adexo3
۱۴۲۳۳۰۴
۱۷۰۴
۱۷۰۴
پ

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

جیسون کارتر، نوه جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا، در یک نشست عمومی اعلام کرد که پدربزرگ ۹۹ ساله‌اش در آخرین روزهای عمرش به سر می‌برد.

روزیاتو: جیسون کارتر، نوه جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا، در یک نشست عمومی اعلام کرد که پدربزرگ ۹۹ ساله‌اش در آخرین روزهای عمرش به سر می‌برد. این اظهارات تأیید‌کننده شرایط وخیم سلامتی این شخصیت سیاسی شناخته شده آمریکا است که بیش از یک سال است در مراقبت‌های ویژه پایان عمر (Hospice) قرار دارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

جیمی کارتر، کشاورزی پنبه‌کار از ایالت جورجیا که اکنون مسن‌ترین رئیس جمهور زنده آمریکا محسوب می‌شود، از فوریه ۲۰۲۳ تصمیم گرفت دیگر تحت هیچ درمان پزشکی قرار نگیرد. از آن زمان، همسرش رزالین درگذشت و او در خانه‌اش با حضور منظم اعضای خانواده روزگار می‌گذراند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

نوه این رئیس جمهور سابق آمریکا در یک رویداد سلامت روان گفت: «پدربزرگم وضعیت خوبی ندارد. او تقریباً یک سال و نیم است که در مراقبت‌های ویژه پایان عمر به سر می‌برد و واقعاً به نظر می‌رسد که به انتهای زندگی‌اش نزدیک شده است.»

کارتر که در گذشته از تومور متاستاتیک مغز و سرطان کبد جان سالم به در برده است، در ماه نوامبر گذشته بر روی ویلچر و با پتویی که تصویر رزالین روی آن بود، برای آخرین بار در مراسم یادبود همسرش حضور یافت.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

آنها ۷۷ سال با هم زندگی کرده و دهه‌ها در یک خانه در شهر پلینز در ایالت جورجیا بودند. طولانی‌ترین ازدواج در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا، آنها از سه سالگی جیمی با هم آشنا بودند و ۷۷مین سالگرد ازدواج‌شان را در ۷ جولای ۲۰۲۳ جشن گرفتند.

اعضای خانواده می‌گویند کارتر پس از ورود به مرحله مراقبت‌های پایان عمر نیز تصمیم داشت دوام بیاورد تا از تنها ماندن رزالین جلوگیری کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

جیسون کارتر به نیویورک تایمز گفت: «او واقعاً خوشحال بود که توانست تا آخرین لحظات در کنار مادربزرگم باشد و برایش بسیار ارزشمند بود. فکر می‌کنم که به هر دلیلی، او این مرحله را با ایمان عظیمی پیش می‌گیرد و باور دارد خداوند هنوز با او کار دارد.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

تشییع جنازه رزالین، تنها زمانی بود که کارتر پس از ورود به مراقبت‌های ویژه پایان عمر در انظار عمومی حاضر شد. ظاهر نحیف و رنجور او در این مراسم، دوستان در کلیسا و طرفدارانی که از تلویزیون می‌دیدند را نگران کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

این روزها کارتر در همان خانه‌ای که بیش از شش دهه در پلینز داشت، به سر می‌برد، جایی که پرستاران از او مراقبت می‌کنند و دوستان و خانواده به ملاقاتش می‌روند. خانه یک طبقه با دو اتاق خواب است که خودِ کارتر آن را ساخته و ارزشی در حدود ۲۴۰ هزار دلار دارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

کارتر در ۵ نوامبر ۱۹۶۲ به سنای ایالتی جورجیا راه یافت. او در ۳ نوامبر ۱۹۷۰ به عنوان فرماندار ایالت جورجیا انتخاب شد.

در ۲ نوامبر ۱۹۷۶، کارتر با کمک استراتژی تبلیغاتی قاطع رزالین که در ۴۰ ایالت حضور یافت و به او لقب «سلاح مخفی جیمی» را داد، به ریاست جمهوری آمریکا رسید.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

او تنها یک دوره را در کاخ سفید ماند که با بحران انرژی جهانی و صف‌های طولانی برای دریافت بنزین همراه بود و در سال ۱۹۸۰ در برابر رونالد ریگان شکست خورد.

از آن زمان تاکنون، کارتر عمر خود را وقف امور خیریه و زندگی متواضعانه در کنار رزالین، چهار فرزند، نوه‌ها و نتیجه‌هایش کرده است.

در آگوست ۲۰۱۵، یک تومور کوچک از کبد او خارج شد. در سال بعد، جیمی کارتر اعلام کرد نیازی به درمان بیشتر ندارد، زیرا یک داروی آزمایشی هر گونه ردپای سرطان را از بین برده بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه مرگ است؟

دو سال بعد، در حالی که در کانادا برای خیریه ای در حال ساخت خانه بود، به دلیل کم آبی بدن در بیمارستان بستری شد.

با وجود این سری از مشکلات سلامتی، رئیس جمهور سابق آمریکا تا اواخر عمرش در جامعه فعال بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج