adexo3
۱۴۲۵۶۳۱
۲ نظر
۲۳۸۵
۲ نظر
۲۳۸۵
پ

بن‌سلمان با این ابرپروژه به کل دنیا فخر فروخت!

شهر رویایی شاهزاده سعودی که نئوم نام دارد، ربات‌های بیشتری نسبت به مردم این شهر دارد. گفته می‌شود که احتمالا ابرشهر عربستان سعودی پیشرفته‌ترین مکان جهان خواهد شد.

خبر آنلاین_تینا مزدکی: شهر رویایی شاهزاده سعودی که نئوم نام دارد، ربات‌های بیشتری نسبت به مردم این شهر دارد. گفته می‌شود که احتمالا ابرشهر عربستان سعودی پیشرفته‌ترین مکان جهان خواهد شد.

بن‌سلمان با این ابرپروژه به کل دنیا فخر فروخت!

  نئوم، ابرپروژه عربستان سعودی در شرایطی به پیشرفت در ساخت‌وساز ادامه می‌دهد که ابعاد آن به شدت کاهش پیدا کرده است؛ با این حال قرار است امکانات فوق العاده‌ای را به ساکنان خود ارائه دهد. برنامه‌های بزرگی برای این کلان‌شهر وجود دارد. این پروژه یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های جهان نام گرفته و پیش بینی می‌شود هزینه ساخت آن از ۵۰۰ میلیارد دلار به ‍۱۵۰۰ میلیارد (۱٫۵ تریلیون) دلار افزایش یابد.

این شهر بخشی از پروژه «چشم انداز ۲۰۳۰» محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای آینده‌ای پس از سوخت فسیلی است و هدف آن، انقلاب در اقتصاد وابسته به نفت این کشور است.

بن‌سلمان با این ابرپروژه به کل دنیا فخر فروخت!

با این حال، در مورد اینکه آیا این پروژه طبق برنامه‌ریزی تکمیل خواهد شد یا خیر، شک و تردیدهایی مطرح است. علاوه بر این، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که عربستان سعودی ممکن است با سؤالات دشواری در مورد تأثیرات مالی، زیست‌محیطی و انسانی این ابرپروژه مواجه باشد.

اگرچه ساختارهای بزرگ نئوم از جمله تروجنا، لاین، خلیج عقبه، سینداله و اکساگون در تصاویر ماهواره‌ای آشکار شده‌اند و آثار خاک‌برداری و تغییر زمین در این نواحی دیده می‌شود، اما افزوده‌های فنی این شهر بزرگ کمتر شناخته شده است. جالب توجه است که این پروژه طبق ادعای مدیرعامل «ندمی النصر»، میزبان ربات‌های بیشتری نسبت به مردم خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، این پروژه ربات‌های منشی هتل، «دوقلوهای دیجیتالی» که داده‌های بیومتریک و سلامت ساکنان را کپی می‌کنند و انسان‌نماهایی در میز پذیرش هتل خواهد داشت. طبق گفته‌ها، متاورسی همه‌جانبه با واقعیت ترکیبی در نئوم ارائه خواهد شد. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      ایران.کجای.جهان.ایستاده.است

    • Sh

      ما هم منتظر یارانه هستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج