اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۲۵۳۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

راهنمای خرید بلیت نوروزی هواپیما

با خرید بلیت هواپیماهای چارتر می توانید تا ۵۰ درصد نرخ های رسمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

راهنمای خرید بلیت نوروزی هواپیما





روزنامه هفت صبح: با خرید بلیت هواپیماهای چارتر می توانید تا 50 درصد نرخ های رسمی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

بلیت های هوایی نوروزی پیش فروش شدند اما هنوز تعداد زیادی از مسافران هستند که می خواهند پیش از ترافیک شب عید بار سفر ببندند یا به دیارشان برگردند. از گرانی بلیت های شب عید که بگذریم، می رسیم به بلیت هایی که در این روزها خیلی هم خریدار ندارند. اما هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک شویم، هم پیدا کردن بلیت سخت می شود و هم قیمت ها نجومی می شود.

ارزان ترین بلیت هواپیما در بین کل مسیرهای هوایی کشور، حدود 64 هزار تومان و گرانترین بلیت حدود 250 هزار تومان است. پرواز چابهار- ارومیه به عنوان طولانی ترین مسیر هوایی کشور قیمت 268 هزار و 600 تومانی دارد. پرواز بندرعباس - چابهار، شاهرود - تهران، رشت - اردبیل و کرمان - بوشهر نیز با قیمت 92 هزار و 200 تومان ارزان ترین سفرهای داخلی هوایی هستند.

حالا با این قیمت ها برای خریدن یک بلیت هواپیما در آن روزهای آخر سال باید کلی واسطه و رفیق و آشنا جور کنید تا یکی از دفاتر آژانس های گردشگری سطح شهر، برایتان یک بلیت پیدا کند؛ آن هم با چه قیمتی. تازه کلی هم سرتان منت می گذارند.

آنها که حرفه ای تر ه8ستند از همین حالا برای روزهای منتهی به ایام نوروز بلیت هواپیما را می خرند و کنار می گذارند تا خیالشان از این بابت راحت باشد. تازه حرفه ای ها یک فرمول دیگر هم برای خرید بلیت هواپیما دارند. آنها که مسافرت های هوایی زیادی دارند، برای اینکه هزینه کمتری برای مسافرت هوایی بدهند، بلیت چارتر می خرند. گرچه هواپیماهایی که شرکت های هوایی چارتر می کنند جزو بهترین هواپیماهای کشور نیستند.

بنابراین از انتظارات تان باید کمی کوتاه بیایید. هواپیماهایی که این شرکت ها چارتر می کنند، معمولا یکی از هواپیماهای ایرباس A300، بوئینگ MD، ایرباس A320، TU154 و فوکر 100 است.
پرواز روزهای اول و وسط هفته و ایام غیرتعطیل را انتخاب کنید. همانطور که می دانید یکی از عواملی که بر قیمت بلیت تاثیر می گذارد تعطیلات و آخر هفته هاست. گاهی تعطیلات قیمت بلیت های چارتری را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد.

بلیت های چارتری را با نرخ های رسمی مقایسه کنید

قیمت بلیت های چارتری معمولا کمتر از نصف قیمت نرخ های رسمی هواپیمایی است. به عنوان مثال قیمت مسیر پرتردد تهران - مشهد که به طور رسمی ۱۳۱ هزار تومان است، برای امروز و فردا از ۸۰ هزار تومان با هواپیمای B-MD آغاز شده و تا ۱۸۵ هزار تومان متغیر است. همین بلیت را اگر بخواهید برای یکی دو روز مانده به نوروز تهیه کنید باید ۳۵۰ هزار تومان پول بدهید. شب عید است دیگر.

قیمت بلیت چارتر شده برای دو سه روز اول عید بین ۱۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است. مسیر تهران کیش برای امروز پنجشنبه و فردا جمعه بین ۸۰ تا ۲۳۰ هزار تومان هزینه دارد. هزینه ای که برای خرید بلیت غیرچارتری برابر ۱۷۰ هزار تومان است.

نرخ رسمی بلیت هواپیمای کیش - مشهد در ابلاغیه های رسمی سازمان هواپیمایی ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ تومان است اما می توانید به جای اینکه هزینه این سفر گران قیمت را بدهید، یک بلیت چارتر بخرید که حداقل آن ۱۰۰ هزار تومان و بیشترین قیمت آن ۱۲۰ هزار تومان است. به عنوان مثالی دیگر اگر مسافر مسیر تهران به چابهار باشید، در حالت عادی باید ۲۰۲ هزار و ۴۰۰ تومان پول بلیت بدهید اما اگر بلیت چارتر شده گیرتان بیاید می توانید با حول و حوش ۲۶۰ هزار تومان کار خود را راه بیندازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا
      من يك هفته پيش بليط مشهد به كيش 29 اسفند و بليط كيش به مشهد 7 فروردين را 935 هزار تومن گرفتم !!!

      تعداد پروازها و هواپيماها كم كه باشه چارتر هم كه بشه از اين بهتر نميشه و براي روزاي هاي سيزن بايد اينقدر بي انصافانه پول بدهيم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج