جاباما
۱۴۴۵۰۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تلاش «میخائیل گورباچف» برای زنده ماندن

خبرگزاری های روسیه اعلام کردند میخائیل گورباچف ۸۳ ساله، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در بیمارستان بستری شد اما تصمیم گرفته است برای زنده ماندن بجنگد.

واحد مرکزی خبر: خبرگزاری های روسیه اعلام کردند میخائیل گورباچف ۸۳ ساله، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق در بیمارستان بستری شد اما تصمیم گرفته است برای زنده ماندن بجنگد.

بنا بر اعلام خبرگزاری روسی ریانووستی، گورباچف گفت : « طی چند روز گذشته وضع سلامت من نسبتا رضایتبخش بود، اما امروز حالم بد شد و در حال حاضر در بیمارستان هستم و تحت مراقبت قرار گرفته ام.»

گورباچف بی آنکه اعلام کند در کدام بیمارستان بستری شده است، گفت : « من به یک مونیتور وصل شده ام. شما با شخصیت من آشنایی دارید و می دانید که برای جنگیدن و زنده ماندن مصمم هستم.» وی ژوئن ۲۰۱۳ نیز برای معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، گورباچف طی سال های گذشته با چهره ای خسته در ملأ عام ظاهر شده است. رسانه ها به نقل از اطرافیانش اعلام کردند که وی به دیابت مبتلا است.

رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی آوریل ۲۰۱۳ به علت مشکلات سلامتی، در مراسم خاکسپاری مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق انگلیس شرکت نکرد.

گورباچف در غرب بسیار مورد احترام است، اما هموطنانش چندان دل خوشی از او ندارند و او را مسئول فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و هرج و مرج اقتصادی و اجتماعی این کشور می دانند.

پدر پرسترویکا، اصلاحات اقتصادی که در سال ۱۹۸۵ در اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد، ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ در تلویزیون استعفای خود را اعلام کرد و به این ترتیب پس از امضای توافقنامه ای از سوی اوکراین، بلاروس و روسیه، اتحاد جماهیر شوروی از هم پاشید.

برنده جایزه نوبل صلح ۱۹۹۰ به طور مرتب در نشست های بین المللی شرکت می کند. وی عهده دار ریاست بنیاد گورباچف است که در زمینه برنامه های خیریه و آموزشی فعالیت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج