۱۵۶۹۶۹۴
۳۶۲
۳۶۲
پ

با این فناوری می‌توان عزیزان ازدست‌رفته را به زندگی بازگرداند!

شرکت هوش مصنوعی ۲wai با انتشار تبلیغی جنجالی که در آن یک مادربزرگ فوت‌شده به شکل آواتار دیجیتال زنده می‌شود، توجه کاربران جهان را به خود جلب کرده است.

زومیت: شرکت هوش مصنوعی ۲wai با انتشار تبلیغی جنجالی که در آن یک مادربزرگ فوت‌شده به شکل آواتار دیجیتال زنده می‌شود، توجه کاربران جهان را به خود جلب کرده است.

ai-digital-grandmother-avatar_11zon

اگر کسی بیاید و به شما بگوید که فناوری راهی برای زنده‌نگه‌داشتن همیشگی مادرتان پیدا کرده است، آیا می‌پذیرید؟ ممکن است پرسشی عجیب به‌نظر برسد، اما یک شرکت هوش مصنوعی به نام 2wai تمرکز خود را دقیقاً روی همین مسئله قرار داده است.

به‌تازگی تبلیغی از 2wai منتشر شده است که نشان می‌دهد محصول این شرکت یک مادربزرگ فوت‌شده را به شکل هوش مصنوعی زنده می‌کند. این ویدئو تبلیغی که به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد «میراث خود را حفظ کنید» نام دارد و زنی را نشان می‌دهد که با آواتار مادر فوت‌شده‌اش روی گوشی صحبت می‌کند. اگر چنین چیزی برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد.

هدف تبلیغ نشان‌دادن قابلیت اصلی محصول 2wai، یعنی هولوآواتار یا بازآفرینی دیجیتال از انسان‌های واقعی با استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ است. اگر این سناریو دیستوپیایی برایتان آشنا به‌نظر می‌رسد، شاید بدین خاطر است که قبلاً آن را در قاب تلویزیون مشاهده کرده‌اید. سریال بریتانیایی معروف آینه سیاه در نخستین قسمت فصل دوم خود، آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که افراد در آن می‌توانند با عزیزان از‌دست‌رفته خود صحبت و حتی نسخه رباتیک مصنوعی آن‌ها را خریداری کنند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، ایده هولوآواتار برای بسیاری از مخاطبان عجیب و حتی نگران‌کننده بود و واکنش‌های متفاوتی ایجاد کرد. برخی آن را غیرقانونی توصیف و بعضی با طنز اشاره کردند که مادربزرگ هوش مصنوعی برای ادامه مکالمه از کاربران می‌خواهد نسخه پریمیوم را خریداری کنند.

بااین‌حال، براساس اظهارات 2wai، صحبت با فرد فوت‌شده فقط یکی از کاربردهای محصول آن‌ها است. این شرکت می‌گوید هولوآواتارها می‌توانند شخصیت‌های داستانی، چهره‌های تاریخی، سلبریتی‌ها و حتی «دوقلوهای دیجیتال» را بازآفرینی کنند؛ محصولی که شبیه شما به نظر می‌رسد، مثل شما صحبت می‌کند و حتی خاطرات شما را دارد.

وب‌سایت 2wai با هیجان توضیح می‌دهد که این فناوری به هر کسی امکان می‌دهد با خالقان، برندها و شخصیت‌های مورد علاقه‌اش در دنیایی مجازی و واقعی تعامل داشته باشد. شرکت 2wai توسط میسون گایزر و کالوم ورثی، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی تأسیس شده است.

گایزر در مصاحبه‌ای گفته است که تبلیغ مادربزرگ عمدتاً برای ایجاد بحث و جنجال طراحی شده و الهام‌بخش آن شرکت سخت‌افزاری Friend بوده است. او توضیح می‌دهد که کالوم ایده مطرح‌کردن یک موضوع جنجالی را داشت تا گفت‌وگوی آنلاین بین طرفداران و منتقدان ایجاد شود و در این هدف موفق عمل کرد.

گایزر می‌گوید خودش از هولوآواتار برای حفظ عزیزانش استفاده نمی‌کند و بیشتر آن را ابزاری برای ثبت و به اشتراک گذاشتن خاطرات خوب با پدربزرگ و مادربزرگ‌هایش می‌بیند. به زبان ساده، هولوآواتار 2wai این امکان را فراهم می‌کند که پس از مرگ عزیزان، با آن‌ها به نوعی تعامل داشته باشید. این تجربه شاید در نگاه اول دلنشین به‌نظر برسد، پرسش‌های اخلاقی، عاطفی و اجتماعی زیادی به همراه دارد.

خلاصه اینکه، اگر روزی خواستید خاطره عزیزانتان را با یک نسخه دیجیتال عجیب دوباره تجربه کنید، این محصول دقیقاً برای شما طراحی شده است.

پخش-نشدن-ویدئو

وب گردی

خبرفوری: کچل ها بزودی منقرض میشوند

معرفی شامپو ضد ریزش مو در برنامه زنده صدا سیما!!

سفارش محصول

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج