adexo3
۱۵۳۵۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

رییس مجلس شورای اسلامی:

آمریكا باید پاسخگوی جاسوسی خود باشد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:آمریكایی ها به جای آنكه پهباد خودرا از جمهوری اسلامی طلب كنند، باید رسما پاسخگوی دلیل حضور هواپیمای جاسوسی خود در مرزهای ایران باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت:آمریكایی ها به جای آنكه پهباد خودرا از جمهوری اسلامی طلب كنند، باید رسما پاسخگوی دلیل حضور هواپیمای جاسوسی خود در مرزهای ایران باشند.

'علی لاریجانی' چهارشنبه شب در جمع طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی این شهر خاطرنشان كرد: آمریكایی ها می گویند پهباد آنها به اشتباه وارد مرزهای ایران شده است، در حالیكه ما اطلاعات دقیقی از محدوده پروازی این هواپیما در اختیار داریم.

وی با بیان اینكه سران استكبار همچنان درك درستی از شرایط منطقه و توانمندی كشورمان ندارند، خاطرنشان كرد: امروز روحیه مقاومت و پایداری ملت غیور ایران اسلامی به الگویی برای ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان تبدیل شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی، تحولات اخیر در كشورهای منطقه را حادثه بسیار بزرگی ارزیابی كرد و گفت: خیزش موج بیداری اسلامی بی تردید متاثر از تفكر و اندیشه امام راحل(ره) و روحیه استقامت و مقاومت ملت ایران در برابر همه تهدیدها و تحریم های دشمنان است.

وی افزود: با افزایش آگاهی و فراگیر شدن بحران مالی در آمریكا و اروپا، مردم در برابر بی عدالتی ها و تبعیض ها بپاخاسته اند و همه این تحولات شرایط منطقه و جهان را تغییر داده است.

لاریجانی با بیان اینكه برخی صاحبنظران تحولات اخیر منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران قلمداد كرده اند، اظهار داشت: ما به دنبال تشكیل امپراتوری در منطقه نیستیم، بلكه می خواهیم هر ملتی در هر كشور بر آینده و سرنوشت خود مسلط باشد.

وی همچنین تصریح كرد: آمریكایی ها با این تفكر كه خیزش موج بیداری در كشورهای اسلامی توازن منطقه را برهم زده است، به دنبال فشار آوردن بر سوریه هستند، اما همه می دانیم كه ماجراجویی آنها در سوریه برای برقراری دموكراسی نیست و فقط به دنبال فشار بر مقاومت هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آنها برای دموكراسی و حقوق بشر دلسوزی می كردند، باید در برابر جنایات و بی عدالتی ها در بحرین واكنش نشان می دادند، همانگونه كه برخی سران كشورهای عربی با وجود حكومت سلطنتی دم از دموكراسی می زنند.

وی تصویب طرح كاهش روابط با انگلیس را تصمیمی درست، معقول و انقلابی دانست و گفت: دیگر كشورها می توانند نظرات مخالف جمهوری اسلامی داشته باشند، اما نباید همچون دولت انگلیس كه هنوز در توهم بریتانیای كبیر بسر می برد، با ملت ایران دشمنی كنند.

لاریجانی با بیان اینكه دشمنان انقلاب می خواهند ما را به مسایل حاشیه ای سرگرم سازند، ضرورت هوشیاری مردم و مسوولان برای نیفتادن در دام دشمنان را مورد تاكید قرار داد و گفت: امروز همه مسوولان باید به دنبال رفع معضل بیكاری و تورم بوده و با استفاده از سرمایه های خرد و كلان، تولید را در كشورمان رونق ببخشند.

وی همچنین برنامه ریزی و سیاستگذاری بر اساس الگوی توسعه اسلامی را بسیار ضروری و مهم عنوان كرد و افزود: برای دستیابی به رشد و توسعه پایدار و تحقق مدینه فاضله باید روح تفكر اسلامی را در تئوری توسعه به كرسی نشانده و در این مسیر بالنده گام برداریم.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح كرد: اگر بر اساس الگوی توسعه اسلامی برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ بصورت مستمر حركت نكنیم، نسبت به سایر كشورها دچار عقب افتادگی خواهیم شد.


منبع: ایرنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آمریكا باید پاسخگوی جاسوسی خود باشد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج