adexo3
۱۴۲۵۵۳۸
۱۴۵۶
۱۴۵۶
پ

جزییات شرایط جدید توقیف خودرو به دلیل تخلف

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: انجام دو تخلف رانندگی حادثه ساز به صورت همزمان، موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود.

ایسنا: معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: انجام دو تخلف رانندگی حادثه ساز به صورت همزمان، موجب توقیف وسیله نقلیه می‌شود.

سردار محمدباقر سلیمی با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات اظهار کرد: برابر ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات، تعداد ۲۰ تخلف رانندگی که ارتباط مستقیم با وقوع و تشدید تصادف و در نتیجه گسترش خسارات، ضایعات، صدمات و کشته‌های ناشی از تصادفات دارند به عنوان تخلف حادثه‌ساز تعیین شده‌اند.

جزییات شرایط جدید توقیف خودرو به دلیل تخلف

وی ادامه داد: از جمله این تخلفات می‌توان به تجاوز از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، عبور از محل ممنوع، عدم رعایت حق تقدم، استفاده از تلفن همراه و نقص فنی موثر وسیله نقلیه اشاره کرد.

سردار سلیمی گفت: با توجه به اهمیت این تخلفات، علاوه بر اینکه قانونگذار، نمره منفی برای رانندگان مرتکب چنین تخلفاتی پیش بینی کرده است در صورتی که راننده‌ای مرتکب دو تخلف از این تخلفات حادثه ساز به صورت همزمان شود، علاوه بر جریمه و نمره منفی، مجازات توقیف وسیله نقلیه نیز در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین کنترل اینگونه تخلفات، چه با استفاده از سامانه‌های هوشمند، چه به صورت کنترلی توسط تیم‌های گشت و یا مامورین استقراری پلیس راهور به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در آن توقیف ساعتی نیز پیش بینی شده است، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف ارتقاء بازدارندگی، اصلاح رفتار ترافیکی، توسعه انضباط ترافیکی در معابر و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی، درصورت مشاهده ارتکاب دو تخلف همزمان، نسبت به توقیف وسیله نقلیه در محل به صورت ساعتی نیز اقدام می‌نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج