این خودروی زیبا و ارزان MG۴ است
در ام جی۴ جدید؛ کالیبراسیون تعلیق تمایل به نرمی دارد تا جذب ضربه ها بهبود یابد، اما کنترل محدود بر میرایی باعث حرکات عمودی محسوس و تکان های طولی روی سطوح ناهموار می شود.
عصرایران: MG۴ جدید نمایانگر تغییری بنیادین در مسیر برند ام جی تحت مالکیت سایک است. مدل های قبلی این برند به خاطر ساختار محرک عقب و هندلینگ تنظیمشده به سبک اروپایی شناخته می شدند، اما مدل جدید از پیکربندی محرک جلو و شاسی بازتعریف شده ای استفاده می کند که با هدف حداکثر سازی بهره وری و استفاده از فضا طراحی شده است.
ام جی4 در بخش هاچ بک های الکتریکی جمع و جور قرار می گیرد و همچنان مشتریان سطح اقتصادی بازار خودروهای برقی را هدف قرار می دهد. قیمت این خودرو برای بازار داخلی چین از 9560 دلار آمریکا آغاز می شود.
برخلاف نسخه های پیشین که عمدتا برای بازارهای صادراتی مانند اروپا توسعه یافته بودند، 2025 MG4 با تمرکز بر خریداران داخلی بازتنظیم شده است. در این نسخه، کاربردپذیری، چیدمان فضای داخلی و مقرون به صرفه بودن در اولویت قرار گرفته اند، که بازتابی از تغییر اولویتها در بخش رو به رشد خودروهای برقی اقتصادی در چین است.
در رقابت با خودروهایی مانند بی وای دی دلفین، وولینگ بینگو اس و جیلی شینگ یوان، MG4 تلاش دارد با طراحی قابل تشخیص و نشان ام جی که هنوز برای برخی خریداران تداعی گر میراث برند است، خود را متمایز کند.
تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به تریم پایه است که به باتری 42.8 کیلووات ساعتی و برد 437 کیلومتری (بر اساس استاندارد CLTC) روانه بازار خواهد شد.
نمای بیرونی
در قسمت جلویی خودرو چراغ های جلو از نوع پروژکتوری، جلوپنجره ای با طرح لانه زنبوری تقسیم شده و در تریم های بالاتر، لوگوی ام جی نورانی دیده می شود. گوشه های برجسته جلو به کانالهای هوای جانبی منتهی میشوند که پهنای بصری خودرو را برجسته می کنند.
ابعاد خودرو شامل طول 4395 میلیمتر، عرض 1842 میلیمتر و ارتفاع 1551 میلیمتر است. فاصله بین دو محور نیز 2750 میلیمتر گزارش شده است. تریم پایه به چرخ های 16 اینچی مجهز است.
در عقب، طراحی شامل نوار چراغی پیوسته و درب صندوق شیب دار است که به بهبود جریان هوا در قسمت عقب کمک می کند.
فضای داخلی
کابین MG4 از ترندهای فعلی طراحی در بازار خودروهای برقی ارزان قیمت چینی پیروی می کند؛ داشبوردی مینیمالیستی، دو صفحه نمایش و تاکید زیاد بر یکپارچگی دیجیتال. صفحهنمایش مرکزی 10.25 اینچی کنترل بیشتر عملکردهای اصلی را در دست دارد و در کنار آن یک نمایشگر دیجیتال دیگر اطلاعات کیلومتر را نمایش می دهد. دکمههای فیزیکی فقط برای کنترل های بسیار ضروری حفظ شده اند.
کیفیت مواد استفاده شده با انتظارات در این سطح قیمتی همخوانی دارد. در بخش میانی داشبورد و قسمت بالایی درها از پوشش نرم استفاده شده، اما بیشتر بخش های بالا و پایین از پلاستیک سخت تشکیل شده اند.
ظرفیت بار شامل 471 لیتر در صندوق عقب و 98 لیتر فضای اضافی زیر آن است. پشتی صندلی های عقب با زاویه ای ملایم خم می شوند که راحتی در سفرهای طولانی و کارایی فضا را افزایش می دهد.
از نظر ارگونومی، موقعیت رانندگی ساده است و تنظیمات مناسبی برای فرمان و صندلی وجود دارد.
سیستم اطلاعات-سرگرمی با چیپست Snapdragon 8155 کار می کند و از به روزرسانی های OTA و اتصال به گوشی هوشمند از طریق سیستم Oppo Smart Mobility پشتیبانی می کند. طراحی داخلی بیشتر بر حس مدرن و راحتی دیجیتال تاکید دارد تا نشانه های لوکس سنتی.
تجربه رانندگی
ام جی4 جدید از پیکربندی محرک جلو استفاده می کند. در محور جلو سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب اکسل با تیر پیچشی جایگزین ساختار قبلی محور عقب با پنج اتصال شده است.
کالیبراسیون تعلیق تمایل به نرمی دارد تا جذب ضربه ها بهبود یابد، اما کنترل محدود بر میرایی باعث حرکات عمودی محسوس و تکان های طولی روی سطوح ناهموار می شود. در خیابان های شهری با ناهمواری خفیف، سیستم تعلیق عملکرد قابل قبولی دارد اما پس از برخورد با دست اندازهای بزرگ تر، زمان بیشتری برای پایدار شدن نیاز دارد که در مقایسه با پلتفرم قبلی با محرک عقب، حس سواری کم ثبات تری ارائه می دهد.
در سرعت های بالا، پایداری بدنه بهبود می یابد، هرچند دقت فرمان هنوز پایین است. سیستم فرمان برقی برای راحتی در حالتهای استاندارد و اکو تنظیم شده که بازخورد مصنوعی دارد و بازگشت فرمان کند است. با فعال سازی حالت اسپرت پاسخ دهی گاز تیزتر می شود و البته فرمان سنگین تر می شود که مقاومت بیشتری در مرکز فرمان ایجاد می کند، اما در کل، تنظیمات هنوز بر راحتی استفاده تمرکز دارد تا دقت رانندگی.
موتور الکتریکی جلویی با توان 120 کیلووات گشتاور آنی تولید می کند و در زمان شتاب گیری در جاده های خیس، تایرهای جلو ممکن است لحظهای چسبندگی خود را از دست بدهند. این مسئله برای خودروهای برقی تک موتوره محرک جلو با تایرهای متمرکز بر بهره وری امری رایج است. در شرایط گاز دادن سنگین، به ویژه در میانه پیچ یا روی آسفالت لغزنده، کشش نامتقارن ممکن است ظاهر شود، اما سیستم کنترل کشش سریع و نرم وارد عمل شده و پایداری را حفظ می کند.
سطوح نویز، لرزش و سختی (NVH) با سطح قیمتی MG4 هماهنگ است. موتور الکتریکی در سرعت های پایین کم صدا باقی می ماند، در حالی که نویز باد و تایرها از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به بالا، به ویژه از ناحیه آینه ها و ستون های A، شنیده می شود. در مجموع، شخصیت سواری خودرو بیشتر متمایل به راحتی و نرمی است تا اسپرت بودن.
تغییر به محرک جلو بیشتر به دلایل طراحی و کاهش هزینه انجام شده تا بهبود دینامیکی. انتقال موتور به جلو فضای داخلی و صندوق را افزایش داده و تولید را ساده تر می کند، اما بخشی از حس تعادل و پویایی که مدل های اروپایی ام جی قبلا ارائه می دادند را قربانی کرده است.
ارسال نظر