۱۸۱۴۳
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

جزییات نامه رهبر القاعده به باراک اوباما

در حال حاضر دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در خصوص صحت اين نامه و اينكه آيا واقعا از سوي ملا عمر، رهبر القاعده فرستاده شده ترديد دارد.

ایسنا: يك مقام آمريكايي اعلام كرد: كاخ سفيد سال گذشته نامه‌اي را كه ظاهرا از سوي رهبر القاعده فرستاده شده بود دريافت كرده كه در آن از واشنگتن خواسته شده زندانيان طالبان به يك كشور ديگر انتقال داده شوند.

در حال حاضر دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا در خصوص صحت اين نامه و اينكه آيا واقعا از سوي ملا عمر، رهبر القاعده فرستاده شده ترديد دارد.

يك مقام كاخ سفيد كه خواست نامش فاش نشود، اعلام كرد: از آنجا كه ما با رايزنان بسياري در خصوص روند صلح در افغانستان همكاري داشته‌ايم نامه‌هاي بسياري را از سوي افرادي كه خود را اعضاي ارشد طالبان معرفي كردند، دريافت كرديم.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: با اين حال ما در خصوص اينكه نامه‌اي از سوي ملا عمر دريافت كرده باشيم، ترديد داريم.

در اين نامه از كاخ سفيد خواسته شده بود كه زندانيان طالبان از زندان گوآنتانامو آزاد و به يك كشور ديگر انتقال يابند.

مقام‌هاي آمريكايي در نظر دارند براي تسهيل روند صلح با شبه نظاميان طالبان پنج زنداني اين گروه شبه نظامي را از زندان گوآنتانامو به يك كشور ثالث انتقال دهند.

به نظر مي‌رسد با توجه به برگزاري مذاكرات اوليه ميان اعضاي طالبان و نمايندگاني از واشنگتن در قطر، انتقال زندانيان نيز به اين كشور صورت گيرد.

آمريكا با توجه به خروج نيروهاي بين‌المللي از افغانستان سعي دارد با تسريع فرآيند صلح با شبه نظاميان طالبان به جنگ ۱۰ ساله افغانستان پايان دهد.

در حالي كه برخي از نمايندگان طالبان اعلام كردند تمايلي به صلح با آمريكا و دولت افغانستان ندارند گروهي ديگر از نمايندگان اين گروه شبه نظامي قصد دارند با ايجاد دفتري در دوحه مذاكرات را به طور رسمي با مقام‌هاي دولت آمريكا و افغانستان آغاز كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m2012

      این امریکا هم یه اسم که هیچ وجود خارجی نداره درست کرده و هر موقع بخواد یه کاری انجام بده که هیچ دلیلی براش نمیتونه پیدا کنه میگه القاعده فلان کرده و بهمان کرده یه چیزی تو مایه همون خورزوخان که تو برره بود.!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج