اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۵۳۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

محمدی: پروژه مخملباف‌سازی را متوقف کنید

منوچهر محمدی با انتقاد از اتهام‌زنی‌ها به سینمای ایران گفت: پروژه مخملباف‌سازی از سوی عده‌ای خیلی جدی در حال پیگیری است و افرادی می‌خواهند همه را به اندک تاملی از قطار انقلاب پیاده کنند.

ایسنا: منوچهر محمدی در نشست بررسی نسبت سینمای ایران و منافع ملی گفت: متاسفانه ما مهندسی فرهنگی نداریم و به همین دلیل تاکید دارم بیش از آنکه سینمای ایران امروز در کرسی پاسخ به اتهام قرار بگیرد، باید مدیریت فرهنگی در مظان پاسخگویی باشد.

وی ادامه داد: ما مدیران فرهنگی متعددی داشتیم که به آن‌ها گفته شده است که بروند کلاه بیاورند و آن‌ها سر آورده‌اند. این درحالی است که تاکنون حتی یک بار یک مدیر فرهنگی مورد بازخواست قرار نگرفته است. چرا مدیران فرهنگی ما در ۳۰ سال گذشته نتوانسته‌اند یک عمق استراتژیک فرهنگی تعریف کنند و برای آن یک سردار سلیمانی در این حوزه بسازند؟ مدیران ما فقط "نکن نکن" کرده‌اند.

تهیه‌کننده «بوسیدن روی ماه» در ادامه این نشست که در حوزه هنری برگزار می‌شد، با تاکید بر اینکه مدیران فرهنگی هر بار از یک طرف پشت بام افراط و تفریط می‌افتند بیان کرد: احساس می‌کنیم گفتمانی که در این روزها و در این چندساله شاهدش هستیم گفتمانی مارکسیستی است. قبل از انقلاب هرکس تا در چیزی اما و اگر می‌آورد، او را به تجدیدنظرطلب بودن و یا القاب دیگر متهم می‌کردند. این لقب درست کردن‌ها هیچ شباهتی با ادبیات قرآنی ما ندارد، چرا که قرآن می‌گوید افراد را تنها به سه دسته مومن، کافر و منافق باید تقسیم کرد و لاغیر؛ اما متاسفانه ما این دایره را آن‌قدر گسترده‌ کرده‌ایم که هیچ‌کس در آن باقی نمانده است.

منوچهر محمدی همچنین با انتقاد از بعضی رفتارها نسبت به فیلمسازان که در سینمای جمهوری اسلامی کار می‌کنند گفت: از سوی بعضی جریان‌ها، پروژه مخملباف‌سازی خیلی جدی دارد پیگیری می‌شود و عده‌ای خیلی دوست دارند که همه را به اندک تاملی از قطار انقلاب پیاده کنند و درباره همه‌چیز و همه‌کس حتی کوچکترین مورد قضاوت کنند.

مشروح این نشست متعاقبا ارسال خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج