اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۵۴۳
۵۰۹۰
۵۰۹۰
پ

تروریست مشهور ژاپنی خود را تسلیم کرد

پلیس ژاپن؛ ماکوتو هیراتا، یکی از اعضای فرقه آئوم که مسئول حملات گاز سارین به متروی توکیو در سال ۱۹۹۵ است را دستگیر کرد.

برترین ها به نقل از هفت صبح: پلیس ژاپن؛ ماکوتو هیراتا، یکی از اعضای فرقه آئوم که مسئول حملات گاز سارین به متروی توکیو در سال ۱۹۹۵ است را دستگیر کرد.

ماکوتو هیراتا که ۱۶ سال پیش از دست پلیس فرار کرده بود، حالا خود را به پلیس توکیو معرفی کرده است.

به گفته یکی از مقامات پلیس شهری، دلیل فرار و اتهام هیراتا که یکی از اعضای سابق فرقه آئوم بود، این است که به همراه چند تن از اعضای دیگر گروه نقشه دزدی برادر یکی از پیروان گروه را طرح کرد که در نهایت منجر به مرگ آن فرد شد. قربانی، کیوشی کاریا ۶۸ ساله بود که برادرش می خواست گروه را ترک کند.

به گفته ماموران پلیس، هیراتای ۴۶ ساله که از تابستان سال ۹۵ درحال فرار است درست پیش از تحویل سال نو میلادی خود را به پلیس توکیو معرفی کرد و اوایل روز یکشنبه راهی زندان شد. شبکه تلویزیونی ان.اچ.کی اعلام کرد که هیراتا به پلیس گفته می خواهد گذشته را فراموش و جبران کند.

فرقه آئوم به حمله با گاز سارین در متروی توکیو در سال ۱۹۹۵ معروف است که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر و آسیب دیدن ۶ هزار نفر شد. این مرگبارترین عملیات تروریستی داخلی در ژاپن بوده است.

به گزارش برترین ها این گروه مجهز به انباری انباشته از سلاح شیمیایی، بیولوژیک و متعارف بود. پلیس می گوید هیراتا و اعضای دیگر فرقه، پس از دزدیدن کاریا، او را به دامنه کوه فوجی بردند. گزارش شده که این افراد برای اینکه از دهان کاریا حرف بکشند و اطلاعاتی درباره خواهرش به دست بیاورند به او داروی بی حسی می دادند.

گروه،خواهر کاریا را تحت فشار قرار داده بود که زمین اش را ببخشد؛ او پس از این ماجرا از گروه فرار کرد. به گفته پلیس کاریا به دلیل تزریق بیش از اندازه داروی بیهوشی جان خود را از دست داد. براساس مدارک دادگاه، اعضای فرقه جسد کاریا را آتش زدند و خاکسترش را به دریاچه ای انداختند تا شواهد را از بین ببرند.

به گزارش ان.اچ.کی، هیراتا ادعا کرده که او فقط کاریا را به محل اقامت فرقه کشاند و اتهامات دیگر را رد کرد. او همچنین متهم به تیراندازی به یکی از مقامات ارشد پلیس است که ممکن بود منجر به مرگ آن پلیس شود، اما این پرونده مهم سال گذشته به دلیل اینکه زمان بازرسی اش سرآمده بود، بسته شد.

به غیر از هیراتا که دستگیر شد، دو عضو دیگر از اعضای فرقه هنوز تحت تعقیب پلیس هستند. تقریبا نزدیک به ۲۰۰ عضو فرقه متهم به مشارکت در جریان حمله گاز سارین در سال ۱۹۹۵ و چند جریم دیگر هستند و همگی محاکمه شده اند اما پایه گذار فرقه، شوکو آساهارا بود (با نام واقعی چیزئو ماتسوموتو) که در سال ۲۰۰۶ محکوم به مرگ شد و حکم اعدامش هنوز اجرا نشده است. ۱۲ عضو دیگر هم وضعیت مشابهی با آساهارا دارند.

شوکو آساهارا، معلم سابق یوگا، در اواسط دهه ۸۰ میلادی فرقه آئوم را پایه ریزی کرد.

آئوم در بدو پیدایش گروهی معنوی بود که بر پایه تلفیق باورهای هندوها و بوداییان تشکیل شده بود اما بعد تدریجا به فرقه ای تبدیل شد که اعضای آن به روز رستاخیر و نبرد خیر و شر در آخرالزمان، وسواس جنون آمیزی پیدا کردند. در زمانی که گروه آئوم به متروی توکیو حمله کرد، گفته می شد که این فرقه هزاران عضو داشته که برخی از اعضای قدرتمند و ثروتمند جامعه ژاپن هم در میانشان بوده اند.

شوکو آساهارا، تدریجا دچار این وسواس فکری شد که سومین جنگ جهانی در آستانه بروز است و در همین هنگام بود که به اعضای فرقه اش دستور می داد به مردمی که او آنها را دشمن تلقی می کرد، حمله کنند.

دستگیری هیراتا می تواند به فرآیند تحقیقاتی جرایم این فرقه کمک کند. مینورو، پسر کاریا در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: «به عنوان عضوی از خانواده قربانی فقط می خواهم حقیقت را بدانم. امیدوارم این شاهد جدید مدارک خوبی در اختیار پلیس بگذارد.»

این فرقه که حالا «آلف» نامیده می شود، زمانی ۱۲۰ هزار عضو در ژاپن و ۳۰ هزار عضو در روسیه داشت و حالا به فعالیت معنوی خود ادامه می دهد اما تحت تعقیب پلیس است.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تروریست مشهور ژاپنی خود را تسلیم کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج