۱۶۷۹۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بستن تنگه هرمز در صورت تحريم نفتي ايران

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دستور مقامات عالي نظام مبني بر بستن تنگه هرمز درصورت عملي شدن تحريم نفتي عليه جمهوري اسلامي خبر داد.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دستور مقامات عالي نظام مبني بر بستن تنگه هرمز درصورت عملي شدن تحريم نفتي عليه جمهوري اسلامي خبر داد.

سردار علي اشرف نوري که در حاشيه نقد کتاب گذر از فتنه ۸۸ در سراي اهل قلم با اشاره به سياست نظام در قبال تهديدهاي غرب درباره مسئله تحريم نفتي، با بيان اين مطلب اضافه کرد: زماني که غربي ها تهديد به تحريم نفت ايران مي کنند مسلما جمهوري اسلامي در مقابل اين تهديدها، بي توجه نيست و اقدام به دفاع مشروع مي کند.

وي از منطقه تنگه هرمز به عنوان حريم استراتژيک جمهوري اسلامي ياد کرد و افزود:مقامات عالي نظام تاکيد فرموده اند که اگر دشمنان جلوي صادرات نفت ما را بگيرند، ما هم اجازه نخواهيم داد که يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور کند و اين راهبرد جمهوري اسلامي در مقابله با اين گونه تهديدات است.

نوري رزمايش موفق ولايت ۹۰ را که توسط نيروي دريايي ارتش انجام شد با هدف حفظ و نمايش آمادگي براي اجراي تهديدات ايران و از جمله بستن تنگه هرمز توصيف کرد و در پاسخ به اين سوال که علت اعلام دکترين جديد دفاعي جمهوري اسلامي از سوي برخي مقامات نظامي کشورمان مبني بر تهديد مضاعف در برابر تهديد خارجي چيست، گفت: جمهوري اسلامي هيچ گاه قصد تهاجم اوليه به هيچ کشوري را ندارد به همين جهت هم هر اقدام نظامي يا رزمايشي که انجام مي دهيم با هدف تمرين بازدارندگي و دفاع مشروع انجام مي شود و پيام صلح و آرامش براي منطقه را به همراه دارد اما با توجه به فضاي جديد تهديدهاي دشمنان که مکررا از حربه تهديد استفاده مي کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي يک راهبرد جديد را براي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي تعيين کردند که طبق آن هر تهديدي که از سوي دشمنان انجام شود ما نيز بايد آنها را تهديد کنيم که مي شود گفت اين راهبرد جديد نظام در کنار راهبرد دفاعي قبلي است.معاون سياسي سپاه با بيان اينکه قرار نيست هميشه منتظر بمانيم تا دشمنان نظام، ايران را تهديد کنند و بسترهاي مناسب تهديد را هم پيش روي خود ببينند و ما در مرحله بعد دفاع کنيم ، تاکيد کرد : دوره اين گونه رفتارها تمام شده و ما هم در مقابل تهديدات استکباري دشمن منافع آنها را تهديد مي کنيم و اين همان راهبردي بود که فرمانده کل قوا در جمع نيروهاي دريايي ارتش و سپاه بيان کردند.

سردار علي اشرف نوري در خصوص رزمايش آينده نيروي دريايي سپاه پاسداران در تنگه هرمز و خليج فارس نيز گفت: اين رزمايش در بهمن ماه سال انجام خواهد شد و اين رزمايش ها به صورت منظم در برنامه هاي نيروها بوده اما اينکه موضوع و هدفش چگونه برنامه ريزي شده و اجرا شود به زمان برگزاري رزمايش و تحولات مختلف سياسي و نظامي در آن زمان بستگي دارد که در مورد رزمايش آتي نيز اين مسئله مصداق دارد و بويژه موضوع امنيت تنگه هرمز به طور حتم از موارد مهم در دستورکار طراحي اين رزمايش است.

وي همچنين در مورد خبر اخير سخنگوي وزارت امورخارجه کشورمان مبني بر فرود آوردن تعداد بيشتري از پهپادهاي جاسوسي دشمنان در فضاي ايران توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي با تاييد اين خبر اضافه کرد : در مورد پهپاد، تعداد، شيوه و خبرهاي مرتبط با آن قرار بر اين شده تا اطلاع رساني تنها از سوي مسئولين مربوطه و به ميزاني که صلاح ديد کشور است از کانال ستاد کل نيروهاي مسلح انجام و از انتشار خبرهاي پراکنده اجتناب شود البته مسئولين وزارت خارجه مختارند که در فضاي ديپلماسي عمومي اطلاع رساني کنند و ما نقدي در اين خصوص به آنها نداريم.

وي در خصوص تحليل ميزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس از سوي معاونت سياسي سپاه نيز با بيان اينکه هنوز براي ارزيابي ميزان مشارکت مردم زود است و شور وهيجان روزهاي تبليغات تاثير زيادي بر افزايش اين حضور خواهد داشت از برآوردهايي خبر داد که حاکي از حضور ۵۵ تا ۶۰ در صدي مردم در انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي است.


منبع: خراسان

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بستن تنگه هرمز در صورت تحريم نفتي ايران


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج