adexo3
۱۴۲۵۸۵۸
۸ نظر
۲۳۷۷
۸ نظر
۲۳۷۷
پ

ممنوعیت تازه و خبرسازی که در رستوران‌ها وضع شد

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی و رستوران‌ها گفت: هزینه‌های مستقیم تحمیل شده به حوزه سلامت در درمان بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات ۱۳۶ تریلیون ریال است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی و رستوران‌ها گفت: هزینه‌های مستقیم تحمیل شده به حوزه سلامت در درمان بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات ۱۳۶ تریلیون ریال است.

ممنوعیت تازه و خبرسازی که در رستوران‌ها وضع شد

جعفر جندقی امروز در نشست خبری هفته بدون دخانیات در وزارت بهداشت با بیان این که ما با مراکز عرضه‌کننده دخانیات برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: بر مبنای قانون، اماکن عمومی حق عرضه دخانیات را ندارند و در رستوان‌ها نباید قلیان و سیگار عرضه و استفاده شود.

وی با بیان این که باید قیمت دخانیات در خرده‌فروشی‌ها از طریق افزایش مالیات بالا برود، افزود: با استفاده از این راهبرد می‌توان میزان مصرف دخانیات را در کشور کاهش داد و این تجربه در سایر کشورها موفق بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر هزینه‌های مستقیم تحمیل شده به حوزه سلامت در درمان بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات 136 تریلیون ریال است و 226 تریلیون ریال خسارت برآورد شده بابت مرگ مصرف‌کنندگان دخانیات است.

جندقی با اشاره به این که شرکت‌های دخانی با رنگ‌بندی سیگار، بازاریابی می‌کنند، گفت: این روش‌های بازاریابی در بسیاری از محصولات از جمله محصولات دخانی به کار می‌رود و سیگارهای الکترونیک نیز از جمله کالاهایی هستند که جوری تبلیغ می‌شوند که گویی ضرری برای مردم ندارند در حالی که ضرر این نوع سیگارها به مراتب بیشتر از محصولات دیگر است. یکی دیگر از روش‌های ترغیب افراد به استفاده از دخانیات، افزودن عطر و طعم به آن‌هاست؛ این عطرها حاوی مواد سرطان‌زا و بسیار خطرناک برای سلامتی انسان هستند که وارد ریه می‌شوند.

وی با بیان این که برخی، مخالفت با تولید این نوع دخانیات را مخالف توسعه کسب و کارها می‌دانند، ادامه داد: برخی به بهانه این که در کشور مصرف‌کننده مواد دخانی وجود دارد و اگر آن را تولید نکنیم قاچاقی وارد کشور و ارز از کشور خارج می‌شود؛ اقدام به توسعه انواع و اقسام روش‌ها و شکل‌های مواد دخانی می‌کنند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: ترویج استفاده از دخانیات در سریال‌های نمایش خانگی نشان‌دهنده هدفی است که برای مصرف بیشتر این مواد دخانی وجود دارد و مصرف بیشتر این مواد، به معنای رساندن ضرر بیشتر به سلامتی است. در زمان حاضر بانوان آماج حمله این تبلیغات هستند زیرا زنان چهار درصد مصرف‌کنندگان هستند و تبلیغ‌کنندگان قصد دارند میزان مصرف مواد دخانی را در زنان نیز افزایش دهند. صنایع دخانی و روش‌های مختلفی که وجود دارد، نوجوانان و جوانان را نیز هدف می‌گیرند و مضرات سیگار در نوجوانان بیشتر از بزرگسالان است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان این که هدف ما کاهش دسترسی فیزیکی و اقتصادی به سیگار و دخانیات است، یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا اصلاً‌ سیگارها را پشت ویترین قرار نمی‌دهند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خدا کنه راست باشه سیگار و هم تو اماکن عمومی ممنوع کنید دست سما درد نکنه

    • ایسارگران بدون بیمه

      ازاین خبرخوشحال شدم تمام جوانان ماخاسته یاناخاسته گرفتارقلیان شدن

    • ناشناس

      مگه بهداشت ودرمان ایران رایگانه که هزینه برای دولت بیار

    • خودم

      باید قیلیون کشیدن دز اماکن عمومی مثل پارک ها و تفرجگاهها هم ممنوع کنن و با مثرف کننده برخورد بشه، هرکی میخاد مصرف کنه داخل منزلش

    • ناشناس

      باشه

    • ناشناس

      کار فرهنگی بهتر جواب میده ، متاسفانه تو فیلمهای سینمایی برخی روغن فکرهای غربگدا تبلیغ میشه

    • پوریا پوریا

      ما که دیدیم مصرفش بیشتر شده.... شما احتمالا کور بودین

    • ناشناس

      خدا خیرتون بده ،انشالله اجرا بشه،مصرف دخانیات در اماکن عمومی ظلم به کسایی هست که مصرف نمیکنن بخصوص کودکان ،بیماران قلبی،بیمارانی که حساسیت دارن ومشکل تنفسی پیدا میکنن ،و میگرنیها و غیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج