اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۸۱۷۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ابوترابی فرد: مهدوی‌ کنی مهاجر الی‌ الله بود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هر کس که فهم سیاسی دارد شایسته ترین شخص را برای مدیریت نظام و رهبری شخص مقام معظم رهبری می‌داند اما باید دید در مقام عمل چند نفر در کنار این باور و اعتقاد می‌مانند.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در مراسم بزرگداشتی که از سوی جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار برای مرحوم مهدوی‌کنی برگزار شد، اظهار کرد: امروز به معنای واقعی کلمه جامعه اسلامی، ملت بزرگ ایران و روحانیت عالیقدر شیعه با یکی مصیب بزرک روبر است، مصیبتی که قطعا آثار آن در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور ملت عظیم ما را با یک فقدان قابل توجه روبرو نموده است.

وی با بیان این‌که حضرتآیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌هایی بود که حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی او با یک حیات بلند عالی‌رتبه از عقل، شعور، فهم علمی و سیاسی و اجتماعی پیوند خورده است، افزود: حیات عقلانی او راه را برای دریافت بالاترین مراتب معرفت و ایمان هموار کرد و انتخاب مدرسه امام صادق (ع) و مکتب تربیتی قرآن و عترت برای تحصیل از همین شعور عمیق و ادراک بالا سرچشمه می‌گرفت.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این شخصیت الهی و معنوی علمی عمر خود را برای فهم دین و آراسته شدن به آن و دریافت گوهر ایمان سپری کرد و می‌توان ایشان را یک مهاجر الی‌الله دانست، چرا که اگر به قم مهاجرت کرد بر اساس یک درک و شعور و فهم عمیق برای تربیت خویش بود و اگر به تهران هجرت کرد نیز بر اساس آموزه‌های دینی بوده است، وقتی هم که به زندان راه می‌یابد و تبعید می شود و در دوران حیات علمی و سیاسی خویش در معرض آسیب و تهدید است به خاطر این بوده که مهاجر الی‌الله قلمداد می‌شود.

وی با بیان این‌که همیشه جوامع بشری نیازمند انسان‌های مومن و مهاجر الی‌الله هستند، اظهار کرد: اینگونه انسان‌ها مسیر حرکت جامعه را تعریف می‌کنند و این‌گونه افراد کسانی نیستند که به مقام و تجارت خانه‌ و موقعیت‌های اجتماعی موقتی دل بسته باشند، این افراد در حال پرواز و حرکت به سوی خدا هستند، چنان‌چه اگر امام بزرگوار منشأ یک تحول در دنیای امروز است برای این است که یک مهاجر فی سبیبل الله محسوب می‌شود و هجرت ایشان به قم، نجف اشرف، پاریس و تهران هجرت الی‌الله بوده است.

ابوترابی همچنین گفت: آیت‌الله مهدوی کنی با معرفت خدا نورانی بود و این مسیر را در خانه‌نشینی و انزوا جست‌وجو نمی‌کرد بلکه این مطالبه را در صحنه عمل محقق می‌دانست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر خود را در شناخت مسئولیت‌ها و انجام شایسته آن جست‌وجو می‌کرد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه اظهار کرد: هر تلاش و جهدی مورد امضای قرآن نیست و هر کس هر تلاشی کرد نمره بالا نمی‌گیرد حتی اگر کار فراوان داشت باید دید انگیزه چنین شخصی خدا یا دنیا و یا صندلی یا تقرب به خدا بوده است. در این مسیر آیت‌الله مهدوی کنی راهی را همراه با علم معرفت برمی‌گزیند و مجاهد و مهاجر فی سبیل‌الله محسوب می‌شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در فراز و نشیب‌های اجتماعی و سیاسی راه را درست تشخیص دادن و در کنار آن با اخلاق و تدبیر ایستادن نمونه یک انسان در طراز قرآن است، در این راستا آیت‌الله مهدوی کنی یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود و البته جهاد او بعد از پیروزی انقلاب به مراتب دشوارتر ، سخت‌تر و پراثرتر از جهاد او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است. ضمن این‌که جهاد او در این دهه اخیر به مراتب موثرتر و تعیین کننده تر از جهاد از دوران دیگرشان است.

وی در ادامه با بیان این‌که آیت‌الله مهدوی کنی به راستی به اصل کلیدی و محوری ولایت فقیه یعنی ولایت علم، فقه، عدالت و مدیریت مبتنی بر ایمان اعتقاد داشت، گفت: او به این اصل کلیدی معتقد بود و کلیدواژه پیروزی، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی را در این اصل محوری قرآنی می‌دانست.

وی بار دیگر با تأکید بر مورد توجه قرار دادن اعتقاد آیت‌الله مهدوی کنی به ولی فقیه اظهار کرد: او دیروز امام بزرگوار را شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد برای قرار گرفتن در جایگاه رهبری و اعمال ولایت می‌دانست و امروز نیز رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی را لایق‌ترین، شایسته‌ترین و باکفایت ترین فرد برای انجام این مسئولیت می‌دانست و در کنار این تکلیف با شجاعت ایستاد.

ابوترابی فرد تأکید کرد: امروز هر کسی از چپ و راست که فهم سیاسی دارد بر این باور است که شایسته‌ترین فرد برای رهبری و مدیریت نظام شخص مقام معظم رهبری است اما در مقام عمل چند نفر در کنار این باور و اعتقاد می‌ایستند، آیت‌الله مهدوی کنی ایستاده بود و ما نیازمند به چنین انسان‌هایی هستایم. حال اگر این انسان‌ها به مقام فقاهت آراسته شدند آیت‌الله مهدوی کنی‌ها می‌شوند.

وی در ادامه گفت: با عقلانیت، اخلاق محوری، اخلاق مداری، ایثارگری و استقامت در راه خدا آموزه‌های مدرسه‌ای است که آیت‌الله مهدوی کنی تربیت کرد و امیدوارم نسل جوان، علما و روحانیان در چنین مدرسه‌ای حضور پیدا کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج