۱۷۷۱۷
۵۱۰۲
۵۱۰۲
پ

بازداشت يک استاد دانشگاه شریف در آمریکا

یکی از استادان دانشگاه صنعتی شریف ایران در آمریکا دستگیر و به نقض قوانین صادراتی آن کشور متهم شده است.

مهر: یکی از استادان دانشگاه صنعتی شریف ایران در آمریکا دستگیر و به نقض قوانین صادراتی آن کشور متهم شده است.

مجتبی عطاردی، دانشیار دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف متهم است که با خرید تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی آمریکایی، قوانین صادراتی آن کشور را زیر پا گذاشته است.

فهرست‌های رسمی اسامی زندانیان در آمریکا حاکیست که آقای عطاردی، ۵۴ ساله و متخصص میکرو‌الکترونیک، در یک بازداشتگاه دولت فدرال آمریکا در حومه سانفرانسیسکو تحت بازداشت قرار دارد.

دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن گفته است که از دستگیری این شهروند ایرانی آگاه است.

آقای عطاردی که هفتم دسامبر سال ۲۰۱۱ هنگام پیاده شدن از هواپیمایی در لس آنجلس دستگیر شد، روز پنجشنبه در دادگاهی فدرال در سانفرانسیسکو حضور یافت.

خانواده مجتبی عطاردی بعد از جلسه ۱۰ دقیقه ای دادگاه گفتند که قرار است او به قید وثیقه و مشروط به نصب دستگاه ردیاب الکترونیکی به او آزاد شود.

به گفته خانواده آقای عطاردی یکی از دلایل موافقت با آزادی او به قید وثیقه، بیماری او است.

وکیل آقای عطاردی هم گفته که در زندان با موکلش خوب رفتار شده و مسئولان زندان به نگرانی های موجود در مورد سلامتی اش توجه کامل داشتند.

آقای عطاردی که گفته می شود برای درمان به آمریکا سفر کرده، تاکنون دوبار دچار حمله قلبی شده و در ۱۴ ماه گذشته هم دو بار جراحی شده است.

مقامات قضایی آمریکا از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرده اند اما یکی از مسئولان دانشگاه صنعتی شریف که خواسته نامش فاش نشود، گفته که آقای عطاردی به اتهام خرید تجهیزات علمی از آمریکا، تحت بازداشت قرار گرفته است.

به گفته این مقام دانشگاه صنعتی شریف تحقیقات آقای عطاردی جنبه نظامی نداشته و او صرفا می خواسته "تجهیزات ساده ای را که هر کسی می تواند بخرد برای آزمایشگاهش خریداری کند."


رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به جزئیات دستگیری یکی از استادان این دانشگاه گفت: با توجه به وضعیت جسمی وی، دادگاه آمریکا موافقت کرد در ازای وثیقه 460 هزار دلاری، این استاد دانشگاه صنعتی شریف در منزل تحت مداوا قرار گیرد.

رضا روستا آزاد درحاشیه مراسم اختتامیه مسابقه هواپیماهای بدون سرنش نشین، در خصوص جزئیات بازداشت مجتبی عطاردی - استاد دانشگاه صنعتی شریف، اظهار داشت: این استاد دانشگاه برای حضور در کنفرانسی به آمریکا سفر کرد که در بدو ورود توسط سیستم قضایی آمریکا دستگیر شد.

وی ادامه داد: این استاد به جرم اینکه در تابستان سال گذشته به منظور خرید تجیهزات آرمایشگاهی به آمریکا مسافرت کرده بود، بازداشت شد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف، این تجهیزات را شامل تجهیزاتی برای آزمایشگاه الکترونیک ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه این استاد دانشگاه، عمل جراحی قلب باز داشته و هم اکنون در قلبش 5 فنر قرار دارد، موافقت شد تا به صورت اخذ وثیقه آزاد شود.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر این استاد دانشگاه با وثیقه 460 هزار دلاری در خانه تحت مداوا است تا چند ماه دیگر در ادامه دادرسی حضور داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج