تولید رولزرویس منصوری با طلای خالص
منصوری باز هم کاری کرده که نتوان بیتفاوت از کنار آن گذشت. تازهترین پروژه این تیونر جنجالی، رولزرویس اسپکتری است که با طلای واقعی تزئین شده و بیش از آنکه یک خودرو باشد، شبیه بیانیهای اغراقآمیز درباره تجمل است.
خبرآنلاین: در دنیای تیونینگ، منصوری نامی است که همیشه با اغراق، جسارت و جنجال همراه بوده. این شرکت آلمانی زیر سایه کوروش منصوری، سالهاست که خودروهای فوقلوکس را به پروژههایی قابلتوجه تبدیل میکند. رولزرویس اسپکتر هم یکی از این خودروهاست. نسخه خاص اسپکتر با نام Equista Linea d’Oro، همان فلسفه همیشگی منصوری را دنبال میکند: استفاده بیمحابا از طلا، کربن و جزئیاتی که عمدا برای دیدهشدن طراحی شدهاند.
نمای بیرونی؛ کربن در کنار طلای خالص

اولین برخورد با خودرو از جلوپنجرهای آغاز میشود که دیگر آن وقار مینیمال رولزرویس را ندارد و حالا سراسر طلایی است. حتی مجسمه نمادین روح اکستازی هم به یک تندیس طلایی نیمهشفاف تبدیل شده که نور را به شکلی غیرواقعی بازتاب میدهد.
کاپوت جدید از فیبر کربن فورجشده ساخته شده و تکههای طلای درشت در بافت آن، ظاهری شبیه سطح توپ گلف ایجاد کردهاند. در کنارهها، پنلهای کربنی بزرگ و خط بدنه معروف رولزرویس با رگههای طلایی ادامه پیدا میکند. دستگیره درها و قاب شیشهها هم از این موج طلایی بینصیب نماندهاند.

در بخش عقب، دیفیوزر، رکابها و اسپویلر لبهای همگی ترکیبی از کربن و طلا هستند و در نهایت، رینگهای عظیم ۲۴ اینچی فورجشده با روکش طلایی، ظاهر خودرو را به اوج اغراق میرسانند.
کابینی که با بیرون رقابت میکند

فضای داخلی اسپکتر منصوری به همان اندازه بیرونش پرزرق و برق است. صندلیها با چرم سفید بسیار نرم پوشانده شدهاند و دوختها و لبهدوزیهای طلایی، تم کلی کابین را شکل میدهند. حتی کمربندهای ایمنی هم سفید انتخاب شدهاند تا این هماهنگی کامل شود.

فیبر کربن و طلا در همه جا دیده میشوند؛ از داشبورد و کنسول میانی گرفته تا فرمان. ریزهکاریهایی مثل کلیدها، دکمهها، توری بلندگوها و حتی چترهای معروف رولزرویس که داخل درها پنهان میشوند، همگی با روکش طلایی بازطراحی شدهاند. اینجا دیگر چیزی به نام جزئیات ساده وجود ندارد.
صدایی برای یک خودروی بیصدا

از آنجا که اسپکتر یک رولزرویس تمامبرقی است، منصوری سراغ تقویت پیشرانه نرفته و موتورهای برقی و باتریها دستنخورده باقی ماندهاند. اما این به معنای نبود امضای خاص منصوری نیست.
در حرکتی عجیب اما کاملا مطابق روحیه این شرکت، مجموعهای از بلندگوهای خارجی زیر سپر عقب نصب شدهاند که صدای مصنوعی یک موتور بنزینی را پخش میکنند. هدف کاملا روشن است: حتی اگر خودرو بیصدا حرکت میکند، حضورش باید شنیده شود.
ارسال نظر