اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۰۰۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

منشاء ریزگردهای خوزستان مشخص شد

قائم مقام وزیر بهداشت از آخرین وضعیت بررسی بسته حمایتی دولت برای مقابله با ریزگردهای اهواز خبر داد و منشاء ریزگردهای خوزستان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان و آفریقا و نیز خشک شدن تالابهای خوزستان معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت از آخرین وضعیت بررسی بسته حمایتی دولت برای مقابله با ریزگردهای اهواز خبر داد و منشاء ریزگردهای خوزستان را کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان و آفریقا و نیز خشک شدن تالابهای خوزستان معرفی کرد.

اسماعیل ایدنی با اشاره به جلسه روز گذشته در اهواز در زمینه کنترل ریزگرد و گرد و غبار گفت: در جلسه روز گذشته که در استانداری برگزار شد بسته‌های خدمتی که دولت برای کنترل ریزگردها تعیین کرده بود مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: بخشی به کنترل و پیشگیری اشاره دارد که به مدیریت تالاب‌ها برمی‌گردد و همچنین در بخش دیگر به اطلاعات بین‌المللی و وضعیت سایر کشورها پرداخته شد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: همچنین برای بررسی اثرات زیست‌محیطی و تأثیرات آن بر سلامت قرار شد دانشگاههای علوم پزشکی جندی‌شاپور و شهید چمران اهواز این مسئولیت را به عهده بگیرند و وضعیت را رصد کنند.

ایدنی گفت: تجهیز اورژانس‌ها و مراکز درمانی برای بیماران تنفسی و حمایت ویژه از آنها نیز در این جلسه تعریف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام گرفته مشخص شد که منشاء ریزگردهایی که به اهواز وارد شده هم داخلی و هم خارجی بوده است و در بررسی‌های انجام شده در سازمان هواشناسی کشور، مشخص شده که کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، کویت، عربستان و شمال آفریقا نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌توانند منشاء خارجی این ذرات باشند.

وی تصریح کرد: در منشاء داخلی نیز تالاب هور‌العظیم و تالابی در مجاورت هندیجان منشاء ریزگردهای اخیر در خوزستان معرفی شده است.

وی با اشاره به بارش باران در روز گذشته گفت: بر اثر بارش صورت گرفته از نظر وضعیت بیماریهای تنفسی و شدت آن مشکلی نداریم و بیابان‌های مجاور تالاب‌ها خاکشان مرطوب شده و امکان کاهش ریزگردها وجود دارد.

ایدنی ادامه داد: قرار شده این بسته‌های حمایتی از طریق دستگاه‌های مسئول با مدیریت استانداری خوزستان پیگیری و اجرا شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بسته حمایتی دولت در این زمینه مناسب خواهد بود چرا که در بخشی از آن به مدیریت آب در منطقه کمک می‌کند تا منشاء داخلی و برخی منشاءهای مشترک بین ما و عراق که عامل وجود ریزگردها شده برطرف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج