اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۴۹۳۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موضع «عمر البشیر» درباره روابط با ایران

عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

خبرگزاری ایسنا: عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

عمرالبشیر در گفت‌وگو با روزنامه‌ الشرق الاوسط چاپ لندن، تصمیم خارطوم برای تعطیلی مرکز رایزنی فرهنگی ایران در سودان را یک گام استراتژیک خواند و گفت: آنچه از روابط ما با ایران به گوش عربستان رسیده اغراق شده است.

رئیس‌جمهور سودان در این گفت‌وگو اظهار کرد: تمام اطلاعاتی که در این زمینه به پادشاهی عربستان سعودی رسیده اشتباه ، ساختگی و اغراق شده بوده است و این مساله به وضوح در تصمیم ما برای تعطیلی مرکز فرهنگی ایران نشان داده می‌شود.

عمرالبشیر افزود: ما قبول داریم که روابطمان با عربستان سرد است اما هیچ‌گاه به سطحی که موجب قطع این روابط شود نرسیده است و هیچگاه به سطحی نمی‌رسد که موجب قطع روابط با عربستان شود چون این اطلاعات اغراق شده هستند.

رئیس‌جمهور سودان همچنین گفت: هیچ روابط استراتژیک میان ما و ایران وجود ندارد و روابط با ایران کاملا عادی است. همانطور که گفتم برخی طرف‌ها با اهدافی خاص قصد دارند اطلاعاتی اغراق شده ارائه دهند.

وی تصریح کرد:‌ هرگونه صحبت از وجود روابط استراتژیک میان سودان و ایران ساختگی است و با هدف آسیب زدن به روابط ما با شرکایمان در خلیج (فارس) و عربستان سعودی ارائه شده است.

به نوشته الشرق الاوسط خارطوم در اوایل ماه سپتامبر به بهانه‌ی این که فعالیت‌های مرکز رایزنی فرهنگی ایران تهدیدات اجتماعی برای سودان دارد تصمیم به تعطیلی این مرکز گرفت.

رئیس جمهور سودان در پایان روابط خارطوم و ریاض را تاریخی و مناسب دانست و گفت که روابط میان دو کشور بر اساس ارتباطات تاریخی و با یک سرنوشت مشترک بنا شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج