adexo3
۱۴۲۵۸۳۲
۷۶۹
۷۶۹
پ

مخفی‌کارترین بمب‌افکن جهان در تور عکاسان افتاد

عکس‌های جدیدی از B-۲۱ Raider منتشر شده است که بینش محدودی در مورد طراحی بمب افکن رادارگریز ارائه می‌دهد.

خبرآنلاین: در تصاویر منتشر شده اگزوز دوبعدی باریک و یک ورودی هوای کمکی نشان داده شده‌اند که حاکی از تلاش‌هایی برای کاهش رصد و تقویت مخفی کاری است. B-۲۱ همچنین دارای چراغ های ناوبری جمع شونده است تا دید خود را حفظ کند و در عین حال بتواند پنهان بماند.

مخفی‌کارترین بمب‌افکن جهان در تور عکاسان افتاد

انتظار می‌رود B-۲۱ یک پلتفرم دیجیتال سنگین داشته باشد. عکس‌های جدید B-۲۱ Raider پیشرفت‌ها و جزئیات طراحی را آشکار می‌کنند.

B-۲۱ که به عنوان یک بمب افکن رادارگریز برای جایگزینی ناوگان قدیمی B-۲ طراحی شده است، در حال حاضر در مرحله آزمایش اولیه قرار دارد با این امید که بدنه آن روزی به پایه و اساس ناوگان بمب افکن ایالات متحده تبدیل شود. اما عموم مردم هنوز اطلاعات زیادی در مورد این پروژه ندارند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به تصاویر جدید بیندازیم. نیروی هوایی تاکنون سه تصویر از B-۲۱ منتشر کرده است. دو تا از تصاویر نمایه سمت چپ بمب افکن را در حین پرواز نشان می‌دهند، اولی در هنگام برخاستن، دومی در ارتفاع است. عکس سوم یک عکس روبه‌رو است که در آشیانه بمب افکن در پایگاه نیروی هوایی ادواردز گرفته شده است.

مجله نیروی هوایی و فضایی گزارش داد که در مجموع، "تصاویر فقط اندکی بیشتر از آنچه که از عکس‌های غیررسمی از اولین پرواز گرفته شده و در اینترنت منتشر شده‌اند، اطلاعاتی درباره هواپیما ارائه می‌دهند."

این تصاویر نشان می‌دهد که B-۲۱ دارای یک "اگزوز بسیار باریک و ۲ بعدی در دم جت است" که از "اگزوز جعبه‌ای و قنداق" B-۲ متمایز است. شکل اصلاح شده اگزوز در B-۲۱ می‌تواند نشان دهد که "توجه بیشتری به گرمای هواپیما برای کاهش علائم فروسرخ آن و شکست رادار انجام گرفته است."

برخی از سیاه شدن‌های اطراف اگزوز نیز باعث گمانه زنی‌ها شد. سیاه شدن فقط می‌تواند به دلیل این باشد که بدنه هواپیما زیاد پرواز نکرده است، اما همچنین می‌تواند نشان دهد که گرمای اگزوز قبل از تخلیه از موتور در داخل خنک می‌شود. F-۱۱۷ و B-۲ (هر دو هواپیمای رادارگریز) گرمای اگزوز را با پنل‌هایی خنک می‌کردند که گرما را گرفته و به آرامی آزاد می‌کردند.

مخفی‌کارترین بمب‌افکن جهان در تور عکاسان افتاد

مجله Air and Space Force گزارش داد که تصاویر B-۲۱ همچنین یک ورودی هوای کمکی را نشان می‌دهند که می‌توان آن را در بالای موتورها باز کرد تا هوای بیشتری را در حالی که جت دماغه خود را به سمت بالا می‌چرخاند، فراهم کند.

برای اینکه B-۲۱ تا حد امکان مخفی بماند، چراغ‌های ناوبری جمع شونده در نظر گرفته شده‌اند. این چراغ‌ها که در حریم هوایی کنترل‌شده توسط ATC اجباری هستند، می‌توانند در صورت لزوم از بدنه یا بال خود بیرون بیایند، اما در غیر این صورت جمع‌شده نگه داشته می‌شوند تا قابلیت پنهان‌کاری بمب‌افکن تقویت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج