اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۶۷۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شرایط جدید ایران برای خودروسازان خارجی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: خودروسازان خارجی که به دنبال بازگشت به بازار بکر ایران هستند، پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی درخواهند یافت که محیط کسب و کار این کشور تغییر کرده و شرکای ایرانی اکنون به دنبال پیشبرد همکاری‌ها با شرایط خودشان هستند.

خبرگزاری ایسنا: خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: خودروسازان خارجی که به دنبال بازگشت به بازار بکر ایران هستند، پس از برداشته شدن تحریم‌های بین المللی درخواهند یافت که محیط کسب و کار این کشور تغییر کرده و شرکای ایرانی اکنون به دنبال پیشبرد همکاری‌ها با شرایط خودشان هستند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که صنعت خودروی ایران به دلیل تحریم‌هایی که علیه برنامه هسته‌ای کشور تحمیل شده تحت فشار قرار گرفته و محدودیتهای ایجاد شده با کند کردن رشد اقتصادی، موجب کاهش تولید و حذف مشاغل در این صنعت شده است.

بر این اساس پژو سیتروئن فرانسه و هیوندای کره جنوبی به دنبال تشدید تحریم‌های غربی، به اتفاق ایران را ترک کردند درحالیکه رنو همچنان به واردات قطعات و مونتاژ خودرو در تهران ادامه می‌دهد با اینهمه تنها بخشی از تولید گذشته را دارد.

به ادعای این خبرگزاری مجموع تولید خودروی ایران در سال ۲۰۱۱ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسید اما در دو سال بعد این رقم نصف شد. تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو در سال ۲۰۱۳ و در کنار آن تحریم‌های اروپایی و آمریکایی علیه بانک‌های ایرانی عامل اصلی بود اما تحریم‌های خودرو اوایل سال جاری میلادی پس از توافق هسته‌ای مقدماتی که میان ایران و قدرت‌های جهان حاصل شد و مطرح شدن احتمال یک توافق نهایی که دورنمای بهتری را برای این صنعت ترسیم کرد، برداشته شدند.

بر اساس این گزارش، این موضوع بازیگران عرصه بین المللی را برای دومین بار به حضور در نمایشگاه خودروی ایران جلب کرد. مرسدس بنز، فولکس واگن، رنو، پژو، کیا و تویوتا حضور در این نمایشگاه را تایید کرده‌اند اما شرکت خودروسازان آمریکایی شامل جنرال موتورز و فورد با وجود این که دعوت شده اند مشخص نیست.

سازمان دهندگان این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستند اما شرایط شراکت احتمالا تغییر خواهد کرد. تحت توافق‌های مشترک جدید، وزارت صنعت مایل است در ابتدا ۴۰ درصد از تولید در ایران انجام بگیرد و این میزان پس از پنج سال به ۸۵ درصد افزایش پیدا کند.

ایران خودرو که ۵۴ درصد از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد قصد دارد امسال به سطح تولید ۶۰۰ هزار خودرو که در سال ۲۰۱۱ داشت، بازگردد.

سابق بر این، این خودروساز با پژو، رنو و سوزوکی توافق داشت اما به گفته هاشم یکه‌زارع، مدیر عامل ایران خودرو تولید کنونی بدون همکاری‌های خارجی انجام می گیرد.

وی دراین باره به خبرگزاری فرانسه گفت: ما انتظار داریم شرکای سابقمان به ایران بازگردند اما با شرایطی که ما به آنها پیشنهاد خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین با اشاره به اینکه پژو سیتروئن زمانی که وضعیت وخیم شد ایران را ترک کرد، خاطرنشان کرد آنها باید برای چنین عملی هزینه بپردازند.

نمایندگان این خودروساز فرانسوی که ایران دومین بازار بزرگش بود، اوایل اکتبر در پاریس با مقامات ایرانی دیدار کرده بودند تا در مورد بازگشت احتمالی مذاکره کنند.

ایران خودرو اکنون به جای سهم ۵۱-۴۹ درصدی که به نفع شریک خارجی بود یک شراکت برابر ۵۰-۵۰ می خواهند که تولید، فروش، انتقال فناوری و دسترسی به شبکه خارجی پژو سیتروئن را در برمی‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج