adexo3
۱۵۹۶۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گزارش سنا، سیا را به دروغ گویی متهم کرد

مجلس سنای آمریکا در گزارشی ۴۹۹ صفحه ای ، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به دروغ گویی به کنگره و کاخ سفید متهم کرد.

واحد مرکزی خبر: مجلس سنای آمریکا در گزارشی ۴۹۹ صفحه ای ، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به دروغ گویی به کنگره و کاخ سفید متهم کرد.

سنای امریکا گزارشی از تخلفات سیا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر را که به بازداشتهای مخفیانه حدود ۱۰۰ نفر به اتهام ارتباط با القاعده شکنجه شده بودند، منتشر کرد.

این گزارش می افزاید: بازجویی هایی که سی آی ای انجام داده موثر نبوده و خشونتبارتر از آن چیزی بوده که این آژانس تاکنون به آن اعتراف کرده است.

کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا اعلام کرده است: این اقدامات به صورت محرمانه در زمان جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفته است.

اذعان سیا به استفاده از شکنجه

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) اذعان کرد : دستگاه اطلاعاتی آمریکا در استفاده از شکنجه به عنوان یک روش بازجویی از مظنونان تروریست مرتکب اشتباه شده است.

جان برنان در عین حال با توجیه شکنجه متهمان مدعی شد: بازجویی های خشن ضد مظنونان تروریست،به دستگاه اطلاعاتی آمریکا امکان دستیابی به اطلاعاتی را فراهم کرد که سیا با استفاده از آنها توانست جلو حملات جدید را بگیرد.

اوباما: چهره آمریکا در جهان خدشه دار شد

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد: توسل ماموران اطلاعاتی آمریکا به روشهای خشونت بار بازجویی بر ضد مظنونان تروریست پس از حملات یازدهم سپتامبر، چهره آمریکا را در جهان خدشه دار کرده است.

در پی انتشار گزارش سنای آمریکا درباره روشهای بازجویی که سازمان جاسوسی آمریکا ( سیا) بر ضد زندانیان و مظنونان تروریست پس از حملات یازدهم سپتامبر استفاده کرده است، باراک اوباما با انتشار بیانیه ای تاکید کرد استفاده از روشهای خشونت بار بر ضد مظنونان تروریست، چهره آمریکا را به شدت در جهان خدشه دار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج