adexo3
۱۴۲۲۴۳۶
۵۱۰
۵۱۰
پ

۶ فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع «انتقام» را ملاحظه می‌کنید؛ فیلم‌هایی که اغلب با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن همراه هستند.

فرادید: در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع «انتقام» را ملاحظه می‌کنید؛ فیلم‌هایی که اغلب با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن همراه هستند.

داستان‌های انتقامی، یک عنصر مشترک در برخی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز ساخته‌شده تا به امروز هستند. بهترین نمونه‌های این فیلم‌ها، روایت‌های جذابی هستند که شخصیت‌هایشان با یک انگیزه‌ی واحد هدایت می‌شوند: جبران ظلم‌هایی که در حقشان شده است.

این شخصیت‌ها، تحت تاثیر عطش سیری‌ناپذیر برای تلافی، سفری خطرناک را آغاز می‌کنند و در مسیر انتقام، به هیچ طریقی کوتاه نمی‌آیند.

فیلم‌های انتقامی معرفی شده در اینجا از محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌های تاریخ سینما هستند که روایت‌های گیرای آن‌ها اغلب با چاشنی اکشن نفس‌گیر همراه است.

۱. بیل را بکش (Kill Bill)

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

‌«بیل را بکش» یک حماسه‌ی انتقام‌جویانه است که در قالب دو فیلم اکشن خشن روایت می‌شود. هر دو فیلم حول محور شخصیت براید (با بازی اوما تورمن) می‌چرخند؛ یک قاتل سابق که به دنبال انتقام از همکاران سابقش در گروه آدمکش‌های «افعی مرگبار» است؛ همان کسانی که به او در روز عروسی‌اش خیانت کردند.

‌فیلم اول، براید را پس از بیدار شدن از کما دنبال می‌کند. او در یک انتقام‌گیری خونین به سراغ دشمنانش از جمله اوی رن ایشی (با بازی لوسی لیو) و ورنیتا گرین (با بازی ویوینکا ای فاکس) می‌رود. ‌فیلم دوم نگاهی عمیق‌تر به گذشته‌ی براید می‌اندازد و دوره‌ی آموزش او زیر نظر استاد پایی می (با بازی گوردون لیو) را به تصویر می‌کشد. این فیلم دوم همچنین بر روی رویارویی‌های او با بیل (با بازی دیوید کارادین) و ال درایور (با بازی داریل هانا) تمرکز می‌کند و با یک نبرد نهایی به اوج می‌رسد.

‌احتمالا هرکسی که طرفدار فیلم‌های اکشن، مهیج یا انتقام‌جویی باشد با این دوگانه آشنایی دارد. این فیلم‌ها بهترین و دیوانه‌وارترین ویژگی‌های کارگردانی را به نمایش می‌گذارند. هر دو فیلم با خشونت فرمی، حرکات اغراق‌آمیز و روایت غیر خطی شناخته می‌شوند. این اثر کلاسیک مدرن همچنین شاهد بازی درخشان اوما تورمن در نقش براید است.

۲. بانوی برفی (Lady Snowblood)

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

پیش از «بیل را بکش» ساخته‌ی کوئنتین تارانتینو، یک انتقام زنانۀ عالی به نام «بانوی برفی» (1973) وجود داشت؛ در واقع شخصیت اصلی همین فیلم بود که به تارانتینو برای خلق «بیل را بکش» الهام بخشید. این فیلم با کارگردانی توشیا فوجیتا و بازی درخشان میکو کاجی در نقش یوکی کاشیمیا ساخته شده است. یوکی زنی جوان است که با هدف انتقام از قتل خانواده‌اش بزرگ شده است. او از کودکی توسط یک راهب انتقام‌جو آموزش می‌بیند و به یک شمشیرزن ماهر تبدیل می‌شود. یوکی با اشتیاق منتظر زمانی است که برای انجام تنها ماموریت خود، سفری خونین را آغاز کند.

«بانوی برفی» فیلمی پیشگامانه بود. ساختار روایی غیرمعمول آن و ترکیب عناصر درام کلاسیک با خشونت سورئال، این اثر را به سرعت از دیگر فیلم‌های دهه‌ی 70 متمایز کرد. با دیدن بازی کاجی که عزم پولادین و آشفتگی درونی شخصیت را به تصویر می‌کشد، به راحتی می‌توان تأثیر یوکی را بر «براید» فیلم «بیل را بکش» درک کرد. هرچند «بانوی برفی» به اندازه‌ی همتای مدرن خود محبوب نیست، اما قطعاً برای تأثیرگذاری‌اش بر ردۀ خاص فیلم‌های انتقام‌جویی، سزاوار اعتبار و توجه بیشتری است.

۳. جان ویک

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

در فیلم اکشن و مهیج «جان ویک» محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی چاد استالسکی، کیانو ریوز نقش یک آدمکش افسانه‌ای به نام جان ویک را ایفا می‌کند. در ابتدای فیلم او را به‌عنوان مردی سوگوار می‌بینیم که در غم از دست دادن همسرش فرو رفته است. همسرش به‌عنوان آخرین هدیه، یک توله‌ سگ دوست‌داشتنی برای او به جا گذاشته است. اما زمانی که یک گانگستر روس به نام یوسف تاراسوف (با بازی آلفی الن) و افرادش به طور اتفاقی با سرقت ماشین محبوب جان و کشتن توله‌سگش، زندگی او را به هم می‌ریزند، جان مجبور می‌شود به دنیای زیرزمینی بازگردد. او از ارتباطاتش برای ردیابی این گانگسترها استفاده می‌کند.

فیلم «جان ویک» با استفاده از المان‌های آشنا در دنیای انتقام‌جویی، با سبکی اتوکشیده و سرراست، جان دوباره‌ای به فیلم‌های انتقامی ساده و بی‌پیرایه بخشید. این فیلم محصول سال ۲۰۱۴ زمینه‌ساز شکل‌گیری فرانچایز موفق «جان ویک» شد که با فروش خیره‌کننده در گیشه، توانسته است طی سال‌ها علاقه به داستان‌های انتقام‌جویانه را زنده نگه دارد. درخشش این فیلم تا حد زیادی مدیون بازی فوق‌العاده کیانو ریوز در نقش شخصیت اصلی خستگی‌ناپذیر است. این نقش به تحکیم جایگاه ریوز به‌عنوان یک ستاره‌ی تمام‌عیار ژانر اکشن کمک شایانی کرده است.

۴. کری (۱۹۷۶) (Carrie)

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

فیلم «کری» با کارگردانی برایان دی‌پالما و بر اساس رمان سال 1974 استیون کینگ، یک فیلم ترسناک است که تحول شخصیت اصلی را پس از آزار و اذیت همکلاسی‌های بی‌رحم و مادرش، مارگارت وایت (با بازی پایپر لوری) دنبال می‌کند. کری وایت (با بازی سیسی اسپایک)، دختری منزوی و حساس است که زمانی که توسط تامی راس (با بازی ویلیام کت) به یک جشن دعوت می‌شود، با اتفاقی تاریک روبرو می‌شود. این رویداد او را به نقطه فروپاشی می‌رساند اما با آشکار شدن قدرت‌های فراطبیعی کری، اوضاع تغییر می‌کند.

فیلم «کری» شامل برخی از بهترین بازی‌ها در میان تمام اقتباس‌های سینمایی از آثار استیون کینگ است. سیسی اسپایک در نقش شخصیت اصلی قدرتمند فراموش‌نشدنی است و بازی شرورانه‌ی پایپر لوری در نقش مادر متعصب و آزاردهنده‌ی او به همان اندازه قابل ستایش است. «کری» از آن زمان الهام‌بخش بسیاری از تقلیدها و بازسازی‌ها شده است، اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند از نسخه اصلی فراتر روند. «کری» همچنان به‌عنوان یک فیلم انتقامی نوجوانانه‌ی به تمام معنا شناخته می‌شود.

۵. گلادیاتور (۲۰۰۰)

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

«گلادیاتور»، به کارگردانی ریدلی اسکات، یک داستان حماسی انتقام‌جویی در روم باستان است. این فیلم ما را با ماکسیموس دسیموس مریدیوس (با بازی راسل کرو) آشنا می‌کند، یک ژنرال وفادار رومی که توسط امپراتور فاسد، کامودوس (با بازی خواکین فینیکس)، مورد خیانت قرار می‌گیرد. کامودوس خانواده‌ی ماکسیموس را به قتل می‌رساند و دستور اعدام او را صادر می‌کند. اما ماکسیموس از سوءقصد جان سالم به در می‌برد و به بردگی فروخته می‌شود. او به سرعت در میان گلادیاتورها جایگاه خود را پیدا می‌کند و با شجاعت و مهارتش قلب مردم رم را به دست می‌آورد.

قهرمان داستان، شخصیتی انتقام‌جو است که با بازی درخشان راسل کرو، به سختی می‌توان او را دوست نداشت. کرو به‌طور کامل در نقش ماکسیموس قدرتمند فرو رفته است و عمق شخصیت او را با خشم و غضب برحقی به نمایش می‌گذارد که او را به سمت انتقام از فردی که مسئول تمام مصیبت‌هایش است، هدایت می‌کند.

۶. تنگۀ وحشت (۱۹۹۱)

6 فیلم انتقامی با چاشنی صحنه‌های نفس‌گیر اکشن

تنگه وحشت یک تریلر روان‌شناختی مهیج به کارگردانی مارتین اسکورسیزی است و بازسازی مستقیمی از فیلمی به همین نام در سال ۱۹۶۲ به شمار می‌رود. داستان فیلم حول محور مکس کدی (با بازی رابرت دنیرو)، متجاوز محکوم‌شده‌ای می‌چرخد که به دنبال انتقام از وکیل مدافع سابقش، سام بودن (با بازی نیک نولته) پس از ۱۴ سال زندان است. مکس، وکیل مدافع را به خاطر دفاع ناقص، مسبب سرنوشت خود می‌داند. او شروع به تعقیب کردن سام و خانواده‌اش می‌کند و با ایجاد رعب و وحشت، سام را تحت فشار قرار می‌دهد تا کاری برای او انجام دهد.

«تنگه وحشت» بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی و مسلما از موفق‌ترین همکاری‌های او با دنیرو است. درخشش این فیلم مدیون بازی فوق‌العاده‌ی رابرت دنیرو در نقش مکس کدی تهدیدآمیز و حیله‌گر است. اسکورسیزی استاد ایجاد تعلیق و تنش است و به خوبی می‌داند که چگونه از جنبه‌های روان‌شناختی شخصیت‌هایش برای خلق داستانی میخکوب‌کننده استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج