جاباما
۱۷۴۳۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

متن نامه "کاترین اشتون"به ایران منتشر شد

ظاهرا نامه اخیر ایران به اشتون، نامه جداگانه ای برای نشان دادن تمایل ایران برای گفتگوی مجدد بوده است و در آن پاسخی به نامه اکتبر اشتون داده نشده است .

برترین ها : پس از اظهار تمایل مسئولان ایران، از جمله وزیر خارجه، برای از سرگیری گفتگو های ایران و گروه ۱+۵، سخنگویان اشتون مدعی شدند که لازمه گفتگوهای مجدد طرفین، ارائه پاسخ ایران به نامه ماه اکتبر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

ظاهرا نامه اخیر ایران به اشتون، نامه جداگانه ای برای نشان دادن تمایل ایران برای گفتگوی مجدد بوده است و در آن پاسخی به نامه اکتبر اشتون داده نشده است.

در بروکسل مقامات این اتحادیه متن نامه ماه اکتبر کاترین اشتون را منتشر کردند تا نشان دهند اگر ایران به این نامه پاسخ مثبت بدهد، مذاکرات شروع خواهد شد.

در متن این نامه آمده است که اگر طرف ایرانی به دنبال گفتگوهای معنا دار برای اعتمادسازی درباره ماهیت برنامه هسته ای خود بدون قرار دادن پیش شرط است، این گروه مایل است گفتگوهایی را با ایران در هفته های آینده در جایی که مورد توافق طرفین باشد را برگزار کند.

در آخرین دور گفتگوهای ایران و گروه ۱+۵ ظاهرا ایران اعلام می کند که برای بحث درباره برنامه هسته ای ایران، کشورهای غربی لازم است که تحریم هایی اعمال شده علیه ایران را لغو کنند و حق ایران در داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسند. موضوعی که اشتون آن را پیش شرط ایران می نامد و خواهان صرف نظر کردن ایران از این دو موضوع برای از سرگیری مذاکرات طرفین است.

نکته جالب اینکه کاترین اشتون که خود از ایرانیان می خواهد که پیش شرطی را برای مذاکرات نگذارند، خود برای گفتگو با ایران پیش شرط می گذارد و آن هم عدم توجه به نامه ارسال شده ایران و شرط قرار دادن ارائه پاسخ ایران به نامه اشتون به عنوان پیش شرط است.

منبع: تابناک

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج