adexo3
۱۴۲۲۱۰۹
۱ نظر
۴۰۰۹۵
۱ نظر
۴۰۰۹۵
پ

سریال توقیفی صداوسیما بعد از ۸سال پخش می‌شود

شقایق عرفی‌نژاد در یادداشتی در روزنامه همشهری به سریال پرحاشیه کیانوش عیاری یعنی «۸۷ متر» پرداخت.

برترین‌ها: شقایق عرفی‌نژاد در یادداشتی در روزنامه همشهری به سریال پرحاشیه کیانوش عیاری یعنی «۸۷ متر» پرداخت: کیانوش عیاری فیلم‌هایی دارد که یا اصلا روی پرده نرفته‌اند یا به‌صورت گسترده اکران نشده‌اند یا نیمه‌کاره رها شده‌اند. اما شاید هیچ‌کدام به اندازه سریال ۸۷متر حاشیه و ماجرا نداشته است.

تصویربرداری ۸۷متر سال ۹۵شروع شد و تا سال ۹۹ادامه داشت. اما از پایان فیلمبرداری تا امروز به همان اندازه مدت ساخت، زمان گذشته و سریال هنوز نمایش داده نشده است. نخستین بار شهریور ۱۴۰۰بود که خبر پخش سریال منتشر و حتی تیزرهایش هم از شبکه یک پخش شد. اما خود سریال هرگز به پخش نرسید. دلیلش هم اصلاحاتی بود که باید انجام می‌شد.

سریال توقیفی صداوسیما بعد از 8سال پخش می‌شود

گربه های دردسرساز

اولین خبری که از مشکلات سریال برای پخش منتشر شد، مربوط به اسم آن بود که از 88متر به 87متر تغییر کرد. بعد از آن ماجرای گربه‌های سریال مطرح شد. در تمام سریال در نماهای خارجی اطراف شخصیت‌ها گربه‌هایی عبور می‌کنند یا از دست آنها غذا می‌گیرند. آنها در حیاط خانه هم حضور دارند و ساکنان آنها را نوازش می‌کنند یا غذا در اختیارشان می‌گذارند. این واقعا یکی از مواردی بود که سریال را دچار مشکل کرد و عیاری در گفت‌وگویی با ماهنامه فیلم امروز به آن اشاره کرد، هرچند که شبکه یک ادعا کرد: «سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان‌دادن برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان‌دادن رفت‌وآمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده.» به هر حال ماجرای پخش در شهریور 1400عملا منتفی شد و سریال برای یک سال در آرشیو ماند. سال 1401اما سیما فیلم خبری منتشر کرد که باعث شد امیدها به پخش سریال دوباره زنده شود. سیما فیلم در آن سال اعلام کرد 87متر برای نمایش به شبکه نمایش خانگی فروخته خواهد شد. اما این اتفاق هم نیفتاد. سریال به شبکه نمایش خانگی هم واگذار نشد و علتش هم ظاهرا تطابق‌نداشتن آن با شرایط سریال‌های شبکه نمایش خانگی مثل استفاده از ستاره‌ها و همینطور داستان پر افت‌وخیز و هیجانی بود.

تلویزیون  یا تلوبیون

آبان 1402اعلام شد این سریال از تلوبیون پخش خواهد شد. تلوبیون در واقع یکی از بازوهای تلویزیون است که می‌تواند با پخش سریال‌ها کمک بزرگی به سازمان کند. نخستین هدف از راه‌اندازی تلوبیون باز‌کردن راهی برای دسترسی به آرشیو تمام فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی برای مخاطبان بود. در کنار این موضوع امکان تماشای زنده شبکه‌های مختلف تلویزیون از دیگر قابلیت‌هایی بود که از همان ابتدا برای تلوبیون آماده شد و مخاطبان بسیاری به واسطه همین امکان در موقعیت‌هایی که به تلویزیون دسترسی نداشتند، از این طریق می‌توانستند این برنامه‌ها را ببینند. اما به‌تدریج تلوبیون تبدیل به رسانه‌ای شد برای پخش سریال‌های جدید یا سریال‌هایی که از تلویزیون پخش نمی‌شوند؛ یعنی همان اتفاقی که برای «سرزمین مادری» کمال تبریزی افتاد. اما زنجیره بدبیاری‌های 87متر ادامه‌تر از این بود و این سریال از تلوبیون هم پخش نشد.  ولی به تازگی کیانوش عیاری در مصاحبه‌ای با برنامه رادیویی استودیو هشت خبر داد سریالی که از آن به اسم بزرگ‌ترین کابوس زندگی‌اش نام می‌برد از شبکه یک پخش خواهد شد. او گفته بود: «‌خود ما هم نسبت به این سریال سردرگم بودیم، اما احتمالا تکلیف مشخص شده و از تلویزیون پخش می‌شود.» اما ظاهرا این هم قطعی نیست. مدیران تلویزیون بعد از اخباری که از پخش سریال از شبکه یک منتشر شده اعلام کرده‌اند خبر جدیدی مبنی بر پخش این سریال از تلویزیون وجود ندارد و بر همان تصمیم قبلی یعنی توافق با یکی از پلتفرم‌ها برای انتشار هستند. به این ترتیب همچنان مشخص نیست این سریال بعد از هشت سال روی آنتن می‌رود یا نه.  87متر درباره دو خانواده است که یک کلاهبردار، خانه‌ای را به هر دوی آنها فروخته است و  به‌تدریج پای خریداران دیگری هم  به‌میان می‌آید. در این سریال علی دهکردی، ‌فریبا کامران، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، سعید پیردوست، ‌شبنم عرفی‌نژاد، مانی صدیقی، عرفان آصفی، ‌سونیا سنجری و نیما نوری‌زاده بازی می‌کنند و علی سلیمانی، محمد بحرانی، داریوش کاردان، مریم سلطانی و مرحوم علی انصاریان بازیگران مهمان آن هستند.

هفته فیلم کیانوش عیاری همزمان با تولد این فیلمساز

از فردا، 23اردیبهشت و همزمان با سالروز تولد کیانوش عیاری هفته فیلم کیانوش عیاری همراه جلسات نقد و بررسی آثارش در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود. ‌نخستین فیلم این هفته نسخه مرمت‌شده فیلم آبادانی‌هاست و بعد از آن هم تا روز چهارشنبه نسخه‌های اصلاح‌شده «شبح کژدم»، «بیدارشو آرزو» و «بودن یا نبودن» با همکاری فیلمخانه ملی ایران در سالن فردوس به نمایش در می‌آید. پس از نمایش فیلم‌ها، جلسه نقد و بررسی با حضور مخاطبان و منتقدان ازجمله احمد طالبی‌نژاد، فریدون جیرانی، امید روحانی، عبدالله باکیده، ناصر غلامرضایی و‌ هادی علی‌پناه برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فیلمو که دیدی میبینی چقدر هنرپیشه ها جوان بودند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج