اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۶۵۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

موشک‌های ترکیه و ناو روسیه در مرز سوریه

در حالی که هنوز ناو هواپیمابر روسیه، وارد آب‌های سوریه نشده و احتمالا در روز‌های آینده به آب‌های این کشور وارد خواهد، ترکیه در مرز سوریه آرایش نظامی به خود گرفته است.

در حالی که هنوز ناو هواپیمابر روسیه، وارد آب‌های سوریه نشده و احتمالا در روز‌های آینده به آب‌های این کشور وارد خواهد، ترکیه در مرز سوریه آرایش نظامی به خود گرفته است.

هرچند ترکیه رسما دلیل استقرار این موشک‌ها در مرز سوریه را اعلام نکرده، ولی منابع آگاه بر این باورند که اين کار تركيه در واكنش به استقرار موشك‌هاي «اسكاد» سوريه در مناطق مرزي اين كشور با تركيه انجام گرفته است.

در همین باره، روزنامه «مليت» چاپ ترکیه نیز گزارش داده است: اين كشور در راستاي تكميل سيستم دفاع موشكي خود، موشك‌هاي نوع «هاوك» را در نزديكي روستاي قلعه در شهر «‌هاتاي» واقع در مرز اين كشور با سوريه مستقر كرده است.

صبح چهارشنبه نیز روزنامه سوري «الوطن» و خبرگزاری «سانا» اعلام کردند، همزمان با تحركات نظامي تركيه، ناو هواپيمابر روسيه نيز در چند روز آينده، وارد آب‌هاي منطقه‌اي سوريه خواهد شد و شش روز در اين آب‌ها لنگر مي‌اندازد.

اين رسانه‌ها نوشتند كه اين ناو هواپيمابر، هواپيماهايي از نوع سوخوي ۳۳ و ميگ ۲۹ و نيز انواع بالگردهاي جنگي روي عرشه خود دارد و چندين كشتي و قايق جنگي ديگر نيز آن را همراهي مي‌كنند.

در چندین ماه آشوب در سوریه، از یک سو، ترکیه خود را به عنوان یکی از مخالفان بشار اسد نشان داده و با تحریم و گفت‌وگوی بین‌المللی، خواستار ایجاد محدودیت و سرانجام سقوط بشار اسد شده است، در حالی که همزمان، روسیه با حمایت از نظام سوریه، مانع از اعمال فشار‌های گسترده جهانی به این کشور شده است.


منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

موشک‌های ترکیه و ناو روسیه در مرز سوریه



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج