اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۱۴۷۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وزیر دولت خاتمی: دنبال پدرخوانده نیستیم

موسوی لاری با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در پدرخواندگی تفاوت دارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان هیچ زمانی پدرخوانده نداشتند، اما چهره های کلیدی دارند که می توانند نقش انسجام بخشی داشته باشند.

خبرگزاری ایسکا نیوز: وزیرکشور دولت اصلاحات گفت: اصولگرایان به حدی در داخل خود با مشکل روبه رو هستند که نمی توانند برای اصلاح طلبان مشکلی ایجاد کنند.

سید عبدالواحد موسوی لاریپ با اشاره به لزوم وحدت و انسجام اصلاح طلبان اظهار داشت: عمده مسئله این است که اصلاح طلبان هماهنگ حرکت کنند. اگر اصل هماهنگی و انسجام باشد حتی یک نفر هم نباید از زیر چتر همگرایی خارج شود، در این میان حضور احزاب شناسنامه دار و قانونی موثر است ولو تعداد کمی هم هوادار داشته باشد.

وی ادامه داد: بودن احزاب حتی کوچک بهتر از نبودنشان است، این احزاب باید جهت دار و شناسنامه دار باشند چراکه برخی تشکل ها رسمی نیستند و نسبتی با اصلاح طلبی ندارند که بحث جداگانه ای دارند. اما احزاب اصلاح طلب حتی اگر ۵ نفر هم باشند باز هم وجودشان ضروری است.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به اختلافات جریان راست اشاره کرد و افزود: اصولگرایان به حدی در داخل خود با مشکل روبه رو هستند که نمی توانند برای اصلاح طلبان مشکلی ایجاد کنند، اصلاح طلبان اگر خود واقع بینانه و مبتنی با تعقل و خرد در مسیر همگرایی حرکت کنند اصولگرایان نمی توانند کاری کنند. ممکن است موانعی ایجاد شود و اما آن ها هم نمی توانند باعث عدم اتحاد اصلاح طلبان باشند.

موسوی لاری با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان در پدرخواندگی تفاوت دارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان هیچ زمانی پدرخوانده نداشتند، اما چهره های کلیدی دارند که می توانند نقش انسجام بخشی داشته باشند. در حال حاظرمحوری ترین چهره انسجام بخش حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی است و همه گرایش های درونی جبهه اصلاحات خاتمی را به عنوان محور هماهنگی خودشان قبول دارند و وی هم نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات درباره حضور دولتمردان در فضای انتخاباتی گفت: دولت باید مقدمات کار و بستر قانونی را فراهم کرده و در این امر نمی تواند دخالت کند دولتمردان باید از فضای قانونی و قانونگرایی حفاظت کنند، بنابراین نیازی نیست وارد بحث های سیاسی و جناحی شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم همه پرسی در حوزه های مختلف کشور که چندی پیش از سوی رئیس جمهوری بیان شد، بیان داشت: همه پرسی در قانون اساسی ما به رسمیت شناخته شده و چون رسمیت دارد به معنای قانونی بودن آن است. اگر کسی بگوید این امر غیر قانونی است یا قانون نخوانده و یا توجه ندارد.

وی ادامه داد: در قانونی بودن این سخن بحثی نیست اما اینکه با چه مکانیزیم اجرا شود بحث دیگری دارد. روحانی حرف درستی می زند و می گوید قوانین لازم الاجرای کشور یا از طریق مصوبات مجلس است یا از طریق مراجعه به افکار عمومی و رفراندوم لذا کسی نمی تواند با آن مخالفت کند.

عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز به تلاش های انتخاباتی این مجمع برای انتخابات آینده اشاره و خاطرنشان کرد: حرکتی که این روزها از سوی اصلاح طلبان ایجاد شده با محوریت دبیرکل مجمع سید محمد خاتمی در حال شکل گیری است. وجود و رهبری گروه با وی بسیار تعیین کننده و مهم است.

موسوی لاری درباره ارائه مانیفستی از سوی اصلاح طلبان هم گفت: به تناسب در راستای وحدت اتفاقاتی می افتد اما مانیفست از سوی اصلاح طلبان آن چنان هم معنا ندارد، چراکه ما پروژه ای به نام انتخابات داریم و طبق قاعده راهبردهای انتخاباتی و وحدت در این کانال اعلام می شود و همه یک مسیر مشترک را طی می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج