adexo3
۱۵۴۱۳۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

هشدار! تهرانی ها در خطر هستند

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، از ابتلای سالانه ۹۰ هزار نفر در کشور به بیماریهای سرطان خبر داد و گفت: تهرانیها بیش از سایر استانها در معرض ابتلا به سرطان هستند.

خبرگزاری مهر: یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری، از ابتلای سالانه ۹۰ هزار نفر در کشور به بیماریهای سرطان خبر داد و گفت: تهرانیها بیش از سایر استانها در معرض ابتلا به سرطان هستند.

دکتر مجید ابهری با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است ، گفت: از نگاه رفتار شناسی تغییر سبک زندگی و الگوی تغذیه، استفاده از غذاهای آماده ،کم تحرکی و چاقی در حالی که ۶۰ درصد از مردم دچار اضافه وزن و ۳۰ درصد گرفتار چاقی هستند از جمله عوامل بروز سرطان در افراد است.

وی افزود: در حال حاضر براساس آمار وزارت بهداشت ۳۰۰ هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد بطوریکه در بین زنان ایرانی سرطان سینه و در بین مردان نیز سرطان پروستات بالاترین آمار قربانیان را دارد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: در مجموع ۵ سرطان شایع در کشور وجود دارد که به ترتیب شامل سرطان معده ، ریه ، سینه ، روده و پروستات می شود .

به گفته ابهری ، این بیماری علاوه بر درد و رنج برای بیمار ، هزینه سنگین برای تهیه دارو و مشکلات مختلفی را برای پرستاری بدنبال دارد .

این آسیب شناس اجتماعی عنوان کرد: افزایش فعالیت فیزیکی مناسب، تغییر سبک زندگی و عادات غذایی و عدم حضور در فضای آلوده تنفسی از جمله راههای پیشگیری و کاهش سرطان است .

وی افزود: تهرانی ها بیش از سایر افراد کشور در معرض سرطان هستند چرا که ۹۵ درصد از روزهای سال هوای آلوده تنفس می کنند و کم تحرکی و غذاهای آماده در تهران بالاترین آمار در کشور را دارد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهر

      خوش به حالمون تو همه چی اولیم,حتی تو مُردن
      احسنتتتتتتتتتتتتتتت

    • بينا

      اقايون عزيز حرفهاشون يگى كنن يا اينورى يا اونورى يا در خطريم وسرطانى مىشيم يا نيستيم لااقل تو سر كار گذاشتن مردم يكدل باشيد اينجورى به نفعتان است هرچند مردم در عمل مى دونن چى به سرشون اورديد

    • حسین

      چرا همه امکانات مال تهرانه ؟؟؟؟!!!!!!

    • كامران

      عجب دكتر با وجداني! گفته علت شيوع سرطان تغيير سبك زندگي مردم و كم تحركي و پرخوري است. از بنزين غير استاندارد و ميوه ي مسموم از كودهاي سمي و برنجهاي مسموم و ‌آب آلوده به نيترات و فاضلاب و امواج پارازيت و سبزيجات آبياري شده با فاضلاب و امثال اينها چيزي نگفته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج