adexo3
۱۵۸۲۳۱
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

این زن پای میز مذاکره با ظریف می نشیند؟

یک پایگاه خبری اروپا در مقاله‌ای با انتقاد از حضور کاترین اشتون پس از پایان مأموریتش به عنوان رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: با توجه به تمدید ۷ ماهه مذاکرات ایران و گروه ۳+۳ اکنون انتظار می‌رود موگرینی به جای اشتون در مذاکرات حضور یابد.

خبرگزاری ایسنا: یک پایگاه خبری اروپا در مقاله‌ای با انتقاد از حضور کاترین اشتون پس از پایان مأموریتش به عنوان رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: با توجه به تمدید ۷ ماهه مذاکرات ایران و گروه ۳+۳ اکنون انتظار می‌رود موگرینی به جای اشتون در مذاکرات حضور یابد.

مذاکرات هسته‌ای با ایران یکی از پرونده‌های نادری است که در آن نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی یک نقش دایمی را بر عهده گرفته است.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای چندین سال از ۲۰۰۶ نه تنها در مذاکرات سه کشور اروپایی با ایران بلکه در قالب مذاکرات ۳+۳ با ایران حضور داشته است. در حال حاضر این مذاکرات به ریاست کاترین اشتون برگزار می‌شود. در حالی که واقعیت این است که وی از پایان ماه اکتبر از سمت ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا برکنار شده است.

این زن پای میز مذاکره با ظریف می نشیند؟

اما حضور و مأموریت اشتون در مذاکرات هسته‌ای به دلیل این‌که زمان کمی تا ضرب‌الأجل ۲۴ نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی باقی مانده بود تمدید شد. اما اکنون این ضرب‌الأجل تا ژوئن ۲۰۱۵ تمدید شده است و به نظر می‌رسد در این دوره موگرینی به عنوان رییس جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور داشته باشد.

شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که این بحث در میان رییسان اتحادیه اروپا وجود دارد. برخی از رهبران اروپایی اعلام می‌ کنند که این جایگزینی باید انجام گیرد. در غیر این صورت آن‌ها با مباحث غیرضروری مبنی بر این که اعتبار اتحادیه اروپا به عنوان یکی از نقش‌آفرینان در این پرونده مهم از دست می‌رود، مواجه می‌شوند.

به نوشته این پایگاه خبری شکی وجود ندارد که در مذاکرات بین‌المللی شخصیت‌ها اهمیتی ندارند. اشتون توانسته مذاکرات ۳+۳ با ایران را به خوبی مدیریت کند. این مذاکرات این فرصت را به جامعه بین‌المللی داد تا به توافق ژنو دست یابند.

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به این‌که کاترین اشتون به دلیل جایگاهش به عنوان هماهنگ‌کننده گروه ۳+۳ با ایران در مذاکرات حضور دارند و این به دلیل مهارت‌های شخصی نیست، نوشت: وی این سمت را در مذاکرات هسته‌ای از خاویر سولانا گرفت. کسی که ابتکار عمل بیش‌تری برای حل مذاکرات از خود نشان داد. زمانی که مأموریت سولانا در اتحادیه اروپا به پایان رسید وی همه مسوولیتش را به اشتون واگذار کرد. این تصمیم درستی بود.

اما اکنون این سوال پیش می‌آید که به چه دلیلی این تفاوت به وجود می‌آید. آیا کسی بهتر از اشتون برای حضور در مذاکرات به عنوان نماینده اروپا وجود ندارد؟ به طور حتم موگرینی نیز اکنون کم‌تر از اشتون به هنگام عهده‌گیری سمتش در سال ۲۰۰۹ درباره سیاست خارجی نمی‌داند.

این پایگاه خبری در پایان می‌نویسد که اکنون دلیلی وجود ندارد که انتظار نداشته باشیم موگرینی به جای اشتون مذاکرات را در دست گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رجی

      خوبه قابل تحمله

    • سعید طهمورثی

      موگرینی اشتنون ویا بالعکس همه آنها دست نشانده هستند وبه قولی اینها اختیارتصمیم گیری ندارندودرصددوقت کشی وتحمیل هزینه به ایران هستند

    • بدون نام

      کدخدا دیگری است!

    • ابوالفضل

      حتما اینم 9 تن هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج