اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۴۱۹۷
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

مدرک تحصیلی رهبران عرب دنیا چیست؟

برای بسیاری از مردم جالب است تا بدانند رهبران کشورهای جهان هر یک چه سطحی از تحصیلات را به پایان رسانده اند و چه تخصصی دارند. شاید شناخت تحصیلات رهبران کشورهای عربی از جهاتی جالب تر از دیگران باشد.

قدس آنلاین: برای بسیاری از مردم جالب است تا بدانند رهبران کشورهای جهان هر یک چه سطحی از تحصیلات را به پایان رسانده اند و چه تخصصی دارند. شاید شناخت تحصیلات رهبران کشورهای عربی از جهاتی جالب تر از دیگران باشد.

پایگاه خبری الغدپرس نوشت؛ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی که به عنوان دومین شخصیت مسن در میان رهبران جهان به شمار می رود تحصیلات دانشگاهی ندارد و دروس مکتبی خود را به طور خصوصی توسط تعدادی از معلمان و علما فرا گرفته است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه دانش آموخته پزشکی از دانشگاه دمشق است و در سال ۱۹۹۲ با عزیمت به انگلیس تخصص خود را در چشم پزشکی دریافت نمود.

عبدالله بن الحسین پادشاه اردن درس های ابتدایی خود را در دانشکده علمی اسلامی عمّان به پایان رساند و سپس عازم انگلیس شد و در مدرسه ادموند و پس از آن مدرسه ایگلبروک و آکادمی دیرفیلد در آمریکا ادامه تحصیل داد. پس از آن نیز برای تحصیلات دانشگاهی به دانشکده بیمبروک در آکسفورد رفت و در سال ۱۹۸۰ به آکادمی نظامی سلطنتی ساندهیرست در انگلیس پیوست و مقطع تحصیلات عالی را نیز در دانشگاه جرج تاون آمریکا به پایان رسانید.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات عربی متحده نیز آموزش های ابتدایی خود را در مدرسه ای که پدرش در شهر العین امارت ابوظبی تأسیس کرده بود گذرانید.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دوره دبیرستان خود را در سال ۱۹۹۷ در مدرسه شیربورن انگلیس به پایان رسانید و تحصیلات عالیه را در آکادمی نظامی سلطنتی ساندهیرست ادامه داد.

عمر البشیر رئیس جمهور سودان در سال ۱۹۶۷ از دانشکده علوم نظامی سودان فارغ التحصیل شد. فوق لیسانس خود را در رشته علوم نظامی از دانشکده فرماندهان دریافت نمود و برای تکمیل تحصیلات نظامی خود به مالزی رفت.

عبدالعزیر بوتفلیقه رئیس جمهور الجزائر تحصیل خود را در سه دبیرستان به پایان رسانید و پس از آن به ارتش آزادیبخش الجزائر پیوست.

فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق در سال ۱۹۵۳ به دانشکده حقوق رفت و در نهایت مدرک دکترای خود را در همین رشته دریافت نمود.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین ت حصیلات ابتدایی و دانشگاهی خود را در دمشق گذرانید. پس از آن برای تحصیل در رشته حقوق به دانشگاه قاهره رفت و در سال ۱۹۸۲ مدرک دکترای علوم سیاسی خود را از بنیاد شرق شناسی دانشگاه دوستی جماهیر شوروی مسکو اخذ نمود. روابط سری آلمان نازی و جنبش صهیونیسم موضوع پایان نامه عباس بوده است.

پادشاه مغرب محمد ششم تحصیلات خود را در دانشگاه رباط مراکش انجام داده است و مدرک دکترای خود را در حقوق از دانشگاه نیس صوفیا انتپولیس فرانسه دریافت کرد.

عبد ربه هادی منصور رئیس جمهور یمن نیز که با بورسیه تحصیلی به انگلیس رفته بود در سال ۱۹۷۰ فارغ التحصیل شد اما با کسب یک بورسیه دیگر برای پژوهشی درباره سلاح تانک ها برای شش سال به مصر رفت و چهار سال پس از آن را نیز در شوروی جهت گذراندن دوره فرماندهی نظامی گذرانید.

شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت تحصیلات خود را در مدرسه مبارکیه کویت گذرانید و پدرش برای کسب تجربه و دانش سیاسی او را به چد کشور اروپایی فرستاد.

محمد ولد عبدالعزیر رئیس جمهور موریتانی بدون داشتن مدرک لیسانس وارد آکادمی نظامی مراکش شد.

اکلیل ظنین رئیس جمهور جزایر کومور لیسانس داروسازی دارد.

سلطان قابوس پادشاه عمان نیز پس از گرفتن دیپلم درکشورش راهی انگلیس شد تا تحصیلات خود را در آکادمی نظامی سلطنتی ساندهیرست بگذراند. پس از آن به یکی از واحدهای نظامی آلمان پیوست تا دوره ببیند. بعد از آن نیز برای دوره های تخصصی مدیریت به انگلیس بازگشت.

اسماعیل عمر جیله رئیس جمهور جیبوتی نیز تحصیل خود را در آکادمی دینی در اتیوپی و جیبوتی گذرانید و سپس به پلیس فرانسه پیوست و در آنجا به رتبه بازرس رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج