۱۵۶۵۰۸۰
۴۴
۴۴
پ

بنتلی کانتیننتال GT با تیونینگ منصوری؛ چشم‌نواز و باشکوه

شرکت تیونینگ منصوری با اعمال تغییراتی بی‌نظیر بر روی نسخه استاندارد بنتلی کانتیننتال GT، این خودرو را به رقیبی برای نسخه سوپر اسپرتس تبدیل کرده است.

گجت نیوز: چند روز پیش شرکت بنتلی با رونمایی از مدل قدرتمند و چشم‌نواز کانتیننتال جی‌ تی سوپر اسپرتس، بار دیگر توجهات را به خود جلب کرد؛ خودرویی که از لحاظ طراحی، توان فنی و اصالت برند در رده منحصربه‌فردترین کوپه‌های لوکس دنیا قرار دارد. با این حال، در همان زمانی که نگاه‌ها به شاهکار تازه بنتلی دوخته شده بود، شرکت منصوری پروژه‌ای را به نمایش گذاشت که باعث شد حتی سوپر اسپرت جدید بنتلی در مقایسه با آن، محتاط و ساده‌ به نظر برسد.

1ث

طبق آخرین اخبار خودرو، در این پروژه تازه، منصوری نسخه‌ای از بنتلی کانتیننتال GT را به‌طور کامل متحول کرده است. مهندسان و طراحان این شرکت، مطابق عادت همیشگی خود و بدون هیچ مرزی در خلاقیت و هزینه، بدنه استاندارد بنتلی را زیر تیغ جراحی برده‌اند. نتیجه خودرویی است که در طراحی خارجی جسورتر، در کابین مجلل‌تر و در بخش فنی قدرتمندتر از هر نسخه کارخانه‌ای ظاهر می‌شود.

حمله جسورانه منصوری به طراحی بنتلی کانتیننتال GT

2ث

در پروژه تازه‌ Mansory بر پایه‌ بنتلی کانتیننتال GT، به‌سختی می‌توان این خودرو را نسخه تیون‌شده نامید، زیرا حجم تغییرات آنچنان گسترده است که محصول نهایی بیشتر شبیه به مدلی کاملاً جدید به نظر می‌رسد که حتی قادر است نسخه سوپراِسپرتس (Supersports) معرفی‌شده توسط بنتلی را از مرکز توجه خارج کند. در ظاهر، بنتلی نسخه سوپراسپرتس با خطوطی آیرودینامیک، ناهمواری‌های کنترل‌شده روی بدنه و هماهنگی چشم‌نواز میان ظرافت و عملکرد فنی طراحی شده است. اما منصوری همواره مسیر متفاوتی را پیش گرفته است.

3ث

بخش جلو بیشترین سهم را از تیونینگ منصوری برده‌ است. کاپوت بلند و عضلانی، جلوپنجره دوباره طراحی‌شده، پره‌ها و تیغه‌های سپر و اسپلیتر بزرگ همگی از فیبرکربن خالص ساخته شده‌اند. این جزئیات در نگاه نخست جلوه‌ای خشن و مسابقه‌ای به خودرو می‌دهد، اما با دقت بیشتر می‌توان دقت حیرت‌انگیز در طراحی را نیز احساس کرد.

منصوری تغییرات خود را تنها به جلو محدود نکرده و سایر بخش‌های خودرو نیز از این زبان طراحی پیروی می‌کنند. درها، قاب آینه‌ها، رکاب‌های جانبی، سایه‌بان باریک بالای شیشه عقب، اسپویلر دوم روی درِ صندوق و دیفیوزر بزرگ انتهایی همگی از جنس فیبرکربن هستند. استفاده از مواد سبک و مقاوم نشان می‌دهد که هدف تنها زیبایی نبوده، بلکه کاهش وزن و بهبود پاسخ دینامیکی خودرو نیز مدنظر بوده است.

4ث

منصوری همچنین بدنه را به رنگ زرد روشن و درخشان طراحی کرده که در تضاد شدید با الیاف تیره‌ کربنی، ظاهری هجومی و فراموش‌نشدنی به خودرو می‌بخشد. برای تکمیل این نمایش قدرت و زیبایی، منصوری از رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی با پنج پره‌ دوقلو استفاده کرده است؛ رینگ‌هایی که با طراحی خاص‌ هم تناسب لازم را با بدنه‌ قدرتمند برقرار کرده و هم حس پویایی و سرعت را القا می‌کنند.

بازآفرینی مفهوم اشرافیت درون کابین Continental GT

5ث

در فضای داخلی، منصوری همان فلسفه‌ی طراحی افراطی و جسورانه‌ خود را با دقتی وسواس‌گونه ادامه داده است. کابین خودرو درست مانند بدنه، سرشار از شکوه و تمایز است و چرم زرد روشن در ترکیب با تزئینات سفید براق حس لوکس‌گرایی را به بیننده القا می‌کند. فرمان خوش‌دست، رودری‌ها، کنسول میانی، صندلی‌های اسپرت و حتی بخش پایین داشبورد، همگی در این پالت رنگی غوطه‌ور شده‌اند.

با این حال، برخلاف طراحی بیرونی که عمداً برای جلب توجه و ایجاد هیجان بصری شکل گرفته، در داخل کابین تغییرات کنترل‌شده‌تر و متناسب‌تر با روح اشرافی بنتلی هستند. همه چیز در نهایت ظرافت ترکیب شده تا بین نمای بیرونی و اصالت درونی خودرو تعادل برقرار شود.

6ث

منصوری طبق معمول، هیچ جزئیاتی درباره قیمت این نسخه سفارشی منتشر نکرده است. اما برای قشری از مشتریان که حاضرند چنین حجم خیره‌کننده‌ای از فیبرکربن و چرم زرد روشن را سفارش دهند، قیمت دیگر در معادلات تصمیم‌گیری جایی ندارد. در واقع این خودرو بیش از آنکه محصولی برای مقایسه‌ مالی باشد، اثری ویژه برای کلکسیونرها است.

نکته‌ قابل ‌توجه دیگر اینکه منصوری اشاره‌ای به بهبودهای فنی یا ارتقاهای عملکردی موتور و سیستم تعلیق نکرده است. بنابراین به نظر می‌رسد تمرکز اصلی پروژه، بر بازآفرینی بصری و لوکس‌سازی کامل بوده است نه تغییر ماهیت دینامیکی خودرو. با این حال به نظر می‌رسد حتی بدون اعلام رسمی، احتمال اصلاحات جزئی در سیستم اگزوز، تنظیمات ECU یا صدای خروجی موتور بنتلی کانتیننتال GT منصوری وجود دارد.

وب گردی

محتوای حمایت شده

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج