۱۵۲۶۹۶۶
۷۰۲
۷۰۲
پ

کلکسیون خودروهای بیل گیتس

در میان خودروهای بیل گیتس، پورشه جایگاه ویژه‌ای دارد.

خبرآنلاین: در میان خودروهای بیل گیتس، پورشه جایگاه ویژه‌ای دارد. گیتس از طرفداران جدی این برند است و یکی از خاص‌ترین مدل‌های تاریخ پورشه یعنی ۹۵۹ نسخه‌ی Komfort را در اختیار دارد.

زمانی که پورشه ۹۵۹ گیتس به آمریکا رسید، اجازه‌ی ورود به خیابان‌ها را پیدا نکرد؛ چون با قوانین ایمنی ایالات متحده سازگار نبود. گیتس برای سال‌ها تلاش کرد تا مجوز رانندگی برای ۹۵۹ بگیرد و در نهایت با اعمال فشارهای حقوقی، قانون Show and Display را در آمریکا به تصویب رساند؛ قانونی که اجازه می‌دهد خودروهای خاص، حتی اگر با استانداردهای روز مطابقت نداشته باشند، تحت شرایط خاص وارد خیابان شوند. خودرو ۹۵۹ او بیش از یک دهه در گمرک باقی ماند.

با گذر زمان و تمرکز گیتس بر مسائل زیست‌محیطی، به سمت خودروهای برقی کشیده شد. در سال ۲۰۲۰، گیتس در گفت‌وگویی با مارکِز براونلی، یوتیوبر مشهور، گفت نخستین خودرو برقی‌اش، پورشه تایکان بوده است؛ موضوعی که باعث رنجش ایلان ماسک شد.

6259042

ماسک که انتظار داشت گیتس یک تسلا بخرد، در پاسخ به پرسشی در ایکس (توییتر سابق) گفته بود صحبت‌هایش با گیتس «ناامیدکننده» بوده است. از آن زمان، روابط این دو میلیاردر چندان دوستانه نبود و در ماه‌های اخیر اختلاف‌نظرهای سیاسی‌شان خبرساز شده.

مشخص نیست گیتس دقیقاً کدام نسخه از تایکان را در اختیار دارد، اما با توجه به علاقه‌ی او به عملکرد بالا، می‌توان حدس زد که یکی از مدل‌های توربو یا توربو اس را انتخاب کرده باشد. این مدل‌ها به ترتیب ۶۷۱ و ۷۵۱ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری تا ۱۰۵۰ نیوتن‌متر دارند.

5727401

با وجود همه‌ی ماجراهای گیتس و ماسک، شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند گیتس یک تسلا هم دارد. در گفت‌وگویی ویدیویی با نیل استیفنسن، دیده می‌شود که گیتس با تسلا مدل X در خیابان‌های سیاتل رانندگی می‌کند.

مشخص نیست دلیل خرید مدل X چه بوده؛ اما به‌نظر می‌رسد این تسلا، جانشینی برای ون خانوادگی قدیمی گیتس باشد. مدل X با هفت صندلی و فضای داخلی مناسب، گزینه‌ای منطقی برای حمل‌ونقل خانوادگی به‌حساب می‌آید.

6259041

در کنار خودروهای فعلی، برخی از ماشین‌هایی که گیتس در گذشته در اختیار داشته، به همان اندازه یا حتی بیشتر جذاب‌اند. نخستین خودرو پورشه‌ی او یک ۹۳۰ توربو مدل ۱۹۷۹ بود؛ خودرویی که به دلیل قدرت بالا و هندلینگ خاصش، هم محبوب بود و هم در صورت بی‌احتیاطی، خطرناک.

موتور توربوشارژ ۹۳۰ توربو در نسخه‌ی نهایی ۳۲۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد و بسیاری از مالکان در پیچ‌های تند از کنترل آن بازمی‌ماندند. این خودرو بعدها در یک حراجی در اتریش به قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته شد.

6259040

یکی از ساده‌ترین خودروهایی که گیتس تاکنون داشته، یک فورد فوکوس کوپه مدل ۲۰۰۸ است. او از این خودرو برای رفت‌وآمد روزانه به محل کار استفاده می‌کرد؛ از جمله در آخرین روز کاری‌اش در مایکروسافت.

فوکوس موردنظر با یک پیشرانه‌ی دو لیتری و ۱۴۰ اسب‌بخاری، عملکردی متوسط و مصرف سوخت مناسبی داشت و نشان می‌دهد که گاهی حتی یک میلیاردر هم خودروهای ساده را ترجیح می‌دهد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج