adexo3
۱۶۸۶۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اشد مجازات برای سوداگران مرگ

دادستان کل کشور گفت: نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر باید شدید‌ترین مجازات‌ها صورت بگیرد چرا که آنان امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند.

خبرگزاری میزان: دادستان کل کشور گفت: نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر باید شدید‌ترین مجازات‌ها صورت بگیرد چرا که آنان امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی درباره اعمال مجازات‌هایی نظیر حبس ابد به جای اعدام برای سوداگران مرگ اظهار کرد: نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر باید شدید‌ترین مجازات‌ها صورت بگیرد و کوچک‌ترین اغماضی نسبت به قاچاقچیان مواد مخدر روا نیست.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر همه مردم را تهدید می‌کنند، افزود: با وجود اینکه دستیابی به سرشبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر دارای اولویت است اما باید با افراد خرده پا نیز برخورد قانونی شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اصل برخورد باید متوجه افراد سرشبکه شبکه‌های قاچاق مواد مخدر باشد، تصریح کرد: کوتاه آمدن و اغماض نسبت به جرم قاچاقچیان مواد مخدر روا نیست چرا که باید مبارزه قاطع انجام شود.

وی با بیان اینکه یک بُعد مبارزه با مواد مخدر، انتظامی و قضایی است اما این عرصه دارای ابعاد دیگری نیز هست، بیان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان قوه عاقله و جایی که همه مبارزه را رصد می‌کند، اعضا و اجزای مختلفی دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ارگان‌های فرهنگی مختلفی وجود دارند که عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند، ادامه داد: عالیترین مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، عالیترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور است.

وی افزود:برای موفقیت بیش از پیش در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیازمند این هستیم که تمام اجزاء کشور حس مبارزه به مواد مخدر بگیرند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید یک دیپلماسی خاص در عرصه مبارزه با مواد مخدر در وزارت امور خارجه وجود داشته باشد چراکه مشکل از کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان است، متذکر شد: از سوی دیگر با اتحادیه اروپا مشکل داریم و به همین دلیل باید یک دیپلماسی فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر وجود داشته باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه بخشی از وزارت امور خارجه باید در موضوع مبارزه با مواد مخدر بسیج شود، گفت: برای ایجاد تنفر عمومی نسبت به پدیده مواد مخدر نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌ها است؛ برای نمونه صدا و سیما باید فرهنگ سازی کند یا آموزش و پرورش جایگاه مبارزه با مواد مخدر تعریف کرده و دانش آموزان را از آسیب مواد مخدر بَری کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور، ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان موفقیت‌های بسیاری را در عرصه مبارزه با مواد مخدر به دست آورد و همانگونه که ما در دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردیم و توانستیم جنگ را اداره کنیم، امروز نیز قادریم با ظرفیتی که در کشور وجود دارد به مبارزه با مواد مخدر بپردازیم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه همه ظرفیت کشور باید برای سلامتی جامعه و مبارزه با مواد مخدر پای کار بیایند، گفت: مبارزه با مواد مخدر تنها به عهده نهاد‌های قضائی و انتظامی نیست هر چند که ما این بخش را با جدیت دنبال می‌کنیم اما لازم است که نهاد‌های دیگر نیز به در این مسئله همکاری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج