adexo3
۱۷۱۶۳
۱۲ نظر
۵۱۰۸
۱۲ نظر
۵۱۰۸
پ

قتل مرد جوان به خاطر تجاوز به دختر ۱۳ ساله

پوران، زني كه مدعي است در دفاع از دختر ۱۳ ساله‌اش ناخواسته مرتكب قتل پسري جوان شده است يك‌بار ديگر در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد.

پوران، زني كه مدعي است در دفاع از دختر ۱۳ ساله‌اش ناخواسته مرتكب قتل پسري جوان شده است يك‌بار ديگر در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد.

پوران رضايي كه ساكن ارسنجان است دو سال قبل وقتي ديد پسري جوان به نام «بابك» كه مزاحم دخترش بود قصد دارد به زور داخل خانه آنها بشود سعي كرد مانع ورود او شود اما در اين درگيري چاقويي در بدن پسر جوان فرورفت و او جان باخت.

پس از آن پوران به اتهام قتل عمدي محاكمه و در حالي‌كه اصرار داشت در دفاع از دخترش سارا مرتكب اين كار شده است به قصاص محكوم شد اما ديوان‌عالي كشور اين حكم را نقض كرد چرا كه براين عقيده بود پوران دفاع مشروع انجام داده است پس از آن پوران كه به مدت دو سال در زندان به سر برده بود آزاد و پرونده‌اش به شعبه دوم دادگاه كيفري استان فارس ارجاع شد.

اين زن ۴۵ ساله هفته گذشته پاي ميز محاكمه رفت و بار ديگر از خودش دفاع كرد. در ابتداي اين جلسه محاكمه حجت‌الاسلام عرفاني‌پور- رييس دادگاه- طرفين را به صلح و‌سازش دعوت كرد اما اولياي دم بابك گفتند به كمتر از قصاص متهم رضايت نمي‌دهند. سپس نماينده دادستان با تشريح ماجرا خواستار صدور حكم مرگ براي پوران شد و بعد از آن وكيل اولياي دم در جايگاه قرار گرفت.

او خطاب به قضات گفت: «پوران به عمد بابك را كشته و بهترين دليل براي اثبات آن اين است كه مقتول و سارا از قبل با هم رابطه داشتند و بابك روز حادثه به دعوت دختر متهم به خانه او رفت و پس از آن از منزل خارج شد و دقايقي بعد دوباره به آنجا بازگشت تا با پوران صحبت كند و به او درباره دليل حضور قبلي‌اش در آنجا توضيح بدهد اما اين زن به جاي گوش دادن به حرف‌هاي بابك با قساوت كارد را در سينه پسر جوان فرو كرد.

مقتول قصد برقراري رابطه نامشروع نداشت بلكه به اين دليل به آنجا رفته بود تا از سارا خواستگاري كند. بنابراين بحث دفاع مشروع صحيح نيست و من درخواست صدور حكم قصاص دارم.»

پوران سپس به دفاع از خودش پرداخت او با رد اتهام قتل عمدي ماجرا را توضيح داد و گفت: «آن روز براي خريد بيرون رفته بودم، وقتي برگشتم، ديدم بابك روي ديوار خانه است از اينكه وارد منزل نشده و اتفاقي نيفتاده است خوشحال شدم البته بعدا فهميدم او در نبود من وارد خانه شده و با دخترم رابطه برقرار كرده است.

بابك از قبل مزاحم سارا مي‌شد و ما حتي يك‌بار از او شكايت كرده اما براي حفظ آبرو موضوع را پيگيري نكرده بوديم. چند دقيقه بعد از ديدن بابك روي ديوار زنگ خانه به صدا درآمد چون آيفون ما خراب است جلوي در رفتم و آن را باز كردم، ديدم بابك به زور مي‌خواهد وارد خانه شود قبل از رفتن جلو در مشغول سبزي خرد كردن بودم و چاقويي در دستم بود البته آن لحظه اصلا حواسم به چاقو نبود.

بابك سعي داشت در را هل بدهد و از آن طرف من تلاش مي‌كردم مانع ورود او شوم يكدفعه نفهميدم چطور شد كه چاقو به بدن بابك فرورفت بعد از اين اتفاق بلافاصله شوهرم و اورژانس را خبر كرديم و آن پسر را به بيمارستان رسانديم اما او فوت كرد و بعد از آن تسليم پليس شدم.

من در زمان حادثه سعي داشتم از دختر ۱۳ ساله‌ام دفاع كنم و به هيچ‌وجه قصد جنايت نداشتم اگر به عمد مي‌خواستم بابك را بكشم به جاي كارد ميوه‌خوري از وسيله مطمئن‌تري استفاده مي‌كردم و به جاي يك ضربه، چندين ضربه به نقاط حساس بدن او مي‌زدم ضمن اينكه سريع اورژانس را خبر نمي‌كردم و اين جوان را به بيمارستان نمي‌رساندم و بعد از اطلاع از مرگ بابك فرار مي‌كردم.»

در اين هنگام قاضي دادگاه از متهم پرسيد اولياي دم مي‌گويند مقتول قصد خواستگاري داشته و با دعوت به خانه شما آمده بود در اين‌باره چه مي‌گوييد. پوران پاسخ داد: «اگر كسي قصد خواستگاري دارد بايد همراه بزرگترش بيايد نه به تنهايي ضمن اينكه وقتي بايد بيايد كه والدين دختر حضور داشته باشند در حالي‌كه بابك در غياب ما وارد خانه شده بود.

ضمن اينكه براي خواستگاري كردن از در وارد مي‌شوند نه از بالاي ديوار و خواستگاري كردن به معني ايجاد رابطه نيست در حالي‌كه بابك در نبود من به دخترم تعرض كرده بود. او از دخترم عكس‌هايي داشت و هميشه او را تهديد مي‌كرد. ما قبلا به دليل اين موضوع شكايت هم كرده بوديم.»

زن ميانسال در پايان دفاعياتش گفت: «با اينكه اتهام قتل عمدي را قبول ندارم ولي چون مصيبتي به خانواده مقتول وارد شده است، صميمانه اظهار تاسف مي‌كنم و از آنها تقاضا دارم فارغ از حكم دادگاه اعلام رضايت كنند.»

در ادامه دو وكيل مدافع پوران به دفاع از وي پرداختند و رييس دادگاه در حالي ختم جلسه را اعلام كرد كه با خواسته وكيل اولياي دم مبني بر صدور مجدد قرار بازداشت براي پوران مخالفت كرد.


منبع: شرق

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

قتل مرد جوان به خاطر تجاوز به دختر 13 ساله



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه راست گفتی زنگ می زدی به 110

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا 110 بياد متجاوز كارش را انجام داده و در رفته.

      • آسیه

        زمانی که بابک زنگ میزنه و در باز میشه دیگه اجازه بسته شدن در رو نمیده و پوران مجالی نداشته که بتونه به 110 زنگ بزنه.اگه یه کم به متن دقت کنی متوجه میشی.

    • حسین

      آخه چی میشه گفت...
      از خودت و خانواده ات هم بخوای دفا کنی گیر می آفتید تا بخواهی زنگ بزنی پلیس هم بیاد توی همچین بحرانی کار تموم شده واقعا که البته متهم یک جا هایی دروغ گفته بود آخه کی رو دیدی که با چاقو بره در حیاط رو باز کنه اون می خواسته که پسر جاهل و نادان رو یکم بترسونه خدا رو شکر از این اتفاق ها برای من تا حالا نیوفتاده که بخوام آدم بکش

    • آسیه

      اگه دختر این خانم یه کم به فکر آبروی خانواده بود و دست از این خیره سر بودنش برمیداشت الان مادرش این همه اذیت نمیشد.چندین بار این دختر رو منع کردن از ارتباط با این پسر ولی کو گوش شنوا.هم خودش رو بی آبرو کرد هم مشکلاتی واسه خانوادش بوجود آورد.2سال تمام این زن در زندان بوده و الان با وثیقه آزاد هست.امیدوارم که تبرئه بشه.چون این عملی که انجام داده واقعاً دفاع مشروع بوده،گرچه که این دختر لیاقت این کارو نداشته که براش انجام دادن.
      واقعاً این پسر اینقدر ارزش داشت که این دختر حاضر نشه ازش جدا شه و با خیره سری باعث از هم پاشیدگی خانواده بشه؟

    • رامتین

      دوست عزیز ناشناس اگه یکی نصف شب بزور بیاد خونتون میگی داداش وایسا زنگ بزنم 110؟؟ متاسفانه تو ایران دفاع از خود معنی نداره.

    • fea

      به نظر مي رسد كه اين زن بد بخت ازحريم خانواده خود دفاع كرده وگرنه در دوره حالا همه منتظرند براي دخترشان خواستگار بياد ومعمولاٌبا روي باز از خواستگار پذيرايي مي كنند.مقتول هم اگر واقعاٌ قصد خواستگاري داشت با خانوادهاش مي آمد نه كه متوسل به زور شود وهم خانواده خود را عزادار كند وهم خانواده دختررا بي ابرو وگرفتار.

    • واقعیت

      من دانشجوی دانشگاه آزاد ارسنجان بودم
      بابک میوه فروشی داشت و فوق العاده پسر خوب و چشم پاکی بود
      خوبی اونو بزرگ و کوچک تأیید می کردن
      حتی زمانی که با یک خانم صحبت می کرد، به دلیل حیا سر بالا نمی آورد و نگاه نمی کرد
      اون دختر هم نامزدش بود
      از اونجایی که ارسنجون شهر خیلی کوچکیه، همه میدونستن این دوتا نامزدن
      خونه اون دختر تو کوچه ما بود زمانی که این اتفاق افتاد،بابک رفته بود خبر قبولیش در دانشگاه دولتی رو به نامزدش بده
      اما مادر اون دختر حالت جنون میگیره
      در ضمن اون دختر 13 سال نداشت و دبیرستانی بود
      زمانی که خبر مرگ بابک پخش شد،بزرگ و کوچیک، از دانشجو گرفته تا مردم عامی همه گریه می کردن
      کاش همیشه واقعیت ها نوشه شوند
      خدا روح بابک رو شاد کنه

    • bachemosbat

      به هر حال نادانی دو نوجوان کار دست بزرگتراشون داده و اصولا" حکم این مسئله در خصوص این زن که متهم به قتل است کمی پیچیده بنظر میرسه؟ چرا که مرز , حدود بین قانون شرع و قانون مدنی زمان حال دقیقا" مشخص نیست . قانون شرع در اسلام این زن را قاتل نمی دونه چرا که انسان برای حفظ ناموسش دست به هر کاری حتی قتل هم جائز است بزنه . واین قضیه در این خصوص مصداق پیدا می کنه ولی قانون عرف مدنی در این خصوص به زن متهم این اجازه رو نمی ده که به خاطر عمل این نوجوان دست به قتل بزنه حالا چه عمدی و چه غیر عمدی !
      بنا بر این دادگاه باید با تبحر و زکاوتش با شنیدن کامل صحبتهای این زن و خصوصا"دخترش به صورت جداگانه و همچنین تمامی حرکتهای مقتول در این داستان پی ببره که آیا زن باید اعدام بشه و یا دیه بپردازه ؟ این مورد بنظر بنده زندان ندارد ؟!

    • محمد

      باید دختر این زن بصورت جداگانه تحت بازجویی ویزه قرار بگیره تاابهامات برطرف بشه که آیااین دختر بوده که به پسره زنگ زده یا پسره دیده خونه خالیه اومده سراغ دختره البته تقصیر خانواده دختر هم هستش باید هرکی با دختر ارتباط برقرارکنه سریعا توسط خانواده بررسی بشه و در صورت گناهاکار بودن دختر مواخذه و تنبیه بشه حتی می تونن محدودیت هایی رو واسه دختر بذارن نه اینکه بصورت یک طرفه فقط جانب دختررو بگیرن البته این دختر هم می تونست در نبود مامانش بادیدن پسره به قول خودشون رو دیوار زنگ بزنه 110 در کل مشکل از دختره هستش نه از مامانش

    • ناشناسم

      مگه مشه براي يه بچه 13ساله خواستگاربياد؟فکرنکنم 13رو داشته

    • صادق

      کار خداست ادمی که انقدر جرعت کنه برای تجاوز به مردم از دیوار وارد بشه حقش همینه اگه حرفای پوران درست باشه باید بهش افرین گفت اون خدابیامرز حرومزاده هم صد درصد نتفش مشکل داشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج