شود و باعث باز شدن در می‌شوند و زمانی که فشار از آنها برداشته می‌شود و دستگیره رها می‌شود به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

فنرهای دستگیره به طور کلی براساس نیاز و کاربرد مورد نظر طراحی و ساخته می‌شوند.

فنر حلزونی شکل و تعویض آن

همانطور که در آقای قفل من آمده :

فنر حلزونی شکل یکی از اصلی ترین قطعات دستگیره است که به سبب آن اهرم دستگیره بعد از فشار دادن به پایین و بازکردن درب به جای خود بر می گردد. این فلر به دلیل شکل خلزونی خود به این نام معروف است، احتمالا شما این فلر را بار ها مشاهده کردید. فنر قطعه ای است که حالت ارتجاعی دارد و در صورت از دست دادن حالت خود دیگر خاصیت قبلب خود را ندارد و مجبور به تعویض آن هستیم، تعویض فنر حلزونی میتواند شل شدگی دستگبره را کاملا رفع کند ولی تعویض آن نیازمند مقداری دانش فنی و ابزار آلاتی مانند خارکش است. این فنر به صورت تحت فشار داخل دستگیره قرار گرفته است تا باعث برگشتن اهرم به حالت اولیه خودش شود ودارای بست و محافظی است برای باز کردن آن نیازمند ابزار خارکش هستید. در صورتی که نتوانید فنر را تعویض کنید باید به فکر دستگیره جدید باشید.

نکات لازم برای تعمیر یا تعویض فنر دستگیره در

برای تعمیر یا تعویض فنر دستگیره خصوصا برای دستگیره درب چوبی ممکن است با مواردی روبرو شوید که لازم است قبل از اقدام به این کار آنها را بدانید:

  • تعویض فنر: برای اینکه فنر دستگیره در را تعویض کنید لازم است ابتدا دستگیره را از در یا صفحه ای که روی آن قرار گرفته است جدا کنید. بعد از آن فنر قدیمی یا فنری که نیاز به تعویض دارد را از دستگیره جدا کرده و فنر جدید را جایگزین کنید. ابزار لازم برای خارج کردن فنر را همراه خود داشته باشید.
  • جنس فنر: هنگامی که اقدام به تعویض فنر دستگیره در می‌کنید، در نظر داشته باشید که انتخاب فنر بی کیفیت با ابعاد نامناسب باعث می‌شود دستگیره در درست کار نکند.
  • بررسی سایر قطعات : قبل از تعویض فنر دیگر قطعات دستگیره را به درستی بررسی کنید تا مطمئن شوید که در وضعیت خوبی قرار دارند و نیاز به تعویض ندارند. اگر قطعه‌‌ای دچار مشکل بود، ابتدا باید مشکل آن قطعه را حل کنید و سپس اقدام به تعویض نمایید.
  • احتیاط در هنگام تعویض: قبل از اینکه اقدام به تعویض فنر دستگیره نمایید، تمام جوانب احتیاط و ایمنی را رعایت کنید. سر خود را در فاصله مناسبی با دستگیره نگهدارید و از ابزارهای مناسب این کار استفاده کنید.

جا انداختن فنر دستگیره در چگونه است؟

جمع بندی

همانطور که اشاره شد دستگیره در یکی از اجزای مهم در برای باز و بسته کردن آن به شمار می‌رود. بروز هر گونه خرابی یا مشکل در فنر دستگیره درب ها موجب عدم کارکرد صحیح آن می‌شود. با استفاده از راهکارهایی که به آنها اشاره شد با رعایت جوانب احتیاط و بررسی فنر و سایر قطعات دستگیره می‌توانید اقدام به تعمیر آن بکنید. در برخی از موارد این خرابی ها به علت شکستگی، آلودگی یا ایجاد فشار نامناسب بر روی فنر ایجاد می‌شوند که با انجام اقدامات صحیح می‌توان این موارد را رفع کرد. بعضی از فنرها نیز قابل تعمیر نیستند و نیاز به تعوض دارند. با بررسی دستگیره و جداکردن فنر قدیمی یا خراب شده می‌توانید اقدام به تعویض فنر نمایید. نکاتی که گفته شد راهنمایی برای تعویض یا تعمیر دستگیره در منزل یا محل مورد استفاده شما می‌باشد. در صورتی که مشکل فنر دستگیره در شما، با استفاده از این راهکارها رفع نشد، توصیه می کنیم به یکی از کارشناسان موجود در این زمینه برای رفع خرابی دستگیره مراجعه کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج