adexo3
۱۴۴۶۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دلیل تاخیر در دریافت قسط سوم توافق ژنو

یک منبع آگاه در بانک مرکزی، تعطیلات ملی هند و همچنین عید قربان را دلیل تاخیر در دریافت قسط سوم توافق ژنو(۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۷ سپتامبر)اعلام کرد و گفت: امور مربوط به دریافت قسط سوم در حال انجام است و این قسط احتمالا اواسط هفته جاری دریافت می شود.

خبرگزاری ایرنا: یک منبع آگاه در بانک مرکزی، تعطیلات ملی هند و همچنین عید قربان را دلیل تاخیر در دریافت قسط سوم توافق ژنو(۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۷ سپتامبر)اعلام کرد و گفت: امور مربوط به دریافت قسط سوم در حال انجام است و این قسط احتمالا اواسط هفته جاری دریافت می شود.

وی افزود: براساس برنامه ها قرار بود قسط سوم از طریق هند به حساب ایران واریز شود اما تعطیلات ملی این کشور سبب شد تا دریافت این قسط در موعد مقرر انجام نشود.

وی ادامه داد: البته هم اکنون امور مربوط به دریافت قسط سوم در حال انجام است و پیش بینی می شود اواسط هفته جاری این قسط دریافت شود.

وی پیش بینی کرد: پس از عید سعید غدیر، خبر دریافت قسط سوم توافق ژنو اعلام شود.

این منبع آگاه از انجام امور مربوط به دریافت قسط چهارم این توافق نیز خبر داد و گفت: با دریافت قسط چهارم اطلاع رسانی های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در راستای توافق ژنو بناست ۲.۸ میلیارد دلار در قالب ۶ قسط به حساب ایران واریز شود و طبق زمان بندی این توافق ۱۸ مهرماه موعد واریز قسط چهارم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود این درحالی است که هنوز بانک مرکزی دریافت قسط سوم را تایید نکرده است.

تیم مذاکره کننده ایرانی در راستای مذاکرات با ۱+۵ طی ماه های گذشته با غرب به توافق رسید که در ابتدا ۴.۲ میلیارد دلار از دارایی های نفتی ایران که در کشورهای غربی در پی تحریم ها بلوکه شده بود در قالب چند قسط آزاد شود و در اختیار ایران قرار گیرد.

بعد از اتمام سررسید قسط های ۴.۲ میلیارد دلاری و ادامه مذاکرات ایران با ۱+۵ توافق دیگری انجام شد با این محور که ۲.۸ میلیارد دلار دیگر از دارایی های بلوکه شده ایران در قالب شش قسط آزاد شود.

براساس توافقات بناست مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده در چهار قسط ۵۰۰ میلیون دلاری و دو قسط ۴۰۰ میلیون دلاری در فواصل زمانی حدود سه هفته ای آزاد و در اختیار ایران قرار گیرد.

آنطور که در زمان بندی توافق دوم ژنو قید شده ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۷ سپتامبر موعد دریافت سومین قسط ۲.۸ میلیارد دلاری به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار بود که باید آزاد می شد و در اختیار ایران قرار می گرفت.

همچنین ۱۸ مهرماه (۱۰ اکتبر ۲۰۱۴)یعنی روزی که گذشت طبق زمان بندی توافق ژنو موعد دریافت قسط چهارم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود.

براساس زمان بندی توافق ژنو بناست دو قسط پایانی ۲.۸ میلیارد دلار به ترتیب به ارزش ۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون دلار در روز ۱۲ آبان ۱۳۹۳ (۳ نوامبر ۲۰۱۴) و روز دوم آذر ۱۳۹۳ (۲۳ نوامبر ۲۰۱۴) سررسید شود.

با احتساب دریافت ۴.۲ میلیارد دلار در توافق اول و یک میلیارد دلار در توافق دوم تاکنون ۵.۲ میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج