adexo3
۱۶۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«بانوي آل قلم؛ سيمين دانشور» منتشر مي‌شود

غلامرضا امامي از نگارش كتابي با عنوان «بانوي آل قلم؛ سيمين دانشور» خبر داد؛ اين اثر زندگي و زمانه و يادهاي سيمين دانشور را از منظر نويسنده‌ي كتاب دربر خواهد گرفت.

غلامرضا امامي از نگارش كتابي با عنوان «بانوي آل قلم؛ سيمين دانشور» خبر داد؛ اين اثر زندگي و زمانه و يادهاي سيمين دانشور را از منظر نويسنده‌ي كتاب دربر خواهد گرفت.
سيمين دانشور - داستان‌نويس و مترجم - هشتم ارديبهشت‌ماه سال 1300 در شيراز به‌دنيا آمد. در سال 1328، دكتري خود را در رشته‌ي ادبيات فارسي از دانشگاه تهران گرفت. يك سال بعد با جلال آل ‌احمد ازدواج كرد و در سال 1331 براي مطالعه در رشته‌ي «زيبايي‌شناسي» در دانشگاه استنفورد، به آمريكا سفر كرد و دو سال بعد به ايران بازگشت.
از جمله تأليف‌ها و ترجمه‌هاي دانشور عبارت‌اند از: «آتش خاموش» (۱۳۲۷)، «سرباز شكلاتي» برنارد شاو (۱۳۲۸)، «باغ آلبالو» و «دشمنان» از آنتوان چخوف (۱۳۳۱)،‌ «بئاتريس» از شنيتسلر و «رمز موفق زيستن» از ديل كارنگي (۱۳۳۲)، «كمدي انساني» ويليام سارويان و «داغ ننگ» از ناتانيل هارتون (۱۳۳۴)، «شهري چون بهشت» (۱۳۴۰)، «سووشون» (۱۳۴۸)، «بنال وطن» از آلن پيتون (۱۳۵۱)، «به كي سلام كنم؟» (۱۳۵۹)، «غروب جلال» (۱۳۶۰)، «ماه عسل آفتابي» (داستان‌هاي ملل مختلف) (۱۳۶۲)، «جزيره‌ي سرگرداني» (۱۳۷۲)، «شناخت و تحسين هنر» (مجموعه‌ي مقالات) (۱۳۷۵)، «از پرنده‌هاي مهاجر بپرس» (۱۳۷۶) و «ساربان سرگردان» (۱۳۸۰).
امامي مي‌گويد، به تازگي كار نگارش مجموعه‌اي را با عنوان «رنگين‌كمان» در دست گرفته كه شامل مجموعه‌ي يادها، خاطرات، عكس‌ها و شرح سفرهاي او در هم‌نشيني با بزرگان و شخصيت‌هاي تأثيرگذار بر فرهنگ جامعه و سرنوشت ايرانيان است. كتاب «بانوي آل قلم؛ سيمين دانشور» چهارمين كتاب از اين مجموعه است.
«طالقاني آن پير پاك ما»، «سيد آل قلم؛ جلال آل احمد» و «شريعتي؛ شاهد زمان» از ديگر آثار تأليفي اين نويسنده در اين سري آثار است كه كار نگارش برخي از آن‌ها به اتمام رسيده است.
به گفته‌ي امامي، چاپ دوم ترجمه‌ي «لبخند بي‌لهجه»ي فيروزه جزايري دوما كه دومين جلد از مجموعه‌ي ادبيات مهاجرت اوست، به زودي از سوي انتشارات هرمس منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج