adexo3
۱۶۰۱۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تمجید نوه امام از استقلال سیاسی کشور

یادگار امام راحل گفت: استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

خبرگزاری ایرنا: یادگار امام راحل گفت: استقلال سیاسی یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در جمع قشرهای مختلف مردم از جمله دانشجویان، اصناف، روحانیون و مسوولان در منزل امام جمعه فقید رفسنجان افزود: آزادی بیان و آزادی سخن نیز از دستاوردهای مهم انقلاب است.

وی تصریح کرد: امام راحل تاریخ ساز است، امامی است که با اتکای به او ما آینده خود را می سازیم و فردای نسل جوان تضمین می شود.

نوه امام خمینی (ره) گفت: در قرآن آمده است افرادی که قبل از فتح ایمان آوردند با افرادی که بعد از فتح ایمان آوردند تفاوت دارند.

وی افزود: در زمان امام راحل منصب، مال و منال وجود نداشت ولی دوستانی داشتند که به کمک ایشان می شتافتند.

سید حسن خمینی بیان کرد: بویژه کسانی که قبل از فتح با امام راحل بودند و ستم ها و سختی های فراوان کشیدند و به خاطر امام به زندان رفتند، یادمان باشد که آنها را فراموش نکنیم.

وی گفت: یکی از یاران دیرین امام، مرحوم شیخ محمد هاشمیان بود که از مومنین قبل از فتح و بسیار ارزشمند بود و چه رفسنجان و چه در قم فعالیت هایی به نفع نظام جمهوری اسلامی و برای بنیانگذار انقلاب انجام می دادند که می توان به نگهداشتن وجوهات در بیت امام اشاره کرد.

یادگار امام راحل خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک مکتب منجی سه آرزوی دیرینه ماست و این سه آرزو استقلال، آزادی و دینداری است و بی توجهی به هرکدام از این سه عنصر به جامعه اسلامی لطمه وارد می کند.

وی گفت: در دوره مشروطه با جریانی مواجه بودیم که آزادی اصل بود ولی توجه به استقلال کمرنگ و نقش سفارتخانه های خارجی پر رنگ بود و تحصن در سفارت روس و انگلیس انجام می شد.

سید حسن خمینی افزود: در آن دوره توجه به آزادی خواهی بود اما عنایت به استقلال کمرنگ بود و رهبران مشروطه دینداران جامعه بودند که می توان به آیت الله بهبهانی، آیت الله طباطبایی و آیت الله خراسانی اشاره کرد.

وی بیان کرد: پس از آن به مقابله با استبداد توجه می شد در حالی که به استقلال توجه نمی شد و در دوره استقلال نفت، توجه به جامعه دینی کمرنگ است تا اینکه این سه آرزو تحت شعار آرمانی استقلال آزادی جمهوری اسلامی به اوج می رسد.

وی گفت: این سه آرزو به عنوان نمادی است که آینده ما را می سازد و به هر کدام از آنها که کم توجهی شود لاجرم به مشکلاتی می رسیم و نباید استقلال را فدای دینداری یا استقلال را فدای آزادی کنیم.

نوه امام راحل روز پنجشنبه در آیین سومین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید رفسنجان شرکت کرد.

وی در مسیر حرکت در شهرستان های انار و رفسنجان از سوی مردم و مسوولان مورد استقبال قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج