اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۳۴۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

اخطار به هواپیماهای بیگانه با موشک بومی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به سامانه موشکی شلمچه اظهار داشت: در برخی اخطارهای اخیر این موشک بر روی هواپیماهای بیگانه لاک کرد.

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به سامانه موشکی شلمچه اظهار داشت: در برخی اخطارهای اخیر این موشک بر روی هواپیماهای بیگانه لاک کرد.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اقدامات پدافند هوایی در رصد آسمان کشور به ویژه منطقه برپایی رزمایش اظهار داشت: این طبیعی است، همانطور که ما سعی می‌کنیم اطلاعات دشمنان خود را جمع‌آوری کنیم آنها هم متقابلاً به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از ما هستند و این برای آنها هم است که از داخل ایران و توانمندی‌های نیروهای مسلح، اطلاعاتی به دست بیاورند.

اسماعیلی با بیان اینکه آنها به کرّات این تلاش را انجام می‌دهند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شبکه یک پارچه پدافند آماده برخورد با اینها باشد، هرچند هواپیماهای با سطح مقطع راداری کوتاه مثل U۲ یا MQ۱ باشد.

وی تصریح کرد: این پدافند همواره همه اینها را رصد می‌کند و از مرحله کشف تا مرحله شلیک موشک نیز پیش رفته است و همه آنها از جمله هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین رصد می‌شوند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: وقتی این پرنده‌ها کشف و به آنها اخطار داده می‌شود قبول کرده و منطقه را ترک می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما امروز در حوزه رادار از یک تنوع فرکانسی مناسب برخورداریم، اظهار داشت: دفاعی مناسب است که کشف اهداف در آن از عمق کشور متخاصم شروع شود. ما امروز رادارهای پیشرفته‌ای مانند شهاب، کیهان و رادار کیهانی سپهر با برد بیش از ۲۵۰۰کیلومتر داریم. شما حساب کنید که با این برد چه کشورهای متخاصمی را می‌توان رصد کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: با این توانمندی ما جزو ۶ کشور اول دنیا هستیم که این رادار را در اختیار دارند.

وی همچنین در خصوص سامانه‌های موشکی برد متوسط نیز اظهار داشت: همه اینها امروز بومی شده‌اند برای مثال موشک شلمچه اگرچه به لحاظ ظاهری با موشک هاگ شباهت دارد اما در حوزه فنی و عملیاتی تفاوت‌های زیادی با این موشک دارد.

وی با بیان اینکه ما قصد تهیه موشک‌ هاگ را نداریم، گفت: در اخطارهای اخیر به برخی هواپیماهای بیگانه، همین سامانه شلمچه بر روی آنها لاک(قفل) کرد که برای اولین بار می‌خواهیم این سامانه را وارد شبکه یکپارچه پدافند کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: از زمان طراحی تا ساخت و به کار گیری سامانه موشکی مدت زیادی طول می‌کشد اما این فرآیند در خصوص موشک شلمچه که بر روی سامانه مرصاد نصب و به کار گرفته می‌شود، در کمتر از یک سال صورت گرفت.

رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) ارتش از فردا در بخش‌های گسترده‌ای از استان‌های جنوب و آب‌های دریای عمان و شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اوغلو

      جناب اقای کدخدائی مشخص نفرمودید این اقایان ممکن است فبل ازمحاکمه اعدام بشوند یا بعدازمحاکمه ایا محاکمه علنی وطبق قوانین وتشریفات لازم خواهد بود یا به طریق بادمجان دورقاب چینی ایا افراد دیگری هم درتکوین فتنه دست داشته کارهائی مرتکب شده اند که نباید انجام میگرفت وانهائیکه باید کارهائی انجام میدادند .نکردندتا مملکت باین روز نیافتد بایدجزومحاکمه شوندگان باشند یا نه ؟اگر واقعا به مجرم بودن این اقایان معتقد هستید انهائیکه تا کنون مانع محاکمه حتی اعدام اینها شده اند ودراین مدت مشغول شیر دوشی فتنه بوده اند نیز بخاطر زمین ماندن حکم الهی مجرمند وباید محاکمه شوند واگر اینهم یک بازی سیاسی ودعوای حیدری نعمتی است و اقایان گرفتار فتنه حرف شان این بوده انتخابات تجدید شود تا مملکت باین فلاکت دچار نشود حرف نا بجائی نزدند بنظر شما خیلی بدمی شد چند هزارمیلیارد دلار بیت المال مملکت هم اکنون درخزانه ملت جرینگ جرینگ میکرد یااینکه برای استیفای اموال ازدست رفته ملت سوراخ سنبه های جیبهای رضابابک را بگردیم تا شاید صنار سی شی گیر بیاوریم یا التماس برای بازگشت خاوری بکنیم پس باید پاداش عظیمی نیز بانهاداده میشد حال اگر تعدادی مفسد واختلاسگر منافع خودرا درخطر دیده فتنه برپا کرده اند وبرتمام ارگانهاتسلط دارند تا امورات اختلاسهارا سروسامان ندهند همچنان برطبل فتنه خواهند کوبید ان مسئله دیگری است به هرحال باید موضوع فتنه باید یکسره بشود اگرتاکنون کسانی اتش بیارمعرکه بوده دونفر انسان بیگناه را درزندان نگه داشته وهرجه به دهنشان امده گفته اند باید مجازات شوند مگراینکه ازانها حلیت بگیرند اگرامکان محاکمه وجود ندارد مسئله را به رفراندوم بگذارید هرچه مردم رای دادند عمل شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج