adexo3
۱۴۲۲۰۷۲
۹ نظر
۲۰۴۸
۹ نظر
۲۰۴۸
پ

آقای رائفی‌پور! این چند سوال را هم درباره واریزی‌ها جواب بده

بعد از این افشاگری، رائفی پور، با انتشار ویدئویی، به اتهامات منتشر شده پاسخ داد و به قول خودش شفاف سازی کرد. اصل این کار، پسندیده است خاصه آن که به سرعت انجام شد.

عصر ایران: حجت الاسلام جلیل محبی، عضو مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و دبیر پیشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اخیراً اطلاعات حساب های بانکی موسسه مصاف - متعلق به علی اکبر رائفی پور - را منتشر کرده است. طبق اسناد افشا شده، دهها میلیارد تومان پول به حساب این موسسه و برخی افراد واریز شده است. این که این واریزها و روند مالی موسسه، قانونی بوده یا خیر، موضوع بحث حاضر نیست بلکه از زاویه ای دیگر و البته مختصر و انشاءالله مفید بدان می پردازیم.

بعد از این افشاگری، رائفی پور، با انتشار ویدئویی، به اتهامات منتشر شده پاسخ داد و به قول خودش شفاف سازی کرد. اصل این کار، پسندیده است خاصه آن که به سرعت انجام شد. 

آقای رائفی‌پور! این چند سوال را هم درباره واریزی‌ها جواب بده

رائفی پور در پاسخ خود، گفت که موسسه مصاف، شخصی است و از این که برخی افراد اطلاعات حساب های موسسه او را افشا کرده اند به شدت انتقاد کرد و در عین حال توضیحاتی درباره درآمده و هزینه های موسسه داد. از جمله این که گفت این موسسه با کمک های مردمی اداره می شود و فعالیت هایی مانند راه اندازی موکب اربعین و اداره مدرسه دارد.

او مکرراً تاکید کرد که چون در قبال پول هایی که خیرین به حساب موسسه شخصی وی برای فعالیت های عام المنفعه احساس مسوولیت شرعی می کند و خودش هم حسابداری خوانده است، دقت بسیار زیادی دارد که حتی یک ریال در جایی جز نیت شرعی خیرین صرف نشود و مثال زد که اگر کسی پول داده که برای اربعین برنج خریداری شود، آن پول را تا رسیدن اربعین نگه می دارند و جای دیگری خرج نمی کنند تا مبادا خلاف شرعی رخ بدهد.

او در مثال دیگری برای اثبات دقت اش در هزینه کردهای موسسه گفت که در شب های انتخابات، نیروهای موسسه که کار انتخاباتی می کردند، از پول موسسه شام نخوردند و از جای دیگری هزینه شام آنها حساب شد.

حالا که ایشان تصریح دارد به این که پول های موسسه را خیرین می دهند و محل مصرف هر کدام از اعانه ها نیز مشخص است و در عین حال می گوید که آماده شفاف سازی است، جا دارد درباره موضوع مهمی که در ویدئوی منتشره بدان ها نپرداخته است، توضیح دهد و شفاف سازی کند.

طبق آنچه در اسناد منتشره آمده و ما از صحت و سقم شان خبر نداریم ولی رائفی پور نیز برغم انتشار عمومی تکذیب شان نکرده و فقط از منتشر کنندگان و بانک مرکزی به خاطر لو رفتن این اطلاعات انتقاد کرده، موسسه مصاف، پول های  قابل توجهی به حساب افراد خاصی واریز کرده است که جا دارد اولاً درباره اصل این واریزها، نفیاً یا اثباتاً توضیح دهد و ثانیاً در صورت صحت این واریزها، علت آنها را نیز از باب شفاف سازی -که بدان تاکید دارد- بیان کند.

در این جا فقط چند نمونه از واریزی ها را مطرح می کنیم و انتظار پاسخ به افکار عمومی داریم:

1 - طبق یکی از اسناد ادعایی، نزدیک 14 میلیارد تومان به حساب  امیر حسین رائفی پور واریز شده است. منتشر کنندگان می گویند او برای علی اکبر رائفی پور است. احتمال این که نیت خیرین از کمک به موسسه علی اکبر رائفی پور، واریز مبالغ به حساب امیرحسین رائفی پور باشد، بسیار اندک است و جا دارد توضیح داده شود که ماجرای واریز این مبلغ کلان به حساب برادر رئیس موسسه چیست؟

آقای رائفی‌پور! این چند سوال را هم درباره واریزی‌ها جواب بده

2 - طبق سندی دیگری، ادعا شده مبلغ 145 میلیون تومان به حساب خانمی به نام روجا صفرپور واریز شده است. او همان زنی است که در انتخابات 11 اسفند بدون حجاب سر صندوق رای حاضر شد و رای داد و سپس به دیدار رائفی پور رفت. از او در رسانه ها به عنوان خورشید خانم یاد شده است.
 
انتظار است رائفی پور که می گوید به حدی مقید است اگر خیری پولی برای خرید دو کیلو پیاز جهت موکب داده، آن را در همان هدف خرج کند، توضیح دهد کدام خیری 145 میلیون تومان به نیت دادن به خورشید خانم در اختیار مصاف قرار داده است.

آقای رائفی‌پور! این چند سوال را هم درباره واریزی‌ها جواب بده

3 - از فردی به نام  علی بیطرفان توئیتی منتشر شده که درآن نوشته است: از کسی خواستم روی فلش آهنگ های جدید زدبازی برایم بریزد و او میان آهنگ ها دو تا سخنرانی از رائفی پور برایم ریخت و گوش دادم و فردایش از او خواستم هر چه سخنرانی از او دارد برایم بریزیم.
و سپس رسیده است: شما چه جوری با "استاد" آشنا شدید؟

کاری به راست یا دروغ بودن این ماجرا نداریم ولی در میان افرادی که پول های میلیونی از موسسه مصاف گرفته اند نام بیطرفان نیز با رقم ۵۴ میلیون تومان دیده می شود. 

قصه این استاد گفتن و آن پول گرفتن چیست؟ آیا خیرین در کنار پول برنج و پیاز برای موکب، برای این موارد هم نذر خاص دارند؟

آقای رائفی‌پور! این چند سوال را هم درباره واریزی‌ها جواب بده

4 - در همان سند نام "ندا رائفی پور" نیز که 50 میلیون تومان گرفته است، دیده می شود. مردمی که به قول رائفی پور هزینه های  موسسه او را به نیت کار خیر پرداخت می کنند، حق دارند بپرسند این خانم کیست و چه نسبتی با رئیس موسسه دارد و چرا این مبلغ به حساب او واریز شده است؟
 
5 - در یکی از اسناد امده است که خانمی اوکراینی به نام الونا واشچنکو معروف به طاهره واشچنکو که ادعا می شود شیعه شده، چندین  مرتبه از موسسه پول گرفته است. اگر چنین است، رائفی پور علت این واریز ها را هم مشخص کند، جای دوری نمی رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بابا چکار دارین بنده خدا

    • ناشناس

      دارم دیوونه میشم

    • ناشناس

      وقتي ملك هزار ميلياردي بدون خبر بنام يكي ميشه اين سوالات جوابي نداره

    • سهیلا

      هرچه خواستم بنویسم نشد .. چیزی که بتواند ادای مطلب کند پیدا نکردم ..

    • ناشناس

      شفاف پاسخ داد فعلا محبیتون بره جواب بده حساب شخصی مردم رو از کجا آورده

    • ناشناس

      احتمالا این یکیم مورد سود استفاده قرار گرفته و از هیچی خبر نداره.🤣🤣🤣🤣🤣

    • مهران

      مهم اینه انسان ها برای هر حرمتی که میزنن یه توجیه برای ذهن خودشن میارن و خودشونو قانع میکنن-وای بر ما که خدا از ذاتمون خبر داره وای وای.مرگ های دردناکی در انتظارتون هستش

    • ناشناس

      باید با اینم برخورد مومنانه بشه ها نبینیم کاری کنید مثل همیشه

    • ناشناس

      چرا دستگیرش نمی کنند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج