adexo3
۱۶۱۹۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهاد احمدی نژاد به اقشار مرفه ایران

اجازه دهيد اين پول در طبقات درآمدي پايين‌تر توزيع شود و اگر دو دهك انصراف دهند، كمك زيادي به عدالت مي‌كند. تا اين پول به كساني كه نيازمند هستند، برسد.

رييس‌جمهور گفت: بالاترين امر به معروف و نهي از منكر، مقابله با حاكمان جبار، خودخواه، فاسد، ضد عدالت و ضدمردمي است.

دكتر محمود احمدي‌نژاد كه در جمع مردم ايلام در ورزشگاه تختي اين شهر سخن مي‌گفت، با تقدير از حضور و استقبال مردم در اين سفر و سفرهاي گذشته، اظهاركرد: ايلام سنگر بزرگ دفاع از كشور و شرف ملت ايران است. مردم ايلام نجيب، پركار و پرتلاش، عاشق اهل بيت و هميشه حاضر در صحنه هستند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم ايلام گفت: اگر زماني نياز بود، از همه‌ي ايران بسيج شوند و شما را سر جاي خود بنشانند، اطمينان مي‌دهم كه امروز جوانان ايلام و مردم آن كافي هستند كه همه دشمنان ملت ايران را به خاك مذلت بنشانند.

وي در بخش ديگري از سخنانش به اقدامات دولت در حوزه اقتصادي پرداخت و گفت:

امروز بالاترين عمل صالح، انقلابي، ايماني و ديني، ساختن ايران است. امروز همه بايد دست به دست هم دهيم و ايران عزيز را بسازيم. وي خاطرنشان كرد: بايد ايران پيشرفته، عدالت‌محور و خدامحور الگوي همه بشريت شود، اين امر نيازمند كار و سازندگي است.

هر كس دلش براي ايران، اسلام و انقلاب مي‌سوزد، اگر صداقت دارد بايد آستين‌ها را براي ساختن ايران بالا بزند.

رييس‌جمهور اضافه كرد: نمي‌توانيم بگوييم، حكومت اسلامي هستيم، اما بعضي مناطق كشور ما خرابه است. در آن فقر و فاصله طبقاتي وجود دارد، بايد اينها برطرف شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اجراي طرح تحول اقتصادي، آن را طرحي موثر در ساختن ايران دانست و تاكيد كرد: اگر طرح تحول اقتصادي به طور كامل اجرا شود، تضمين مي‌دهم در سراسر ايران حتي يك فقير و نيازمند پيدا نشود، بايد اينها را اجرا كنيم.

البته اين طرح مخالف و دشمناني در داخل و خارج دارد. مشخص است كه اگر عدالت اجرا شود، ثروت كشور عادلانه توزيع شود، فقيري باقي نخواهد ماند. بالاخره ما كه از ثروت و درآمد افراد و رفتار گروه‌هاي اقتصادي گوناگون خبر داريم.

وي توضيح داد: ما كشور ثروتمندي هستيم، اما اين ثروت بايد عادلانه در كشور توزيع شود و لازمه‌ي آن اين است كه طرح‌هاي تحول اقتصادي يكي پس از ديگري اجرا شود، قانون ماليات به درستي اجرايي گردد.

نبايد به شكلي باشد كه يك كارمند با حقوق كم همان ابتدا مالياتش را پرداخت كند، اما فردي كه در سال ۱۰ ميليارد تومان سود مي‌برد، به اندازه همان كارگريا كارمند نيز ماليات نپردازد. اگر او ماليات را بپردازد، در كشور فقر و بيكاري باقي نمي‌ماند.

رييس‌جمهور گفت:ما مي‌خواهيم در گام اول طرح هدفمندي يارانه‌ها را به طور كامل اجرا كنيم كه اين طرح دستاوردهايي براي كشور داشته است. مصرف انرژي كاهش پيدا كرد و وابستگي كشور به واردات گازوئيل و بنزين از بين رفت. بخشي از اسراف‌ها و قاچاق‌ها از بين رفت، بخشي از پول هم بين مردم توزيع شد. بهترين مديريت را خود مردم انجام مي‌دهند.

وي تاكيد كرد:‌ ما در حال برنامه‌ريزي هستيم تا گام دوم هدفمندي يارانه‌ها را اجرايي كنيم. در گام اول عده‌اي مخالف بودند تا روز آخر تبليغات منفي، كارشكني و دروغ‌پراكني كردند تا ملت را از اصلاحات اساسي و اجراي عدالت مايوس كنند.

امروز نيز برخي حرف‌هاي نادرست و غيرعالمانه مي‌زنند. ما بايد مراحل طرح هدفمندي را به سرعت انجام دهيم، بايد ثروت ملت در جيب ملت باشد. هر كس حق خود را داشته باشد و خود تصميم بگيرد چه كند. عده‌اي دوباره شروع به سنگ‌اندازي، مقابله و كارشكني كردند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: يارانه‌ها حق ملت است و بايد در جيب آنها باشد. هر كس هرگونه تشخيص مي‌دهد آن را خرج كند. مرحله دوم اين طرح با كمك ملت و همراهي الهي آنها انجام مي‌شود كه يك گام به سمت عدالت و افتخار براي ملت محسوب مي‌شود.

البته در گام دوم برنامه‌هايي داريم، جامعه را ۱۰ قسمت كرده‌ايم كه از نظر درآمدي دهك اول كمترين درآمد را دارد، بر روي دهك‌هاي مختلف برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم ايلام با دعوت از اقشار مرفه براي انصراف از دريافت يارانه‌ها گفت: اجازه دهيد اين پول در طبقات درآمدي پايين‌تر توزيع شود و اگر دو دهك انصراف دهند، كمك زيادي به عدالت مي‌كند. تا اين پول به كساني كه نيازمند هستند، برسد.

احمدي‌نژاد همچنين از بسيج عمومي و عزم دولت براي رفع بيكاري و ايجاد اشتغال جوانان ياد كرد و گفت: فردا جلسه‌ي كارگروه اشتغال در استان ايلام تشكيل مي‌شود و براي اتخاذ تصميمات در راستاي اشتغال جوانان تشكيل جلسه خواهد داد.

وي ابراز اميدواري كرد: جوانان، كارآفرينان، مردم و دولت دست به دست هم بدهند تا در يك زمان كوتاه با ايجاد اشتغال ريشه‌ي بيكاري در استان ايلام كنده شود.

وي همچنين خاطرنشان كرد:‌ پرونده‌ي فرمانداري و شهرستاني شدن شيروان در دولت است كه ان‌شاء الله در اولين جلسه دولت پس از بازگشت از اين سفر مطرح مي‌شود تا به لطف خدا اين بخش به شهرستان تبديل شود.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به اين‌كه در دور سوم سفر هيات دولت به استان ايلام ۲۲۸ پروژه كه شامل ۱۲۱۵ پروژه به تصويب رسيده بود، افزود: تاكنون ۱۱۴ مصوبه عملياتي شده و ۷۴ مصوبه در دست اقدام است و در مورد۵۰ مصوبه يعني ۳۱۸ پروژه هنوز كاري انجام نشده است كه در جلسه‌ي دولت موانع اجرايي نشدن آنها بررسي خواهد شد.

وي ياد آور شد:همچنين در جلسه‌ي دولت راه‌هاي تسريع عملياتي شدن اين پروژه‌ها و همچنين بررسي موانعي كه تاكنون مورد توجه نبوده يا در جريان سفرها نيازهاي جديدي ايجايد شده نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت كه اميدواريم اين مصوبات مورد رضايت مردم ايلام واقع شود.

احمدي‌نژاد همچنين از شروع عمليات اجرايي پروژه‌ي راه آهن ايلام از ماه آينده خبر داد.

وي در پايان از حضور گسترده‌ي مردم قدرداني كرد.

پس از اتمام سخنراني رئيس جمهور در ورزشگاه تختي ايلام وي براي ديدار با مردم ملك‌شاهي عازم اين شهرستان شد.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پیشنهاد احمدی نژاد به اقشار مرفه ایران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      ماهم می گوییم اجازه بدید کم درآمدها از این پول استفاده کنند؟
      ما که نیروی کارگری هستیم و زیر نظر تامین اجتماعی حتی سهام عدالت را هم نگرفتیم ایا این واقعا عدالت است
      که اول کارکنان دولت صاحب سهام عدالت می شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج