adexo3
۱۸۰۳۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

احمدی نژاد: براي بودجه چند شیفته کار کنید!

مجموع بودجه شرکت های دولتی یا بودجه عمومی دولت ۵۱۰ هزار میلیارد تومان است که نزدیک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به شرکت های دولتی است.

مهر: احمدی نژاد با بیان اینکه نمایندگان مجلس چند شیفته کار کنند تا بودجه سال ۹۱ را هر چه زودتر تحویل دهند، اعلام کرد که این لایحه در فصل توسعه علوم و فناوری۵۶ درصد، در دفاع نزدیک به۱۲۷ درصد، در فصل فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری ۸۸ درصد، فصل بهداشت و سلامت ۵۳ درصد رشد در نظر گرفته است.

محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس در ادامه سخنانش به هنگام تحویل لایحه بودجه ۹۱ با اشاره به اینکه بودجه از ۲ بخش شرکت های دولتی و بودجه عمومی دولت تشکیل شده است، گفت: مجموع بودجه شرکت های دولتی یا بودجه عمومی دولت ۵۱۰ هزار میلیارد تومان است که نزدیک ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به شرکت های دولتی است.

وی با بیان اینکه بودجه عمومی دولت نسبت به سال ۵.۶ درصد کاهش نشان می دهد، این کاهش را نشانه سعی دولت برای کاستن هزینه های مصرفی دولت دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: بودجه شرکت های دولتی افزایش پیدا کرده است و این به معنای افزایش سرمایه گذاری و تولید و خدمات خواهد بود.

رئیس جمهور با پیش بینی اینکه مجموع سرمایه گذاری های دولت و شرکت های دولتی در سال ۹۱ به ۱۳۶ هزار میلیارد تومان برسد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۱ درآمدهای مالیاتی ۲۰ درصد افزایش داشت و سایر درآمدهای غیرنفتی ۸۹ درصد افزایش پیدا می کند و نسبت درآمدهای مالیاتی به تولید ناخالص ملی از ۷ درصد به ۷.۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که گام مهمی به سمت هدف برنامه است. همچنین سهم درآمدهای عمومی دولتی در تأمین اعتبارات هزینه ای به ۵.۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی رشد اعتبارات هزینه ای بدون اعتبارات هدفمندی در لایحه بودجه ۹۱ را ۱۲.۸ درصد و رشد اعتبارات عمرانی کشور و سرمایه گذاری در زیرساخت ها را ۳۹.۴ درصد را پیش بینی کرد. همچنین از اختصاص اعتبار ۱۵۶۳ میلیارد تومانی تحت عناوین دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، کمک به هزینه های درمان، اجرای برنامه های پزشک خانواده، یارانه دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش پزشکی خبر داد.

احمدی نژاد از اختصاص ۳۰۳ میلیارد تومان به اعتبارات دستگاه های فرهنگی علاوه بر افزایش متعارف هزینه ای، اختصاص ۷۳۰ میلیارد تومان به صندوق های بازنشسته کشوری و ۱۱۰۰ میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی لشکری علاوه بر افزایش های متعارف بودجه، اختصاص ۸۱۵ میلیارد تومان برای دانشگاه ها و موسسات وابسته به وزارت علوم علاوه بر افزایش معمول، اختصاص ۵۶۳۰ میلیارد تومان به بخش دفاع علاوه بر افزایش های معمول، ۸۹۳ میلیارد تومان برای بخش سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی علاوه بر افزایش های معمول و علاوه بر این ۲۴ میلیارد تومان برای جذب هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی، ۱۵۶ میلیارد تومان برای قوه قضائیه علاوه بر افزایش های معمول، ۲۵۳ میلیارد تومان برای ناجا، ۳۴۹ میلیارد تومان برای بنیاد شهید علاوه بر افزایش های معمول و ۱۹۳ میلیارد تومان برای اعتبارات استانی علاوه بر افزایش های معمول خبر داد.

وی در تشریح ویژگی های بخش عمرانی لایحه بودجه ۹۱ نیز گفت: بدون در نظر گرفتن سهم هدفمندی یارانه ها، بودجه عمرانی کشور برای سال ۹۱ برابر ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به رقم مصوب سال ۹۰ دارای ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در توزیع اعتبارات نیز برخی بخش‌ها را تقویت کردیم که از جمله آنها در فصل توسعه علوم و فناوری۵۶ درصد، در فصل دفاع نزدیک به۱۲۷ درصد، در فصل فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری ۸۸ درصد، فصل بهداشت و سلامت ۵۳ درصد، فصل کشاورزی و منابع طبیعی۳۰ درصد، فصل منابع آب۱۹ درصد، فصل انرژی۲۶ درصد، فصل حمل و نقل ۱۹ درصد، فصل مسکن و عمران شهری، روستایی و عشایری۳۲ درصد افزایش داشتیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج