۱۸۱۶۹
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

مسافران خارج کشور بخوانند

قانون جديد خروج طلا، سکه و ارز از كشور

در پی نوسانات اخیر در بازار ارز، سکه و طلا، بانك مركزي و نمايندگان ويژه رياست جمهوري مقررات جديدي را به گمرك ايران براي ورود و خروج طلا و ارز ابلاغ كرده‌اند كه در مقايسه با مقررات قبلي سختگيرانه‌تر شده است.

عصرایران: در پی نوسانات اخیر در بازار ارز ، سکه و طلا ،بانك مركزي و نمايندگان ويژه رياست جمهوري مقررات جديدي را به گمرك ايران براي ورود و خروج طلا و ارز ابلاغ كرده‌اند كه در مقايسه با مقررات قبلي سختگيرانه‌تر شده است.

مهم​​ترین قسمت های این مقررات جدید که می​تواند مورد توجه مسافران خارج کشور باشد به شرح زیر است:

۱ - ممنوعيت كامل براي خروج سكه

خروج سكه طلا از كشور به طور كامل ممنوع است و هیچ کس حق ندارد هنگام سفر به خارج حتی یک سکه طلا با خود بیرون ببرد. محمدرضا نادري، معاون امور گمركي گمرك ايران درباره دلیل این تصمیم کفته است: دليل منطقي براي خروج سكه طلا از كشور وجود ندارد، زيرا سكه طلا پول رسمي و رايج كشور است.

۲ - محدودیت خروج طلا

خروج طلاي ساخته فقط تا سقف ۱۵۰ گرم ، آن هم صرفاً براي مسافران خانم امكانپذير است.

۳ - محدودیت خروج ارز

هر مسافر حداکثر می تواند ۵۰۰۰ دلار با خود ببرد. اگر کسی بیش از این رقم همراه خود داشته باشد باید ارز خود را به بانک های فرودگاه تحویل دهد یا در آنجا حساب ارزی باز نماید.

۴ - شرط ورود ارز

هر فرد در زمان ورود فقط مي‌تواند ۵۰۰۰ دلار همراه خود وارد كشور كند و گمرك بايد مازاد آن را به بانك‌ها تحويل دهد تا حساب ارزي در بانك افتتاح شود.

افزايش كنترل‌ها

معاون امور گمركي گمرك ايران در خصوص چگونگي شناسايي ميزان ارز همراه مسافر گفت: از آنجا كه بازرسي بدني در زمان خروج ازاختيارات گمرك نيست اين امر به دستگاه‌هاي امنيتي محول شده است.

نادري اظهار كرد: در جلسه‌اي با وزير كشور مقرر شد كنترل‌هايي در زمان خروج انجام شود ضمن آنكه در زمان ورود نيز به طور معمول ارز افراد در كيف و لباس قرارداده مي‌شود كه گمرك اختياري براي بازرسي بدني ندارد، اما اگر كشف شود و فرد قبلا اظهار نكرده باشد به طور قطع قاچاق محسوب مي‌شود. بر همين اساس قاچاق چمداني ارز از بين مي‌رود.

نادري افزود: اظهار ارز مسافري درآمدي براي گمرك ندارد، مگر آن‌كه كالاي همراه مسافر جنبه تجاري داشته باشد. به همين دليل، گمرك موظف است با حفظ جنبه تجاري فراتر از سقف ۸۰ دلار حقوق ورودي دريافت كند كه قطعا آن درآمد به خزانه واريز مي‌شود.

همچنین اگر فرد خواستار انجام واردات باشد، مي‌تواند از حساب ارزي استفاده كند در غير اين صورت مي‌تواند معادل ارز مذكور ريالي كه توسط بانك مركزي تعريف شده از بانك‌ها دريافت كند.

به گفته وي، بخشنامه مربوط هفته گذشته صادر و به گمركات مسافري ابلاغ شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عزیر دل مگه نمیگید سکه حباب داره یا ارز گرونه !!! خوب پس مگه کسی دیوانه است ببره خارج از کشور اونها رو همینجا می فروشه ؟؟؟ ظاهرا شما خودتون دارید جو رو خراب می کنید!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج