adexo3
۱۵۰۹۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کعبه با گلاب ایرانی شسته شد

مراسم شست‌وشوی کعبه مشرفه با آب زمزم‌ و گلاب ناب ایرانی، امروز در مراسمی بدون حضور ملک‌عبدالله‌ و با شرکت فرزند او در مکه مکرمه برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم شست‌وشوی کعبه مشرفه با آب زمزم‌ و گلاب ناب ایرانی، امروز در مراسمی بدون حضور ملک‌عبدالله‌ و با شرکت فرزند او در مکه مکرمه برگزار شد.

امیر مشعل بن عبدالله، امیر مکه و همراهانش، امروز - شنبه - درون کعبه و دیوارهایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب (ناب ایرانی) شست‌وشو دادند.

در این مراسم، شیخ عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رییس کل امور حرمین شریفین، برخی وزیران، پرده‌داران و اعضای دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای اسلامی در عربستان و شهروندان و زائران حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پرده کعبه که پیش از موسم حج به سبب ازدحام شدید زائران و جلوگیری از پاره شدن آن، مقداری بالا کشیده شده بود، صبح پنجشنبه پانزدهم آبان‌ماه به وضع عادی خود برگردانده شد و بخشی از پرده که در موسم حج جمع‌آوری شده بود، آویخته و به حلقه‌های ثابت در پایین کعبه متصل شد.

بخش پایینی پرده کعبه هر سال در روز نهم ذی‌الحجه بالا کشیده می‌شود و تا هنگام خروج حجاج به همین شکل باقی می‌ماند تا از آسیب‌دیدگی آن هنگام ازدحام جمعیت جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج