اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۲۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شوک جدید به بازار خودروهای وارداتی

کاملا مشخص بود که آرامش نسبی در بازار خودروهای وارداتی کمی مشکوک است و نباید به آن دل خوش کرد!

برترین ها به نقل از هفت صبح: کاملا مشخص بود که آرامش نسبی در بازار خودروهای وارداتی کمی مشکوک است و نباید به آن دل خوش کرد! پس از نوسانات پی در پی و عجیب که حتی عطسه یک دلال هم بر آن تاثیر خودش را می گذاشت، این بازار بالاخره اندکی آرام شده و شیب افزایش قیمتش کمی ملایم تر شده بود، ولی باز اتفاقی دیگر سکون و آرامش این بازار پرتقاضا را دستخوش تغییر و هیجان کرد. اتفاقی که کمتر کسی انتظارش را داشت و آن چیزی نبود جز قطع و ممنوعیت مبادلات تجاری بین ایران و امارات!

کشوری که حجم اصلی واردات خودرو از طریق آن صورت می گیرد. شوک حاصل از این خبر هم، قیمت خودروها را تا سقف چهار میلیون تومان افزایش داد.

اگرچه سعی شد بلافاصله این خبر و اتفاق تکذیب شود و هنوز هم وضعیت آن کاملا مشخص نیست ولی چه فایده؟ انتشار آن کافی بود تا زمینه افزایش قیمت این بازار فرصت طلب را فراهم کند. کیا، هیوندای و تویوتا سه برندی هستند که صابون اصلی این نوسان قیمت به تن آنها خورده است.

خانواده هیوندای

در میان خودروهای این خانواده پرفروش، محصولاتی چون هاچ بک کوچک i۲۰ و سدان هایی مثل سوناتا و آزرا افزایش قیمتی بین یک تا دو میلیون تومان را تجربه کرده اند. بد نیست بدانید که در حال حاضر هیوندای آزرا با قیمت ۸۶ میلیون تومان معامله می شود در حالی که قیمت این خودور تا سه روز قبل ۴۸/۵ میلیون تومان بود.

ضمن اینکه مدل i۲۰ هم که این روزها استقبال از آن بیشت شد، گرانی دو میلیون تومانی را به خود دیده و از ۳۲ به ۳۴ میلیون تومان تغییر قیمت داد. قیمت مدل سوناتا هم ۱/۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا آنجا که هم اکنون با مبلغ ۶۶/۵ میلیون تومان به دست مشتری می رسد.

خانواده تویوتا

در میان خودروهای این برند ژاپنی بالاترین میزان گرانی شامل حال مدل اوریون شده که کمی هم عجیب به نظر می رسد؛ این یعنی قیمت تویوتا اوریون که محبوبیتش در رده های پایین تری از سایر مدل های تویوتا قرار دارد از ۷۱ به ۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

ولی این تازه ابتدای کار است؛ چراکه طی دو سه روز گذشته قیمت مدل های یاریس صندوقدار و کرولا هم با افزایش دو میلیون تتومانی رو به رو شده؛ طوری که قیمت یاریس از ۳۶ به مرز ۳۸ میلیون و ارزش کرولا از ۵۴ به ۵۶ میلیون تومان رسیده است. این سه خودرو سردمدار افزایش قیمت خانواده تویوتا بوده اند.

خانواده کیا

محصولات این برند هم برای عقب ماندن از همتای هموطن خود یعنی هیوندای، رشد قیمتی در حدود یک تا سه میلیون تومان را ثبت کردند. اگر خواهان خرید مدل جذاب و شاسی بلند، موهاوی هستید باید به اطلاعتان رساند که کمی دیر دست به کار شده اید. موهاوی هم اکنون حدود ۸۴ میلیون تومان قیمت خورده است و این درحالیست که چند روز قبل بهای آن چیزی در حدود ۸۱/۵ میلیون تومان بود. برادر کوچک تر آن یعنی اسپورتج هم یک میلیون تومان افزایش یافته و از ۷۸ به ۷۹ میلیون تومان رسیده است.

توقف واردات پورشه

با اتمام مهلت ثبت سفارش واردات خودروی پورشه، ادامه واردات این خودرو منوط به تمدید دوباره این مهلت است. طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مهلت ثبت سفارش واردات خودروی پورشه تا دهم دی ماه بوده و تمدید مهلت این اعتبار برعهده کارگروه ضوابطی فنی واردات خودرو است.

درمورد اتمام مهلت ثبت سفارش واردات خودروی پورشه، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ایسنا گفت: خودروی پورشه را نمی دانم تمدید شده است یا نه اما در مجموع این خودرو به دلیل قیمت بالایی که دارد سهم قابل توجهی از بازار ما ندارد و همواره یک خودروی حداقلی در بازار ما بوده است. طبق آخرین آمار گمرک کشور تنها در آبان ماه امسال بیش از سه میلیون دلار از این نوع خودرو وارد کشور شده است. در پنج ماه نخست امسال نیز ۲۰۲ دستگاه انواع مدل های خودرو پورشه از امارات و چهار دستگاه از این نوع خودرو از بحرین به ارزش در مجموع بیش از ۱۷ میلیون دلار وارد ایران شده بود.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

شوک جدید به بازار خودروهای وارداتی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج