adexo3
۱۷۸۱۹۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هشدار صریح به مخالفان موسیقی در کشور

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دستگاههای حکومتی در موضوع موسیقی باید طبق نظر رهبر معظم انقلاب عمل کنند و مقلدین دیگر علما که به موسیقی نگاه متفاوت دارند حق دارند به آن فتوا عمل کنند و گوش ندهند اما حق هم ندارند در جامعه تنش ایجاد کنند.

خبرگزاری ایرنا: حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: مسایل فرهنگی برگرفته از مسئله موسیقی نیست خیلی عمیق تر و زیربنایی تر است و مسئله موسیقی موضوعی است که در قم نیز بین مراجع اختلاف نظر است همانطور که در زمان حضرت امام نیز اختلاف نظر وجود داشت.

وی یادآور شد: آنچه به عنوان دستگاه حکومتی، جمهوری اسلامی، مسوولان مربوطه و صدا و سیما دقت کنند موسیقی لهوی و غنایی پخش نشود اما این که آیا این رسانه عمل می کند یا نه ، من شنونده و بیننده اگر می بینم موسیقی که در حال پخش است غنایی است نباید گوش کنم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع صدور مجوز برای گروه های موسیقی است و مجوز صادره نیز قانونی است و اگر نظری در این زمینه هست باید صحبت شود.

شاهمرادی گفت: اگر کسانی که مجوز دارند براساس مجوزشان عمل نمی کنند راه حلش تنش و برهم زدن اجرای موسیقی نیست بلکه باید به سمتی که به صواب نزدیک تر است حرکت و عمل کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: اگر توافق و همدلی بین مسوولان فرهنگی نسبت به اجرای موسیقی وجود داشته باشد مسایل حاشیه ای کمتری پیش می آید.

وی یادآور شد:هیچ روحانی، مسوول، استاندار یا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست که بدنبال این باشد که در جایی ترویج فساد یا لهو و لعبی انجام شود.

شاهمرادی گفت:مسوولان آگاه و دلسوز بوده و به رسالت خود عمل می کنند و قابل قبول نیست که یک تنشی در کشور بنام دین، حزب الهی و جمهوری اسلامی ایجاد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: باید به قدری ظرفیت فرهنگی کشور بالا رود که مسایل به اینجا کشیده نشود که مسوولان شورای فرهنگ عمومی اگر درست اندیشه کنند این مسایل قابل حل است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور از نظر ساختار شکلی نیاز به بازنگری دارد اما از نظر رسالت جامع و کامل است.

شاهمرادی با اشاره به ضرورت فعال شدن دبیرخانه شوراهای فرهنگ عمومی در استان ها افزود: این شورا باید برای مسایل طلاق، بزهکاری، اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی برنامه مبتنی بر نگاه کارشناسی علمی و تخصصی داشته باشد.

وی گفت: اینکه دروغ در سطح جامعه زیاد شده یا ارتباط جوانان و خانواده ها نگران کننده است نیاز به بررسی علمی دارد.

این مقام مسوول افزود: هم اینک دشمن بنیاد خانواده های ما را نشانه گرفته است که رسالت ما را برای انجام کارهای فرهنگی دوچندان کرده است.

شاهمرادی یادآور شد: مسایل مدارس و اجتماعی باید در شوراهای فرهنگ عمومی مبتنی بر واقعیت ها بدون سانسور، فارغ از افراط و سیاه نمایی مطرح و برای حل آن نیز دیدگاه کارشناسی ارایه شود.

وی با بیان این که فقدان ردیف بودجه ای خاص برای شورای فرهنگ عمومی مشکل آفرین شده است گفت: درصورت تصویب مجلس شورای اسلامی سال آینده این شورا دارای ردیف بودجه می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: با دکتر محمد باقر نوبخت معاون ریاست جمهوری نیز مذاکره شده است که دولت از لحاظ قانونی مجوز گرفتن نیرو و ردیف استخدامی به این شورا دهد.

به گفته وی مصوبات شورای فرهنگ عمومی درصورتی که مغایرتی با قانون و محدود کننده اختیارات ذاتی دستگاهها نباشد لازم اجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج