adexo3
۱۴۲۵۸۶۵
۷۹۲
۷۹۲
پ

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در پی رانش زمین

در پی رانش‌زمین در پاپوآ گینه نو در جنوب غربی اقیانوس آرام، ۶ روستا مدفون شد و بیش۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

همشهری آنلاین: در پی رانش‌زمین در پاپوآ گینه نو در جنوب غربی اقیانوس آرام، ۶ روستا مدفون شد و بیش۳۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در پی رانش زمین

 ساعت ۳ بامداد روز جمعه به وقت محلی، رانش زمین که با صدایی مهیب همراه بود، روستای دورافتاده کائوکلام در استان انگا درشمال پاپوآ گینه نو را با خاک یکسان کرد. این حادثه زمانی رخ داد که روستاییان در خواب بودند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر آنها در خانه‌هایشان مدفون شدند و اثری از آنها نیست.

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در پی رانش زمین

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، این، تنها روستایی نبود که در زیر خروارها گل و لای مدفون شد. وزارت امور خارجه استرالیا دیروز اعلام کرد که دست‌کم ۶ روستا در اثر رانش زمین در منطقه مولیتاکا مدفون شده‌اند.

همچنین به گفته مقامات در روزهای اخیر بیش از ۳۰۰ نفر در این حادثه جان باخته‌اند و حداقل ۱۱۸۲خانه در اثر رانش زمین در استان انگا مدفون شده است.

مقامات امدادی گزارش کردند که به دنبال رانش زمین و دفن شدن روستاها، تیم‌های جست‌وجو به منطقه اعزام شدند و تاکنون توانسته‌اند ۴ جسد را از زیر آوار خارج کنند.

بیم آن می‌رود که افرادی که در اثر رانش زمین مدفون شده باشند، بیش از ۳۰۰ نفر باشند و در این شرایط مردم عادی نیز برای کمک به عملیات جست‌وجو به امدادگران پیوسته‌اند.

مرگ وحشتناک ۳۰۰ روستایی در پی رانش زمین

تصاویر منتشر شده از روستای نینگا رول، مردم را نشان می‌دهد که در حال بالا رفتن از صخره‌هایی هستند که وارد روستایشان شده و در بین درختان ریشه‌کن شده و تپه‌های خاکی در جستجوی بازماندگان هستند.

گفته می‌شود که منطقه محل حادثه، زمین همچنان به لغزش و حرکت ادامه می‌دهد و این مساله، کار را برای مردم و تیم‌های امداد خطرناک می‌کند. رانش زمین همچنین دسترسی بزرگراه ها را مسدود کرده است و هلیکوپترها تنها راه رسیدن به این منطقه هستند. تیم‌های امدادی نیز به دلیل ناهمواری زمین و آسیب رسیدن به جاده های اصلی برای رسیدن به منطقه با مشکل مواجه شده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج