۱۴۳۹۳۷
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

گاف عجیب در برنامه زنده تلویزیونی

برنامه «صبحی دیگر» به اشتباه روی کتابی مانور داده و آن را تبلیغ کرد که نه مجوز انتشار اداره کتاب ارشاد را دارد و نه کتابی موجه شمرده می‌شود.

خبرگزاری فارس: با وجود اینکه محمدعلی طاهری سرکرده فرقه «شعور کیهانی» موسوم به حلقه به جرم اعمال غیرقانونی و غیرشرعی مدتی است که در زندان به سر می‌برد، کتاب وی در روز دوشنبه گذشته ۱۴ مهر ماه در یک برنامه صبحگاهی بیش از یک دقیقه تبلیغ می‌شود.

این کتاب به گفته علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب مجوز نشر نداشته است. این مدیر ارشاد در توضیح بیشتر به خبرنگار فارس می‌گوید: «انسان از منظری دیگر» مجوز نشر ندارد، این اثر یک بار در زمان تصدی مجید حمیدزاده مدیر سابق اداره کتاب (۱۳۸۷ مدیر اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌ است) به اشتباه مجوز گرفت اما بلافاصله مجوز آن باطل شد.

وی افزود: آثار این فرد حق انتشار ندارد ضمن اینکه در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران هم دارای پرونده است.

گاف عجیب در برنامه زنده تلویزیونی

فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری از سال ۱۳۷۰ توسعه یافت، در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها سلامتی را به افراد برگرداند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است.

پس از مدتی با افزایش آسیب‏‌های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی برخی از خانواده‏‌های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل چهار سال حبس از سال ۹۰ به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند.

یکی از ترفندهای بنیان‌گذار عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) برای موجه نشان دادن آموزه‌های انحرافی خود، استفاده از آیات قرآن است، او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود، آیات قرآن را دست آویز قرار داده و با تفسیرهای غلط قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تأیید کند و در این زمینه دست به انتشار کتاب با عناوینی نظیر عرفان کیهانی (حلقه)، انسان از منظری دیگر، بینش انسان، انسان و معرفت و ... زد که در این کتاب‌ها به وضوح تفکرات انحرافی وی به چشم می‌خورد. امید است سازندگان برنامه «صبحی دیگر» از روی غفلت و عدم آگاهی درباره فرقه حلقه، نسبت به معرفی کتاب سرکرده آن اقدام کرده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      مردم عقل دارند و ميتونن با مطالعه تصميم بگيرن چي درسته و چي غلط شما اگه مخالف مطالب كتاب هستي دست به قلم شو و جوابشو بده

      پاسخ ها

      • مهدی پ

        مردم ما اگه عقل داشتن که حال و روزشون این نبود...

      • بدون نام

        با همین توجیه پس مواد مخدر باید در کل دنیا آزاد باشه!!!

    • بدون نام

      آقا محمود شما از همه اسرار عالم خبر داری که بتونی بفهمی کتاب درست میگه یا نه؟

    • رسول

      بی توجهی واقدام آگاهانه وباغیرعمد مدیرو تهیه کننده برنامه بوده ؛ اینگونه اشتبا هات تاتیری بدی روی افرادجامع می گذارد وازطرفی مهرتائیدی برکار نادرست افرادواین موضوعات میشود0

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا کی تلویزیون نگاه می کنه؟!

    • الهام

      حالا مگه چيه متن کتابش؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج