۱۵۷۷۷۹
۵۰۴۷
۵۰۴۷
پ

تشویش اذهان عمومی با خبر انحلال یک بانک

در دو روز گذشته اخباری پیرامون انحلال یک بانک خصوصی در رسانه ها منتشر شده است، اخباری که توسط دولت و بانک مرکزی تائید نشده است اما بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است.

فرارو: در دو روز گذشته اخباری پیرامون انحلال یک بانک خصوصی در رسانه ها منتشر شده است، اخباری که توسط دولت و بانک مرکزی تائید نشده است اما بازتاب گسترده ای در افکار عمومی داشته است.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: «بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند.»

این خبر در حالی منتشر شده است که نام بانک مورد نظر مشخص نیست. با این حال انتشار همین خبر کافی بود تا گمانه زنی ها درباره بانک مورد نظر آغاز شود.

بیشتر از همه نام یک بانک در این باره مطرح است. اما برخی ناظران معتقدند اعلام این خبر به این شکل باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

سایت عصر ایران در این باره نوشت: «متعاقب انتشار این خبر، سپرده گذارانی که در بانک های خصوصی کشور حساب دارند، نگران آن شده اند که مبادا "بانک خصوصی در آستان انحلال"، همین بانکی باشد که من در آن حساب دارم! بدیهی است در ادامه این سؤال بی پاسخ، نگرانی های جدی در این خصوص که اگر بانکی که منحل می شود، همین بانکی باشد که پول هایم آنجاست، تکلیف دارایی های من چه می شود؟ تکلیف سود بانکی ام چه می شود و ... پیش می آید.»

بنا به نوشته این سایت؛ "اعلام چنین اخباری، آن هم در قالب کلی گویی و بدون لحاظ حواشی مهم تر متن، می تواند مصداق بارزی از تشویش اذهان عمومی باشد، تشویشی که به مراتب بیشتر از یک تحلیل ساده سیاسی در یک وبلاگ یا سایت، مردم را درگیر و نگران می کند."

چندی پیش بانک مرکزی فهرست بانک ها و موسسات مالی و اعتباری تحت مجوز این بانک را تغییر داد و نام ۲ بانک و ۵ موسسه مالی و اعتباری را از این فهرست خط زد.

براساس این گزارش، بانک مرکزی در ماه های گذشته نام بانک های آینده و مهر اقتصاد را از فهرست بانک های غیردولتی و نام مؤسسات اعتباری ثامن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، آرمان و نور را از سایت رسمی خود حذف کرد و از مردم خواست تا در هنگام سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری از مجاز یا غیر مجاز بودن آنها از طریق سامانه بانک مرکزی مطلع شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج