جاباما
۱۶۳۰۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سونامی با اتحاد جماهیر اسلامی در خاورمیانه

تقلب در انتخابات را اول چه کسی مطرح کرد؟

خطیب جمعه تهران به کسانی که در فتنه سال ۸۸ شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: در جریان بازداشت ها ۳۲ تن از منافقین، ۱۵ عضو بهائیت ، ۷ شخص مسلح و ۹ جاسوس دستگیر شدند آیا با این شرایط شک و تردیدی در این خصوص باقی می ماند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاسی از خطبه های حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، راههای برون رفت از فتنه را تشریح کرد و گفت: ولایت، بصیرت و تقوا راه‌های برون رفت از فتنه است.

حجت الاسلام احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به ابعاد مختلف حماسه ۹ دی پرداخت و در این خصوص گفت: حماسه ۹ دی از مقاطع افتخار آفرین تاریخ انقلاب و تجلی عاشورایی ملت و همچنین تجدید بیعت باشکوه با ولایت بود.

وی افزود: اگر بخواهیم برای فتنه مشابهی در تاریخ اسلام پیدا کنیم سه جریانی که در مقابل حضرت علی (ع) صف کشیدند را می توان مصداق فتنه معرفی کرد همانگونه که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه آن جریانها را فتنه معرفی می کنند.

خاتمی به خطبه حضرت علی (ع) در رابطه با برون رفت از فتنه اشاره کرد و افزود: سه چراغ در خطبه حضرت علی (ع) برای عبور از فتنه معرفی شده است که چراغ اول بصیرت است ؛ یعنی نباید ظاهر بین باشیم و فریب شعارها را بخوریم بلکه باید به عمق ماجرا توجه داشت و محتوای شعارها را دید.

وی با ذکر ماجرای جنگ صفین و نقش عمار یاسر در آن جنگ گفت: باید به اردوگاه دشمن توجه کرد و دید که چه کسانی در اردوگاه دشمن قرار گرفته اند.

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: نگاهی سطحی به اردوگاه فتنه ما را به این نکته می رساند که اردوگاه فتنه مملو از دشمنان انقلاب است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: بحث تقلب در انتخابات را قبل از اینکه فتنه گران سر بدهند وزیرامورخارجه آمریکا و انگلیس و همچنین رسانه های وابسته به آنها مطرح کردند.

خطیب جمعه تهران به کسانی که در فتنه سال ۸۸ شرکت داشتند اشاره کرد و گفت: در جریان بازداشت ها ۳۲ تن از منافقین، ۱۵ عضو بهائیت ، ۷ شخص مسلح و ۹ جاسوس دستگیر شدند آیا با این شرایط شک و تردیدی در این خصوص باقی می ماند.

وی اردوگاه فتنه گران را یزیدی خواند و گفت: بی دلیل نبود که مردم در ۹ دی از این اردوگاه تبری جستند.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه سخنان خود چراغ دوم رهایی از فتنه را چراغ ولایت عنوان کرد و افزود: مواضع ما باید بر اساس نظر امام معصوم که امروز حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش ولایت فقیه شکل بگیرد.

خطیب جمعه تهران به راهپیمایی ۹ دی اشاره کرد و گفت: محور شعارهایی که در راهپیمایی ۹ دی مطرح می شد تبری و تولی به معنی ابراز عشق به مقام معظم رهبری و تنفر از سران فتنه بود.

وی با اعلام اینکه همه آگاه باشند آنجایی که ولایت است راه حق و کوچکترین انحرافی از آن فتنه است اظهارداشت: ولایت مداری تنها به ادعای لفظی نیست و باید در عمل و ادبیات با رهبر انقلاب همراه بود.

حجت الاسلام خاتمی سومین چراغ راه برون رفت از فتنه را نیز تقوا اعلام کرد و اضافه کرد: کسی که الهی عمل کند در فتنه ها نمی افتد.

خطیب جمعه تهران بر تقوای سیاسی خواص تاکید کرد و افزود: باید در دریافت خبر از رسانه های بیگانه بنا را بر سوءظن بگذاریم و حتی نقل خبر آن رسانه ها حرام است .

وی همچنین خطاب به کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که برای کسب رای دروغ نگویند و چنانچه کاندیدایی اصلح تر از خود دیدند میدان را به او واگذار کنند.

حجت الاسلام خاتمی در پایان در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) به ذکر مصائب ایشان پرداخت
.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مواضع برخی جریانات سیاسی مبنی بر تحریم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این سخن بی شک شعار است و آنها در پشت صحنه بسیار فعال هستند و البته مردم به بیانیه های آمریکایی بها نمی دهند.

سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به مسئله انتخابات و نام نویسی داوطلبان نمایندگی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نام نویسی به پایان رسید و امیدواریم مراحل دیگر انتخابات نیز همچون این مرحله با موفقیت به انجام رسد.

وی حضور در انتخابات را حق و تکلیف دانست و گفت: در کشوری که سالیان طولانی کمترین ارزشی برای مردم قائل نبودند شرایطی پیش آمده که همه مسئولان را مردم با واسطه یا بدون واسطه انتخاب می کنند.

وی انتخاب شخص اول مملکت و دیگر مقامات کشور را با واسطه و بدون واسطه مردمی عنوان کرد و گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف است زیرا حفظ نظام از اوجب واجبات بوده و مقدمات حفظ نظام با حضور مردم در پای صندوق ها و راهپیمایی ها حاصل می شود.

خطیب جمعه تهران با اشاره به تلاش استکبار برای برگزاری انتخابات سرد در ایران گفت: ما از اینگونه مواضع آنها تعجبی نداریم بلکه تعجب ما از بازی خورده های داخلی آنان است که یک بار نیز در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از مردم سیلی خوردند ولی هنوز همان مسیر سابق خود را ادامه می دهند و نسخه های قبلی استکبار را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: با شناختی که ما از مردم داریم قطعا ذره ای به بیانیه های آمریکایی آنها بها نخواهند داد.

خاتمی در ادامه 4 بحث در رابطه با انتخابات پیش رو مطرح کرد و گفت: کسانی که برای تحریم بیانیه صادر می کنند بی شک شعار است و این به معنای گرا دادن به خارجی هاست که دلارهای خود را از ما دریغ نکنید.

وی افزود: آنها در پشت صحنه بسیار فعال هستند و مثل روزه سیاسیشان می ماند که پشت صحنه بخور بخور می کردند.

خاتمی در خصوص دومین بحث خود گفت: این رفتارها کاملا منافقانه است ولی همانگونه که این رفتارها در صدر اسلام و در مدینه شکل گرفته و نتیجه ای نداشت این بار هم قطعا شکست خواهد خورد.

وی در سومین بحث خود دعوت به عدم حضور در انتخابات را ضدیت صریح با امام راحل عنوان کرد و گفت: در تمام بیانات و حتی در وصیت نامه امام به طور مکرر به حضور در انتخابات توصیه شده است.

خطیب جمعه تهران خطاب به تحریم کنندگان انتخابات گفت: شما که این همه به امام (ره) ظلم کردید و پشت عکس امام راحل سنگر گرفتید این همه به امام جفا نکنید.

خاتمی در چهارمین بخش از مباحث خود گفت: بحث تحریم انتخابات پیشینه دارد و زمانی که نهضت به اصطلاح آزادی دومین انتخابات مجلس را تحریم کردند امام به شدت از آنها انتقاد کرد و گفت باید با آنها برخورد قاطع شود.

وی افزود: راهی که مدعیان تحریم طی می کنند همان راه نهضت آزادی بوده ولی ما معتقدیم مردم در 12 اسفند پای صندوق های رای با حضور با شکوه پاسخ آنها را خواهد داد. زیرا آنها با بیانیه هایشان انتخابات را به دو قطب انقلابی و ضد انقلابی تبدیل کردند و بدانند که مردم همواره همانند حماسه نهم دی در جبهه انقلاب هستند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: در آرایش سیاسی منطقه خیزش ملت ها کاملا اسلامی بوده و آمریکا را گیج و غافلگیر کرده است.

وی با اشاره به تحلیل های سطحی در خصوص تحولات منطقه گفت: 32 سال پیش هم انقلاب اسلامی در ایران را کار آمریکا و انگلیس می دانستند و تحلیل هایی که امروز نیز انقلاب های منطقه را کار استکبار می دانند بی ربط است.

وی افزود: مردم مصر و تونس پای صندوق های رای حاضر شده و به اسلامگرایان رای دادند این بی شک برای استکبار سونامی بوده و آمریکا حتی چنین خوابی را هم ندیده بود که خاورمیانه ای با محوریت اسلام شکل بگیرد.

خاتمی ادامه داد: این غافلگیری زمانی تکمیل می شود که اتحاد جماهیراسلامی در خاورمیانه شکل بگیرد.

وی در ادامه سخنانش استراتژی استکبار را سرکوب و مهار بیداری اسلامی دانست و گفت: اگر آنها توانستند ملت ها را به حداقل راضی می کنند و اگر نتوانستند به سرکوب شدید آنها روی می آورند همانگونه که در بحرین شاهد کشتن کودکان و زنان هستیم.

خطیب جمعه تهران در پایان گفت: دولت عربستان در جنایات بحرین شریک است و در جنایات کشور خود مباشر بوده و این در حالیست که هنوز مردم غزه زیر بمباران صهیونیست ها قرار دارند ولی ما به ملت های به پا خواسته نوید پیروزی قطعی را می دهیم.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تقلب در انتخابات را اول چه کسی مطرح کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج